Ik doe inademen bij cow (holle rug), uitademen bij cat. Dat voelt het logischt voor mij want bij cat heb je compressie op je buik, waardoor ik/je in principe automatisch uitademt
In bij cow uit bij cat! In principe is de āregelā dat je inademt als je ruimte maakt aan de voorkant van je lichaam/verlenging opzoekt. Maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit, als je maar ademt
Ik heb me hier laatst in verdiept en geloof nu niet meer in ademhalen op cue, als je maar bewust ademhaalt is het goed imo. Een goede docent zegt ook niet wanneer je moet ademhalen, en laat je de vinyasa bijvoorbeeld in je eigen tempo doen. Ik haal altijd langzamer adem dan docenten aangeven en dan moet ik het dus sneller gaan doen, meh doe ik niet.
Hier een heel interessant artikel, dat ook ademhaling an sich uitlegt. Ik heb les van hem gehad en hij is echt heel goed en vernieuwend: https://jennirawlingsblog.com/blog/questioning-the-way-breathing-is-taught-in-yoga
Ik probeer al een tijdje tot deze te komen maar ik kom nog totaal niet in de buurt⦠(bovenbeen spier is het probleem). Iemand die deze wel kan en bemoedigende woorden heeft om nog even door te zetten?
Oh dit is heel bevrijdend!
Hoe bedoel je dat? Ik kan niet echt opmaken of je sarcastisch bent of niet.
@Rapsody wat mij helpt als ik per se een bepaalde pose wil kunnen is het, cliche, toch loslaten. Bijvoorbeeld bij deze pose zou ik videoās gaan doen met leg stretches, maar niet per se focussen op het wel of niet kunnen van die pose. Ik haat quotes, maar hier zit toch wel wat in
Ik herken het wel hoor, ik ben scorpio aan het oefenen en ik laat 1x zien hoe ver ik ben aan mān vriend en hij kan 'm zonder te oefenen al bijna. Dan denk ik ook rot op vent, hoezo kan ik 'm nog niet en jij wel grrr
Haha ja ik snap je frustratie. Scorpion ziet er ook wel zwaar uit⦠Ik zie dat de modified uitvoering met je benen tegen de muur is, probeer je die ok wel eens?
Ik denk dat ik op het moment ābeter benā in balans en kracht poses en iets minder ben in lenige poses. Denk dat dat lenige stukje met de tijd wel goed komt in de meeste lichaamsdelen haha
Ja zo oefen ik m! Balans houden is nog lastig, ben al blij dat ik die forearm balance kan inmiddels haha
Ik heb nu 3 keer yoga gedaan en voel het echt in mijn spieren. Vooral in mijn kuiten terwijl ik best fanatiek sport.
En ook weeig gevoel in mijn maag, hoeft niet specifiek yoga te zijn. Maar valt wel op dat ik het heb de eerste keer yoga.
Je hardloopt toch als ik het goed heb?
Hardlopen verkort je spieren, met name die in je benen, dus logisch dat je het daar voelt (yoga verlengt die spieren namelijk weer).
Wel heel goed om bij fanatiek sporten yoga toe te voegen, is voor mij echt een meerwaarde.
Klopt ik hardloop en pre corona volleybal. Zijn beide sporten die spieren korter maken. En ook dat voel ik in mijn kuiten.
Dat is ook de rede dat ik meer weer stretchen en yoga wil doen.
En dat voel ik dus, hahah.
Oh ja late reactie, half sarcastisch, of ironisch eigenlijk. Ergens wil je toch goed doen wat de juf zegt en ergens maakt het niks uit en het is toch maar een filmpje op youtube. Enne shame on me: ik zei het nog verkeerd ook. Kun je nagaan. Ik bedoelde: inademen bij holle rug en uit bij bolle rug.
Heb breath van yoga with adriene heel januari vol gehouden. Nu begonnen met home. Voelde me gister niet zo lekker, en heb een hele rustige video gedaan en vandaag dag 2 en 3.
Voel me er echt goed door en merk ook dat ik sterker wordt. De planks worden steeds eenvoudiger en beter vol te houden. Echt fijn!
Ben aan het kijken naar de matten van Manduka, weet alleen niet het verschil tussen De Pro en de Eko? Iemand ervaringen?
Ik heb de pro en is erg fijn, maar moet wel stroever worden door gebruik. Je kunt ām aan beide kanten gebruiken. Eco schijnt enorm glad te zijn! Die wilde ik eerst maar geen zin om te glibberen tijdens down dog.
Is eko niet ook dunner?
Ik heb zelf een pro lite en die gebruikten ze ook bij mij in de yogastudio
Ik heb de eco en vind hem juist een beetje te stroef . Hij is van natuurlijk materiaal gemaakt en de geur is Hmm vrij rubberig
Huh ja de eko is hoort juist de stroefste van Manduka te zijn. Ook speciaal ontwikkeld voor Ashtanga/vinyasa, juist om niet weg te glibberen. Als het goed is wordt ie stroever hoe zweteriger je wordt. Vind hem zelf echt ideaal, met mijn zweethandjes Pro vind ik zelf echt niet te doen glibberig, je hoort hem eigenlijk ook te behandelen met zout maarja aināt nobody got time for that.
Thanks voor jullie reacties! Op mijn huidige mat glijd ik steeds uit, dus vandaar dat ik een nieuw matje wilde kopen. ik ga mij erin verdiepen, lastig dit!
Ik heb de pro ook maar hij is ook nog glibberig zo kut. Iemand nog tips? Heb m 1x met zout ingedingest. Doe echt elke dag yoga dus je zou wel denken dattie zo ingewerkt is. Maar verder echt wel fijne dikte en love de kleur.