Iemand ervaring met eem stilte retraite in Nederland of Belgie?
Ik wil dit gaan doen in november en overweeg die van human awakening omdat er ook yoga en meditatie bijzit. Voor de rest ooit een stilte weekend gedaan. Dat was de hele dag mediteren (zit en loopmeditatie).
Ik zit te kijken naar een yoga retraite in oktober, ik denk aan Spanje of Portugal. Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt me heerlijk zoān week
Lijkt me super! Helaas zit het al vol voor se komende tijd.
Ik had al een tijdje het gevoel dat ik mijn downward facing dog niet goed uitvoerde, maar ik heb eindelijk eens de houding gedaan voor de spiegel en mijn rug is inderdaad niet zo recht/plat als zou moeten. Een nadeel wel van enkel thuis yoga te doen in plaats van naar een echte les te gaan. Mijn hamstrings zijn ook nog altijd niet zo soepel waardoor ik mijn DD nu gewoon uitvoer met geplooide knieƫn maar wƩl met rechte rug.
Vaak ligt dat aan je achillespezen, daar kan je helaas weinig aan veranderen. Voel je ergens spanning als je het probeert te doen?
Ja dan kan je er weinig aan veranderen vrees ik
Hoe bedoel je dit? Volgens mij is het voor sommige mensen makkelijker van nature dan voor anderen, maar ik dacht dat iedereen dit wel kan leren.
Ik geef turnles (op hoog niveau) en de meeste meiden die het niet kunnen leren het ook nooit, omdat je die pees gewoon niet oneindig kan oprekken. Pezen rekken veel minder makkelijk dan spieren. Tenzij je nu maar net een paar mm tekort komt denk ik niet dat je ooit comfortabel zo kan zitten.
Ah dan had ik wat anders denk ik, want ik heb het wel geleerd er is dus hoop!
Ik kon ook nooit die squat tot ik een stuk wijder ging squatten, dat lukt gek genoeg wel! Dus mijn tip: breder gaan zitten. Ik heb overigens vaak hoge hakken gedragen waardoor het allemaal korter is, maar hoe vaker ik yoga doe en warmer ben, hoe beter en makkelijker het gaat. Ik denk dus ook wel dat er verbetering in kan. Bijv downward facing dog met platte voeten lukt mij wel als ik echt warm ben, maar anders niet.
Hoe zit dit met hamstring flexibility? Ik doe al 3 jaar dagelijks yoga, maar toch lijkt er bijna geen vooruitgang op dit gebied (wel op alle andere gebieden)⦠Dacht misschien heb jij nog tips of ideeën als je turnles geeft
Heeft iemand een tip voor een fijn merk voor yoga leggings?
Ik wil er graag een tweedehands kopen en keek naar Lululemon, maar dat is tweedehands nog steeds heel erg duur
Ik wil graag een hoge taille en lange pijpen, maar ik ben 1m56 dus niet een merk dat lang valt⦠Andere kleur dan zwart vind ik ook leuk, maar hoeft niet per se.
Misschien kun je nog proberen een blok//bolster onder je billen te plaatsen?
Verder ben ik groot fan van functional yoga, dit gaat ervan uit dat er niet 1 āperfecteā pose is, maar dat de houding er bij iedereen uitziet juist door dit soort anatomische beperkingen. Zolang je maar de stretch/activatie in het juiste gebied voelt. Als je in die houding een stretch voelt in je bekken/heupgebied gaat het helemaal prima, juist met ondersteuning!
Iemand ervaring met online acroyoga lessen? Via youtube bv of betaald, maakt niet uit
Ben je nog steeds tevreden over deze mat? Ik wil ook een nieuwe omdat mijn oude steeds gaat glijden.
Ja! Gebruik 'm een stuk of 4 keer per week, maar wel meestal met een yogahanddoek erop die ik kan wassen. Dat doe ik bij elke mat, dus niet omdat deze niet fijn is ofzo. Deze handdoek trouwens: https://eu.manduka.com/products/yogitoes-yoga-mat-towel na zeker 50 keer gebruik inmiddels ook nog erg mooi en fijn. Dat kan je ook doen, dan glijd je sowieso niet
@LaPetiteRobeNoire manduka is fijn!
@visual laatst had mijn yogaleraar het erover dat bij sommige mensen het gewricht gewoon niet verder kan in de squathouding. Voel jij een soort druk aan de voorkant tussen je voet en enkel? Dan kan dat bot op bot zijn.
Ah top, dan koop ik 'm ook! Ik heb wel een yogahanddoek, maar ik kan niet tegen het gevoel daarvan
Heeft iemand toevallig een yogamat van kurk en is het wat? Ik overweeg er ƩƩn aan te schaffen maar vind het lastig in te schatten of het genoeg grip heeft en lang heel blijft.
Ik zoek meestal op yogakleding en dan vind ik wel broeken die wat wijder zijn maar hij je enkels aangesloten zodat āie op zān plek blijft. Ik ga even zoeken brb
Edit : Broeken - Yogisha