Ik ga de filmpjes doen voor ik ga slapen of voor ik aan mijn ‘avondroutine’ begin.
Ik ben 24 weken. Ik zie mezelf als beginner . Ik heb 2 jaar geleden wel een tijdje yoga gedaan maar dat waren ook vooral de basis oefeningen.
@Swelgje, bedankt voor de link. Ik ga het straks doornemen .
@anon28710462, bedankt. Ik heb er wel al over gepost (zwangerschapstopic en het moeilijk zwanger wordentopic) maar ook niet super veel
Ik denk dat het misschien wel een beter idee is om op YouTube op zoek te gaan naar zwangerschapsyoga vooral omdat ik dan niet teveel moet nadenken over of de oefeningen ok zijn.
Ik zie het inderdaad, ze staan 12 uur eerder in de app.
De app heeft een gratis trial van 7 dagen en daarna is het 13,49 per maand.
Ik ga wel kijken of misschien de avond fijn is en anders skip ik 1 dag om het wel ‘s ochtends te doen.
Goed om te weten Ik ga het door de week waarschijnlijk direct na werk ga doen of als ik even een half uurtje vrij heb als pauze. Werk vanuit huis en sportschool/yoga zit toch dicht, op de online lessen na.
Maar soms kan het wel handig zijn om het direct 's ochtends te doen, en je kan na een maand direct opzeggen dus misschien dat ik het daarvoor nog de moeite waard vind.
Ah ja, een apart zwangerschapsprogramma is misschien dan inderdaad meer passend!
ik vermoed dat je er met een zwangerschapsprogramma heel goed uitkomt. En het overzicht wat @Swelgje heeft gepost ziet er ook goed uit. Geniet van je zwangerschap en gefeliciteerd!!
Dit klinkt goed, ga hier ook eens naar kijken!
Goed voorbeeld dat als je de lat wat lager legt/iets zoekt wat bij je past dat het dan ineens wel ‘vol te houden’ is.
Ik heb net de eerste dag gedaan en vond hem heel fijn! Ik ben deze week nog vrij dus kan ze prima later op de dag doen maar misschien dat ik daarna ook een dagje achter ga lopen zodat ik er 's ochtends m’n dag mee kan beginnen.
Vond het trouwens wel even wennen dat het maar een half uurtje is! Ik doe normaal alleen fysieke lessen van een uur en dan hou ik het altijd een klein beetje laid back zodat ik het wel het volle uur volhoud. Dat deed ik nu uit gewoonte ook maar ik had er best ff wat voller voor kunnen gaan :’)
Oh ik ga het ook proberen! Heb door het filmpje gescrolld en zag er superfijn uit. Ik had net yoga ontdekt bij mijn sportschool (hatha yoga gegeven door freelance docent) en toen gingen de sportscholen dicht terwijl ik het zo fijn vond!! Ben al twee keer in slaap gevallen tijdens de eindontspanning
Dus zo kan ik het weer een beetje oppakken.
haha ik herinner me ook dat ik regelmatig boos ADRIENE riep naar de tv inmiddels kan ik de afleiding wel waarderen, al heb ik liever dat ze zeggen dat je er nog 5 ademhalingen in staat ofzo.
Hahaha ja soms ga ik dan uit protest ook gewoon even met m’n knieën aan de grond ofzo
Ik heb dag 0 gedaan, vanavond starten met dag 1.
Ben heel benieuwd hoe goed het vol te houden is in de avond (vanwege mijn andere activiteiten zoals reguliere yogales, hondentraining en scouting), maar dat is geheel afhankelijk van de lockdown.
Ik ga er in ieder geval met goede moed in. Vorig jaar heb ik als motivatie een aantal mooie sportbroeken gekocht en yogablokken, zo blij mee!
die helpen mij dit jaar er ook wel door heen.
Jeej! Ik heb ook de 1e dag gedaan. Leuk dat hier een heel groepje ook meedoet.
Ik heb dag 1 ook gedaan! Voel me nu heerlijk.
Heb de afgelopen twee jaar amper gesport dus ik had het soms wel zwaar.
Weet meteen weer waarom ik yoga zo fijn vind, naast de hele vibe van de les en het strekken en sterker worden en het gevoel achteraf: het is zo’n goede oefening om te leren wat je kunt doen als iets niet lukt/het zwaar wordt. M’n eerste neiging is om op te geven en dan zit ik vol negatieve gedachtes over mezelf.
Maar nu leer ik dat ik even kan pauzeren of de houding kan aanpassen en dat dat net zo goed is als ‘netjes alles meedoen anders telt het niet’.
Vond haar talk in het begin ook heel fijn.
Dit was mijn spreekbeurt
Ik heb ook de eerste gedaan! En merk dat ik nu al zin heb in die van morgen haha. Vind het thema van ‘weer in beweging komen’ ook fijn, sluit aan bij wat er nu sowieso beetje speelt in mijn leven.
Ik ga zo beginnen aan dag 1 :D, zin in!
Alleen even mijn mat terugkrijgen. Mijn hond is dolenthousiast als ik de mat uitrol en hij ligt er nu languit op te chillen.
Ik moet alleen even kijken hoe ik mijn mat schoon krijg…
Mijn hond heeft heerlijk liggen kwijlen en bracht al zijn lievelingsknuffels om mee te knuffelen tijdens de les.
Uiteindelijk gaf hij het op en is hij op mijn kussen gaan liggen (heb voor de zittende houdingen altijd een kussen).
Hier ook de eerste les gedaan!
Ik ga morgen beginnen aan de eerste dag! Vind het fijner om het ‘s ochtends te doen
Ik heb een yoga lesje gedaan na mijn bevalling een aantal weken geleden, Yin yoga werd aangeraden, ook omdat ik het lekker vind om te rekken en strekken. Maar helaas was dit erg tegengevallen omdat het naar mijn smaak veel te zweverig was, die vrouw leek wel een andere taal te spreken en ik houd er niet zo van om bewust met de mind bezig te zijn. Wil juist even uit mijn hoofd en met mijn lichaam bezig zijn op zulke momenten.
Heeft iemand een idee welke vorm van yoga misschien beter bij me past? Warme ruimte, veel rek en strek (lenigheid) en niet al te intensief, maar wel nuchter? (ligt denk ik ook aan de docent).
Ik vind dat een fijne lesgever yogi, het belangrijkste is. Niet altijd persé de vorm.
Ik doe heel graag yin, maar het niveau van zweverigheid moet wel bij mij passen.
Yin is rustig en veel rek en strek, dus je moet op zoek naar iemand die beter bij je past.
Nu vind ik ook wel dat je soms een paar lessen moet proberen om erin te komen. Ik verdroeg vroeger niets van ‘zweverigheid’ en nu eigenlijk best wel.
Ik vind mannelijke lesgevers over het algemeen veel minder zweverig. De les Yin die ik volg is door een man gegeven. Hele fijne, zachte uitleg over de oefeningen met weinig extra verhaal.