Dag 2 net gedaan!
Heb de rest van de dag geen tijd dus heb het via de gratis proefperiode van de app gedaan.
Ik vond m wel lekker, ondanks dat m’n buikspieren in paniek raakten dat ze ook wat moesten doen.
Dat half uurtje vliegt echt voorbij!
Dag 2 net gedaan!
Heb de rest van de dag geen tijd dus heb het via de gratis proefperiode van de app gedaan.
Ik vond m wel lekker, ondanks dat m’n buikspieren in paniek raakten dat ze ook wat moesten doen.
Dat half uurtje vliegt echt voorbij!
Misschien een andere Yin-docent proberen?
Ik heb nu 3 docenten gehad en ze hadden alle 3 iets anders prettigs, maar waren geen van 3en zweverig eerlijk gezegd.
Degene bij wie ik nu les volg, legt vooral goed uit welke effecten de houding heeft op het lichaam. Heel soms gaat het over ‘de mind’, maar dat is meer gericht op je hoofd leegmaken zodat je kunt focussen op de oefening en niet op je gedachten.
In welke omgeving zoek je een docent?
je eigen Benji!
Heb vanmorgen les 1 gedaan en vond het echt weer heel fijn om te doen! Deed het begin vorig jaar vaak en laatste maanden niet meer en merk echt dat het nu lastiger gaat dus fijn om het zo weer op te bouwen en hopelijk te blijven doen dit jaar!
Ik ga ook meedoen! Net les 1 gedaan en merk wel dat t even geleden is dat ik heb geyogaad maar vond t heel fijn
In het kader van gezond blijven tijdens het thuis werken heb ik mijn les net even onder werktijd gedaan. Ik heb wel iets van buikspieren maar ze ontkennen zelf nog hun bestaan geloof ik…
Weet niet of iemand dit herkend maar als je bij de buikspieroefeningen je benen een voor een naar beneden moet doen heb ik bij een been zo’n nare knap ik mijn lies. Het doet geen pijn maar het voelt echt verschrikkelijk naar. Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen?
JA DIT HEB IK OOK!
Geen idee hoe je dit kunt voorkomen. Ik heb altijd het idee dan m’n been dan niet lekker in m’n heup draait of zo?
Ik hoor ook een knak dan.
Heeft iemand hier interesse in een zo goed als nieuwe Feet Up? Ik vind het echt een interessant ding alleen ik kan er niet echt een standaard plek voor vinden in huis en dat stoort me.
Ik heb les 1 net gedaan! Had er echt geen zin in haha maargoed toch gedaan
Supergoed! Ik ga nu les 2 doen woehoee! lees hier allemaal dingen over buikspieren, die van mij weten geloof ik ook nog niet echt dat ze bestaan, maar oke komt goed, denk ik
Klinkt heel stom maar dat komt omdat je buikspieren nog niet sterk genoeg zijn. Je liezen gaan het dan overnemen. Zelfde voor de knak. Focus goed op het in en omhoog trekken van je navel tijdens de uitvoering. Probeer je been niet te diep te laten zakken, stop net voor het punt dat je je lies voelt en probeer je buik daarbij niet te veel te laten opbollen (teken dat er te veel spanning op dat gebied staat. Mocht dat nog te pittig zijn leg iets onder je bekken, kleine verhoging zoals een opgerolde handdoek of je handen. Mocht je dan nog pijn voelen is het een optie om vanaf beneden naar omhoog te werken ipv van omhoog naar beneden. Dus: ipv je benen bijv in een hoek van 45 graden en vanuit daar je voeten een voor een richting de vloer, met je voeten op de vloer beginnen en liften naar de 45 graden positie
Wow, dat wist ik niet! Kan in mijn geval best heel goed kloppen.
Wat een fijn uitgelegde tips, thanks
Dat klinkt helemaal niet stom, mijn buikspieren zijn ook echt heel slecht. Tenminste tijdens de ‘standaard’ buikspieroefeningen. Maar het is echt aan een been, andere kant heb ik geen last van. Het doet ook geen pijn, het is een korte knak. Been dan niet verder laten zakken wordt lastig, want het gebeurt al als ik hem nog niet eens een paar cm naar beneden breng. Maar ik ga wel goed opletten dat ik mijn buikspieren dan echt goed aanspant want daar is nog behoorlijk wat werk in het verrichten. Dank je wel!
Ja veel mensen hebben het aan 1 been. Probeer het eens van de grond af misschien voel je dan verschil. Soms helpt het trouwens ook om je voet uit te draaien, dus je tenen naar buiten en je hiel naar binnen (dat je zegmaar de binnenste naad van je broek kan zien). En het kan fijn zijn om na de buikspieroefeningen je liezen wat ruimte te geven/stretchen door een cresent lunge of butterfly pose te doen.
Kennen jullie fijn podcasts over yoga?
Ik heb vandaag ook dag 1 gedaan! Ga proberen zoveel mogelijk mee te doen om nog wat beweging te krijgen nu ik in isolatie zit en Covid heb. Hoop dat het mijn imuunsysteem een boost geeft.
Dag 2 zit er op!
Merk wel dat mijn yogalessen echt meer yin zijn geworden en minder een combinatie met poweryoga wat eerst wel was.
Haha hallo spierpijn (vooral mijn armen en schouders).
Hoe kijken jullie de filmpjes? Ik heb de laptop nu op een hoge salontafel staan, maar kan dan bij de grondoefeningen niet goed zien wat zij doet. Haha daardoor heb ik net een goede buikspierenwork-out gedaan (ipv arm naar de gebogen knie, arm naar de uitgevouwen knie).
Ik zet laptop op een ikea lack tafeltje, zo’n simpel bijzettafeltje.
Ik ben ook begonnen met die move challenge. Was fijn! Voel me ook een stuk rustiger. Maar wat een waanzinnig uitzicht heeft zij zeg, wauw!
Ik kijk de filmpjes op de tv trouwens, via chromecast
Dag 3 gedaan! Ben best een beetje grieperig van de booster die ik gisterenavond heb gehad. Dus de oefeningen op ‘makkelijk’ niveau gedaan. Ook een hele uitdaging want ergens vind ik het dan niet goed genoeg. Maar ook wel weer passend bij yoga,