Yoga/ mindfulness topic

Ik heb m’n laptop gewoon op de grond voor m’n mat staan, vind ik wel prima werken eigenlijk.

Ik vond dag 2 leuk gisteren, ga zo aan dag 3 beginnen

Edit: Vond dag 3 ook weer heel fijn! Ik loop al heel lang met restanten van een polsblessure dus was een beetje bang voor het planken maar het ging eigenlijk heel goed! Ik ben alleen voor die laatste sideplank naar m’n onderarmen gegaan dus ik ben helemaal blij haha. Het is een beetje zoeken naar de balans tussen weer kracht opbouwen en niet overbelasten dus ik hoop dat dat lukt, maar so far so good

5 likes

Ik doe ook mee met Adriene, heeft iemand al de kalender gevonden? Zou in de nieuwsbrief staan dacht ik maar ik heb nog niks. Vond het vorig jaar zo fijn afvinken.

1 like

Die is hier al eens gedeeld:

Ik ga zo beginnen aan dag 3. Heb mijn vriend eindelijk zo ver om mee te doen en vind het helemaal gezellig haha

6 likes

Hier het linkje om hem te printen!

2 likes

O wat leuk dat jullie het samen doen!

Ik ga eerst even eten en dan aan dag 3 beginnen.

5 likes

Ah niet ver genoeg terug gescrolld. Dank je!

Dag 3 zit er op!
Ik voel mijn benen wel bij de oefeningen, denk vanwege het feit dat ik nu iedere dag een oefening doe.

Mijn eigen Benji heeft ook weer genoten van mijn mat en kussen :joy:
Hij is niet zo rustig als de Benji van Adriene.
Ik heb de bridge uitgevoerd met een hondenhoofd op mijn voorhoofd en wang.
Nog wat aanmoedigingstikjes gehad bij de oefeningen daarna.
En daarna iedere plank boven hem gehangen, omdat hij op mijn kussen sliep.
Hele extra dimensie zo aan een yoga-les.

12 likes

Haha zo leuk! Ik doe het nu op zolder want mijn hond is net zoals die van jou :joy:

Ik heb net ook dag 3 gedaan. Had best een rotdag maar voel me nu toch een stuk beter. Ook omdat vandaag niks lukte en ik dit dan wel gedaan heb :raised_hands:t3:

5 likes

Wat lekker rustig dag 3, ik voel me helemaal ontspannen!

Ik dacht dat ik een dagje later zou beginnen, omdat ik het liefst in de ochtend yoga, maar omdat de video’s zo kort zijn doe ik het juist aan het einde van de dag en dat bevalt me eigenlijk heel erg goed!
Ik heb zelf vaak de neiging om sport, ook als ik het leuk vind, als een taak te zien en daarom zo snel mogelijk af te willen vinken in mijn dag. Door in de avond te yogaën hoop ik van dat gevoel af te komen en het gewoon als een deel van mijn routine te gaan zien, niet als iets waarmee ik mijn dag fantastisch kan beginnen want 70 kcal verbrand :white_check_mark: gewerkt aan stretches :white_check_mark: zen on :white_check_mark:, of iets dergelijks.

Hier ook iemand met een eigen Benji, trouwens:

(Ze ziet er normaliter een stuk minder beangstigend uit, maar ze kwam gisteren achter mij staan tijdens de mountain pose en ik moest toch eventjes stoppen voor een foto, maar zeker niet lang genoeg voor een MOOIE foto. :sob:)

13 likes

woeii, ik dacht niet dat ik het ging redden vandaag. beetje grieperig en bankhangen de hele dag. Maar op het laatste moment tóch dat filmpje maar aangezet, met het idee van, als ik er maar ben. En het ging hartstikke goed eigenlijk. Trots!

7 likes

Ha wat goed! Ik was er te laks voor, dom, want nu voel ik me schuldig dus had het beter gewoon wel kunnen doen.

Ik heb net ook dag 4 gedaan!
Vond het wel een lekkere afwisseling tussen die flow en wat rustiger eindigen.
Ik heb ook het idee dat ik ietsjepietsje sterker begin te worden? Weet niet of dat kan na 4 dagen :joy: maar het gaat me in elk geval iets makkelijker af.

5 likes

Ik vond dag 4 ook lekker! Ik kon heel lang alleen down dogs op m’n onderarmen waardoor ik meestal niet lekker in een flow kon komen (je kan natuurlijk niet echt lekker vooruit stappen dan). Maar vandaag lukte het de volledige les om m’n down dogs normaal te doen dus ik kon daadwerkelijk fijn flowen, ben er helemaal vrolijk van :blush:

8 likes

Ik doe ook mee maar loop een dag achter. Goed om hier vast jullie ervaring te lezen voor de volgende :wink:
Vind het zo fijn, mijn dag meteen uit bed beginnen met Adriene. Ik heb het eerder ook langere fases dagelijks gedaan en het geeft me echt goede energie.

6 likes

Dag 4 zit er op!
Vond het echt een fijne les, lekkere flow.

Ik ga medio mei ook eens kijken bij de andere yogastudio bij mij in de buurt, of ze
misschien op voor mij handige tijdstippen ook hatha of flow aanbieden.
Alleen yin is niet voldoende merk ik.
Of ik moet thuis actief gaan roeien op een andere dag in de week, ook een optie (we hebben zo’n apparaat). Maar ik moet echt wel weer gaan werken aan spiersterkte, niet alleen aan rekken en strekken.

2 likes

Yes hier ook dag 4 net gedaan. Flow yoga vind ik echt heerlijk dus dit was mijn favoriete les tot nu toe.

Leuk om het zo in sync te doen hier op het forum!

4 likes

Ik doe ook mee, ben vandaag begonnen met de 1e. Ben niet echt een yogatype, dus geen idee of ik het vol ga houden haha. Maar bewegen helpt me altijd wel om me beter in mijn vel te voelen en dit is lekker laagdrempelig. Les 1 ging goed en voelde ook prettig in mijn rug (heb deze week veel rugpijn)

Wat ik trouwens wel altijd merk bij dit soort oefeningen is dat ik hoofdpijn krijg als ik mijn hoofd naar beneden moet laten hangen (bijv bij die downward dog). Heeft iemand dat ook? Of is dit een beginnerskwaaltje. Wel vervelend want daardoor zijn sommige dingen echt niet ontspannend

3 likes

Dag 4 was ook mijn favoriete dag tot nu toe! Vond de flow heel erg lekker, ik merk dat rustiger ademhalen weer makkelijker/automatisch wordt. Ik ben benieuwd naar morgen! Is dag 5 niet meestal de wat fysiek intensere dag? Ik heb er zin in!

5 likes

Wat leuk dat je ook meedoet!

Ik heb dat ook gehad en wat bij mij hielp was om m’n handen op iets hogers te zetten (bijvoorbeeld een stoel) bij die downward facing dog.
Ik heb er verder niet veel verstand van maar misschien helpt het.

1 like

Hier zit dag 3 erop! Ik hou het nu al langer vol dan andere jaren :joy:

7 likes