Ik heb gister ook dag 2 gedaan. Was al na 2 glazen wijn, maar ging prima! Wel heb ik dat ik me zo bewust van mijn lichaam ben… Ben weer wat aangekomen en voel mijn buik dan zo goed zitten in bepaalde houdingen en dan ben ik daar dan weer zo mee bezig. Echt irritant, want wil me daar niet op focussen.
Oef ja die heupen, jemig! Heb 'm net gedaan, voel me nu helemaal een beetje kwetsbaar ofzo. Maar wel lekker ook wel op een gekke manier.
Oh ik ben wel blij om te horen dat er veel heupen is vandaag, ik heb gisteren mijn booster gehad en m’n arm is flink stijf :’)
En morgen: Core
Is het na een tijdje bij jou overgegaan? Vandaag kreeg ik weer koppijn bij het op de kop hangen, dus ga morgen proberen mijn handen iets hoger te zetten
Ik heb ook met de première meegedaan vanochtend! Vind het toch wel leuk om te weten dat ik het samen met iemand van het forum heb gedaan. Ik vond het heerlijk, maar heupen zijn ook mijn lievelings (anderzijds zijn mijn kuiten altijd heel erg stijf, waardoor mijn down dogs altijd nog een beetje moeizaam gaan en de forward folds altijd erg confronterend
).
Benieuwd naar morgen! De voorgaande jaren vond ik de “fiery” practices altijd best intens, ben benieuwd hoe het is nu ik regelmatig sport.
Mijn vriend doet nu trouwens mee en dat vind ik ook superleuk, hij heeft net dag 2 gedaan en stuurt allemaal feedback als iemand die totaal niet bekend is met yoga.
Poeh, de challenge is wel wat pittiger dan ik gewend ben! Ik voelde het vanmorgen in mn buik en schouders.
Net dag 4 gedaan, er zat een goed tempo in. Ben benieuwd naar morgen, heupen vind ik altijd fijn!
Oke ik had hem voor na het eten bewaard maar dat had ik beter niet kunnen doen lol, inmiddels toch niet zo fit meer door die booster. Heel moe en pijnlijke lymfeklieren dus ik ga 'm een dagje doorschuiven. Ook wel lekker want dan kan ik aanstaande weken mooi m’n vrije ochtenden goed benutten (:
Dag 5 zit er op!
Een les die goed aansluit bij mijn normale yogalessen. Even ‘rust’ voor mij, want ik voel mijn buik- en
beenspieren echt behoorlijk
Goede reminder dat ieder lichaam anders is. Vind het zelf soms erg moeilijk dat ik zulke stijve
benen heb een naar achterhellende bekken. Ik heb moeite met de forward-fold en rekoefeningen op beengebied die we normaal bij yinyoga doen, zijn voor mij heel lastig (de vlinder, benen wijd en naar voren buigen, strekken naar linker/rechterbeen).
Nu zag ik dat Adriene in de zwaan (laatste oefening) niet met haar hoofd tot op de grond komt, ik daarentegen wel.
Het is dus echt oke dat we niet allemaal hetzelfde kunnen, de oefening is het middel niet het doel.
Ja het is bij mij steeds minder geworden, maar ik heb (na elke keer koppig te zijn geweest en niet naar m’n lichaam te luisteren) echt alles aangepast wat pijn deed.
En dat probeer ik nog steeds te doen want ik krijg heel snel last van m’n schouders en nek en dat resulteert dan ook in een bonkende hoofdpijn (maar dan pas de volgende dag).
Is het bij jou altijd meteen tijdens de oefening dat je hoofd zeer doet?
—————————————-
Heb net ook dag 5 gedaan! Vind het zo leuk om het van de rest te lezen, maakt dit echt nog leuker vind ik, ongeacht welke les je bent.
Ik vond ‘m heerlijk, m’n heupen zijn megastijf van mn zittende werk dus kon dit wel goed gebruiken. En een rustig lesje was eigenlijk ook wel even fijn
Ik zou je aanraden heel goed op je ademhaling te focussen, grote kans dat je je adem een beetje inhoudt (zeker als je de oefening moeilijk of ongewoon vindt), als je goed door blijft ademen en probeert de ontspanning te vinden in de pose, zou je dat kunnen helpen met de hoofdpijn en de les prettiger voor je maken
Ja, ik voel dan druk op mijn hoofd en dan gaat het bonzen. En als ik dan toch probeer vol te houden heb ik erna wel echt hoofdpijn. Ik heb sowieso snel last van hoofdpijn, dus misschien is die houding gewoon niet ideaal voor me. Ik ga het gewoon rustig proberen vol te houden en kijken of het beter gaat met misschien wat kleine aanpassingen.
Dank je @Krekel, daar ga ik op proberen te letten!
Ik heb tussen de middag dag 5 gedaan. Was erg fijn weer maar ook lastig met mijn stijve lichaam. Bijvoorbeeld bij deze pose kan ik mijn been eigenlijk niet zo goed vasthouden zonder dat mijn schouders omhoog komen. Armen lijken wel te kort ofzo. Het voelt dan meer een krachtoefening dan een stretch.
Ik gebruik hierbij ook een riem/yoga strap, zoals @Falafel zegt!
Lukt bij mij anders ook niet.
Vanavond, samen met mijn vriend, les 3 en 4 gedaan! Was leuk! Vind die warrior poses ook wel tof, voel me altijd zo’n sterke vrouw die er staat.
Thnx @Aile @Hiraeth en @Falafel voor de tip! Ik heb volgens mij nog ergens zo’n strap liggen dus die houd ik de volgende keer bij de hand
Ik heb de challenge gestopt na dag 5, omdat ik te weinig energie heb door corona om mezelf echt te kunnen inzetten. Ik wil wel de 30 dagen afmaken vanaf ik me wat beter voel!
Ik heb vanochtend dag 3 gedaan en ik vind het echt wel fijn om hier zo mee bezig te zijn! Ik twijfel nog wel een beetje welk moment van de dag nou het fijnst is, maar ik vind het wel leuk om er op dagelijkse basis mee bezig te zijn en dat het alsnog wel laagdrempelig is
Nou dit dus!
Ook net dag 5 gedaan en ik heb echt liggen mokken als een klein kind.
M’n schouders en armen deden zeer bij die soort sideplank en verder is de staat van m’n buikspieren ook bedroevend slecht.
Ik ga deze na de 30 dagen denk ik nog een keer doen, kijken of het dan wat beter gaat
Zo fijn dat jij het ook niet chill vond (sorry maar gedeelde smart is hierbij echt halve smart).
Misschien wil iedereen die deze les heel makkelijk vond dat in een spoiler melden voor dit tere zieltje