Yoga/ mindfulness topic

Ik werd echt zwaar gejudged door mijn kat die vanaf de piano op me neer keek terwijl ik daar lag te ploeteren. Maar het is (redelijk) gelukt!

4 likes

Dag 6 zit er op, zwetend puffend en afstervend.
Maar hé wel gedaan.

Zelfs met een hond onder mij tijdens het planken, die het zeer nodig vond om steeds tegen mijn armen aan te rollen en aan mijn polsen te likken.
Daarna heeft ie nog een tijdje de oefeningen aangekeken en is toen zuchten in zijn hok gaan slapen.

5 likes

Ik heb ook dag 6 gedaan, ik vond het de stomste les tot nu toe maar Adriene is altijd leuk en lief en hij vloog voorbij!

Ik vond het eigenlijk wel jammer dat het vooral buikspieroefeningen waren en weinig flexibiliteit. Ook weinig zweverigheid tussendoor, terwijl ik dat juist fijn vind!

Wel leuk om te merken dat ik veel sterker ben dan de voorgaande jaren, toen vond ik deze practices heel zwaar! Vandaag vond ik deze juist easy peasy en daarom ook een beetje saai. Als ik spieren wil trainen wil ik dat liever doen tot ik bij mijn limiet kom, deze 30 dagen wil ik juist op laagdrempelige manier yogaposes doen en aan mijn ademhaling werken.

7 likes

Ik heb vandaag 5 en 6 gedaan! Loved it. Nu loop ik weer op schema. Hopelijk heb ik niet teveel last van mn booster want ik ben lekker op dreef. Had wel spierpijn in mn armen vandaag, door die van gister denk ik zo.

7 likes

Had vandaag echt een dag waar niets lukte en ik niks voor elkaar heb gekregen, maar heb toch nog net toen ik net thuis kwam dag 5 gedaan voor ik ga slapen. Ben wel trots, want had echt niet meer gedacht dat ik hem vandaag nog zou doen!

8 likes

Dag 4 net gedaan, was echt zooo chill. Voelde net als een soort dansje op een gegeven moment haha. En! volgens mij gaat het beter met de op de kop hang poses, ik doe het nu heeel rustig en zorg dat ik goed blijf ademen en het voelt echt minder vervelend al.

Ik krijg vandaag mijn booster, dus hopelijk gaat het morgen wel lukken om te doen. De vorige keer kon ik na mijn vaccinatie mijn arm niet eens omhoog doen dus ben benieuwd.

11 likes

Ik heb vanochtend dag 6 gedaan. De buikspieroefeningen waren echt zwaar voor mij en het lukte niet om alle oefeningen de hele tijd vol te houden. Maar ach, ik heb het toch weer gedaan. Ik heb ook de kalender geprint en streep elke dag een vakje af, voelt telkens als een soort beloning haha

12 likes

Ik heb gisteren dag 5 gedaan en ik vond m heerlijk! Mijn heupen zijn een van de weinige plekken waar ik een beetje flexibel ben dus het voelde echt als my time to shine haha. Inmiddels ben ik weer wat fitter na m’n booster dus heb ook wel zin in core vandaag (:

6 likes

Net dag 7 gedaan! Vond hem heerlijk, zeker na gisteren, en ik vind Adriene weer lief :joy:

7 likes

Ik volg het ook en ben al helemaal trots op mezelf dat ik al 6 dagen het gedaan heb :joy: loop wel een dag achter dus morgen dag 7 maar het helpt me ook heel erg om hier te lezen dat iedereen ermee bezig is!

10 likes

Gisteren heb ik de yoga gemist doordat ik ziek was door mijn boosterprik. Lag te rillen onder de dekens dus een core yoga workout zag ik even niet zitten.

Maar zojuist dus alsnog dag 6 gedaan. Vet zwaar vond ik het. Die buikspieroefeningen kon ik niet tot het einde volhouden. Maar schijnbaar wel nodig dus hah. Nu even pauze en misschien vanavond nog dag 7 zodat ik weer op schema zit.

8 likes

Dag 7 was heerlijk! Lekker vlot, kort, maar veel fijne stretches en een goede flow. Echt zin in de zondagse restorative practice van morgen, ga die sowieso lekker in pyjama doen.

5 likes

Ik heb net dag 6 en 7 achter elkaar gedaan, dus ik ben weer bij! Was eigenlijk van plan achter te blijven lopen maar restorative op zondag leek me toch wel heel lekker. Vond dag 6 pittig maar wel fijn, en 7 voelde heerlijk relaxed er achteraan haha

3 likes

Ik ben ook lekker bezig (met een andere Adrienne serie)! Alleen ben ik regelmatig bezig in m’n hoofd met ‘hoe lang nog?’ en dan tik ik even m’n scherm aan om te checken of we aub al over de helft zijn. Terwijl ik het ook echt wel ontspannend vind. Dit heb ik ook wel tijdens real life lesjes, en ook dan vind ik dat ongeduld en verlangen naar het klaar zijn storend.

Het is denk ik een aandacht issue. Hebben anderen dit ook (gehad) en hoe ga je hier mee om?

Ik ben ook eindelijk begonnen met Move! Beter laat dan nooit dacht ik. Heb vandaag dag 2 gedaan. Had van dag 1 al spierpijn in m’n billen :grinning_face_with_smiling_eyes: Maar heb dan ook al een paar weken helemaal niet gesport.

Hoop dat ik het vol kan houden. Ik heb zo’n 2 jaar dagelijks yoga gedaan en dat was heel fijn maar de laatste tijd is het helemaal ingekakt. Dat moeite hebben met je aandacht erbij houden herken ik trouwens @Higgs_boson. Ik ben steeds bezig met ‘hoe lang nog’ en de andere dingen die ik wil gaan doen. Heb geen tips, misschien dat het na verloop van tijd beter gaat. Of mediteren van tevoren.

3 likes

Dag 3 gedaan. Elke dag lukt niet, maar in elk geval ben ik nog bezig. Dat is al heel wat. Fijn dat het redelijk korte video’s zijn. In eerdere jaren haakte ik nog wel eens af als de eerste of tweede video drie kwartier of langer was.

7 likes

Heb ik ook en geen tips helaas

Komt dat dan omdat je in je hoofd bezig bent met wat je verder nog moet doen na de les, of heeft het daar niet mee te maken? Ik heb het zelf heel soms, maar vooral als ik bijvoorbeeld weet dat ik na de les om een specifieke tijd de deur uit moet, of dat mijn vriend ondertussen aan het koken is en ik weet dat het eten bijna klaar is bijvoorbeeld.

En lukt het verder wel om je gedachtes een beetje los te laten? Sommige dagen gaat dat bij mij wat moeizamer en dan gebruik ik meestal een trucje van een docent van me. Beetje zweverig misschien, maar zij heeft het altijd over een rivier. Als je met een gedachte in je hoofd zit mag je best even erkennen dat die er is en hoef je hem niet uit alle macht weg te duwen want dat werkt vaak alleen maar averechts, maar daarna laat je de gedachte meevoeren door de rivier zodat die ‘uit het zicht’ verdwijnt. Ik denk dat dat hiermee misschien ook wel zou kunnen werken? Je bedenken dat je je afvraagt hoe lang nog, proberen bewust te bedenken dat dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt, de gedachte laten ‘wegspoelen’ en weer op je ademhaling focussen.

5 likes

Ik loop 1 dagje achter, gister laat thuis vanwege visite.
Dag 7 was best goed te doen.

Heeft er iemand van onze groep ook PDS? En merken jullie effect op je PDS van de yogalessen?
Heb zelf het idee dat ik na de buikspieroefeningen veel meer last heb van mijn PDS?
Kan zelf nog niet echt een link leggen, maar ik was gister (dag 7 eigenlijk) weer zo ziek en nu nog last. Heb niet helemaal oke gegeten, maar ook niet zo heftig dat ik daar zo ziek van zou worden.

Het is echt het ongeduld en verlangen naar dat het klaar is, of naar dat we iets minder zwaars gaan doen, liggend op de grond. Ik ben niet echt bezig met wat daarna moet.

Door het hier uit te typen en jouw antwoord besef ik mij meer dat de uitweg denk ik acceptatie van die gedachte is, precies zoals met mediteren. Het het erkennen (en, next level: verwelkomen!) van de weerstand/ het verlangen, en deze zoals jij zegt ook weer laten gaan. Ik ga jouw rivier tip visualiseren morgen, thanks!