Yoga/ mindfulness topic

Ah ja, kan ik me ook goed voorstellen hoor. Maar denk idd dat het precies is wat je zegt, proberen te erkennen en er dan voor kiezen om weer verder te gaan. Ben benieuwd of je wat met die rivier kan haha, let me know :grin:

@Issaaa wat rot! Ik heb zelf geen pds maar heb wel eens van mensen met pds gehoord dat yoga juist lijkt te helpen. Ik geloof wel dat echte high intensity dingen af worden geraden met pds of niet? Die core dag was wel wat pittiger dan de rest natuurlijk, zou het daarmee te maken kunnen hebben? Dat zou denk ik wel redelijk makkelijk ‘op te lossen’ zijn door aangepaste varianten van de oefeningen (evt afgewisseld met de gewone) en/of wat vaker even terug naar childs pose

3 likes

Dag 8! Heerlijk was het.
Ik had niet echt een fijne dag en was de halve dag aan het huilen, maar heb hier echt even een momentje van gemaakt.
Sfeerlichtje aan, zwaartedeken erbij gepakt en een kussen.
Deze was heel fijn vandaag.

Heel herkenbaar @Higgs_boson.
Ik heb dit ook vaak, heb het idee dat het bij mij sowieso een aandachtsdingetje is, daarom wil het ook blijven oefenen.
Daarnaast heb ik het idee dat het erger is wanneer de overgang heel groot is van wat ik voor yoga aan het doen was.
Dus misschien helpt het idd om voordat je begint even wat ademhalingsoefeningen te doen?

6 likes

Ik na dag 8: :smiling_face_with_three_hearts::sleeping_bed::zzz::full_moon_with_face:

@Higgs_boson , ook voor mij herkenbaar! Ik moet voor ik begin aan de les precies uitstippelen wat ik erna ga doen, en mezelf het halfuur yoga echt gunnen. Misschien zweverig, maar het helpt voor mij om naar mezelf uit te spreken dat ik van het filmpje mag genieten, om de kamer op te ruimen en schone kleren aan te trekken en een kleedje bij me te hebben zodat ik mezelf herinner om ervan te genieten. Ik kijk YouTube via Chromecast en leg mijn telefoon aan de andere kant van de kamer, zodat ik niet in verleiding raak om steeds even de tijd of mijn notificaties te checken. Als ik dat doe blijf ik me namelijk onrustig voelen, terwijl dat onrustige gevoel juist wegebt als ik er niet aan toegeef.

2 likes

Voelde me vandaag helemaal niet lekker door m’n booster, maar net toch dag 5 gedaan. Was gelukkig niet zo’n moeilijke en het ging eigenlijk best goed! Nu ook zin om lekker rustig te gaan slapen

Jullie berichtjes hier motiveren ook echt wel om het te blijven doen

7 likes

Hier ook going strong, dag 7 gedaan!

10 likes

Ik heb dag 9 gedaan via de app!
Heb straks m’n booster en weet niet hoe ik me daarna voel. Vond het een fijne les! Kort, wat meer warriors/benen en t vloog voorbij.

5 likes

Dag 9 vond ik ook leuk! Ik heb mijn benen de afgelopen dagen flink getraind waardoor ik in het begin bang was de les niet aan te kunnen, met een soort van fire hydrant pulses enzo waardoor je billen en benen onder stress komen te staan, maar het was wederom kort genoeg om er goed doorheen te kunnen bijten. Balansoefeningen vind ik ook altijd fijn voelen, ik heb ervan genoten!

6 likes

Wauw wat knap dat je hiernaast nog meer doet :joy:
Ik vind elke dag yoga al heel wat haha.

1 like

Ik vond dag 9 ook fijn! Balansoefeningen en warriors zijn twee van m’n lievelingsdingen dus ik was helemaal in m’n element. Ik vond hem ook voorbij vliegen, hoop stiekem dat morgen weer wat langer is haha

3 likes

Morgen is 29 minuten :ok_hand:t3:

2 likes

Ohh lekker! Ik was heel die kalender vergeten haha, thanks! :blush:

1 like

Yoga with Kassandra is gisteren ook een challenge gestart: 10 dagen ochtend yoga met eventueel daarna een korte meditatie. Ik vind haar video’s persoonlijk fijner dan die van Adriene en doe nu sinds een jaar meerdere keren per week yoga dankzij haar kanaal. Ze doet dus ook veel met mindfulness (/meditatie) en dat heeft mijn hoofd ook echt nodig. Een tip in ieder geval voor degenen die misschien iets rustigers zoeken voor de komende dagen en die echt het mindfulness aspect erbij willen betrekken.

10 likes

Ik heb gisteravond 8 gedaan en ik vond adriene zooo lief, ik werd er helemaal emo van en ik moet ook liever zijn voor mezelf :’)
Nu ben ik vandaag helemaal gelukkig en zacht.

9 likes

Ik ben pas later begonnen, dus doe er twee per dag en dan ben ik vrijdag weer bij :sunglasses:

4 likes

Net dag 10 gedaan, vond het een fijne combinatie van inspanning en ontspanning aan het einde.
Merk dat het ook steeds beter lukt om vanuit m’n ademhaling te bewegen en te accepteren dat ik bepaalde poses aan moet passen aan mijn lichaam.

3 likes

Die paar minuutjes extra van dag 10 waren echt zo gewenst! Ik vond het een heel fijne practice, de humble warrior voelde heerlijk en ook al was ik er niet zo bij met mijn hoofd en heb ik mijn haar keihard getrokken tijdens de fish pose, voel ik me nu wel echt goed.

Ik ben blij dat ik besloten heb yoga 's avonds te doen! Het blijkt echt een hele goede manier van de werkdag afsluiten/de vrije avond te beginnen. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dag 8 net afgesloten. Heerlijk zo’n ontspannen les! Lekker samen met mijn hond chill op de mat gelegen.

Loop nu 2 dagen achter ivm vergadering van gister, maar denk dat ik ze in de komende dagen wel inhaal.
Mijn ‘normale’ lessen duren 60 minuten, dus 9 en 10 kan ik bijvoorbeeld samen pakken.

@Dazed ik kan mij voorstellen dat high intensity misschien juist mijn darmen triggerd? Zal eens zoeken of er iets over bekend is. Gister had ik nog pittige buikpijnen, vandaag is het volledig weg?
Nu moet ik wel zeggen, mijn diagnose is ook asymptomatische PDS, dus het is altijd wat zoeken waar mijn triggers liggen. Volgende keer met buikspieren ga ik er bewuster op letten of het daar mee samen hangt.

3 likes

Ik heb gisteren geskipt omdat ik ongesteld werd en fiks buikkramp had, maar vandaag lijkt het best wel weer goed te gaan dus ik ga vanavond denk ik proberen om er twee te doen zodat in weer bij ben

6 likes

Oh bedankt voor de tip! Ik doe al een andere challenge voor sport waarbij je 5 keer per week intensief aan de slag gaat, dus ik zocht vooral iets om op een rustdag te doen om een beetje te ontspannen/te stretchen. Dit klinkt als iets wat daarbij aansluit.

1 like

Ik vroeg me af of hier ook mensen zitten die aan meditatie doen? Sinds een week ben ik begonnen met 2 x daags 5 minuten mediteren. Sinds 2 dagen ervaar ik stekende hoofdpijn. Ik vraag me af of dit een bekende bijwerking is van meditatie? Als ik er over Google dan vind ik maar weinig informatie. De informatie die ik vind betreft dat het het verwerken van een oud trauma kan zijn en dat ik vooral door moet zetten.