Yoga/ mindfulness topic

Ik dacht altijd dat mindfulness niets voor mij was maar een dikke week geleden had ik een paniekaanval en heeft mijn vriend (die er wel into is) me er soort van in begeleid en nu zoek ik dus soms meditatie / mindfulness-video’s op?

Ik ben gisteren zelfs in slaap gevallen met zo’n filmpje, en ik kon mezelf gewoon bewust in slaap voelen vallen, echt weird!

1 like

Wat fijn dat hij je heeft kunnen helpen! Wil je video’s die je fijn vindt delen?

1 like

Deze gebruikte ik gisteren: https://www.youtube.com/watch?v=Jyy0ra2WcQQ

En van dat kanaal heb ik er nog een paar gekeken. Ik ben wel echt een noob op dit gebied, dus misschien zijn er wel veel fijnere video’s te vinden :grin:

Ik ben ook een noob, dus dankjewel! Ik ga eens kijken wat ik fijn vind

2 likes

Wat is je favoriete yoga outfit? Sport BH en legging? T-shirt en korte broek? En aanraders/linkjes? Ik heb inspiratie nodig… het liefst draag ik een kort topje en een legging, ik ben wel toe aan nieuwe kleding!

Ik heb eigenlijk altijd een lange sportlegging aan en een strak t-shirt (zodat het niet over mn hoofd hangt als ik voorover of op z’n kop sta haha). Meeste van mijn kleding komt gewoon van de h&m!

Vaak gebruik ik een beetje dezelfde kleding die ik ook voor hardlopen gebruik, alleen dan geen hardloopleggings met zo’n vakje met een ritsje achterop, want dat ligt niet fijn, haha. Ook altijd sportbeha idd, meestal van de hema, maar ik heb ook weinig tiet, dus het is al snel prima.

yoga-ergernisje he… wanneer ze zeggen ‘the soles of your feet’ denk ik altijd eerst dat ze ‘the souls’ zeggen. dan denk ik even ‘beetje overdreven dit’ voordat ik het weer snap.

11 likes

Oh leuk er is een yoga topic! Ben net terug van een les. Ben net verhuisd en doe het nu in een recreatie centrum van de universiteit terwijl ik hiervoor bij een hele fijne studio zat ( en daar ook vrijwilliger was/ karma yogi) dus mis mijn oude studio echt heel erg. Merk heel erg veel verschil in kwaliteit en type les.

1 like

Ik wil yoga en meditatie weer op gaan pakken, ik heb het helemaal laten verslonzen terwijl ik er juist veel baat bij heb. Ik doe eigenlijk altijd een routine tegen rugpijn en nekpijn, die vind ik heel fijn en dan doe ik er een oefening bij die ik mee heb gekregen van een cesartherapeut. Misschien wil ik af en toe of voor een periode regelmatig echt lessen volgen, weet iemand een fijne plek in Utrecht?

2 likes

Ik gebruik deze: https://www.youtube.com/watch?v=Q00u-60XM9Y Voor mij is die heel prettig omdat de spieren bij mijn nek, schouders en rug snel vast gaan zitten. Of het ook goed werkt als je last hebt van scoliose weet ik niet, maar misschien het proberen waard :slight_smile:

5 likes

Ik kom dit topic even uppen met een tip :blush: Deze yogamat is lekker zacht en dik, niet glad, en ook nog best mooi (vind ik tenminste). Ik vind het echt een goede koop voor 10 euro! Dus mocht iemand nog een nieuwe mat willen, ik vind het een aanrader (#nospon :wink: )

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-hkmx-yoga-mat-blauw-128561.html


Iets anders: ik ben sinds kort begonnen met de Headspace meditatie app, ik vind het echt fijn. Ik val daarna ook gelijk in slaap, haha. Wel jammer dat het maar 10 lessen zijn :frowning_face:

2 likes

@NoyraSoturi als je na die lessen klaar bent kan je wellicht insight timer proberen. Veel soorten meditaties! Geen lessen, maar wel gratis. Ik vind die app echt super chill :slight_smile:

1 like

In youtube yogafilmpjes met katten zijn dat nooit hyperactieve terrorkittens he?!
Volstrekt incompatibel die twee.

1 like

haha ik zal even dit topic nieuw leven inblazen: ik heb vandaag voor het eerst de kopstand gedaan! Wel met begeleiding van de lerares en het was doodeng, maar jeej!

4 likes

Leuk! Inversies kunnen zo fijn zijn. Je moet inderdaad echt over die grens van dat je het eng vindt. Hoe beviel het? Je kan het ook goed thuis oefenen met een muur, of hoofdstand krukje!

Dit is misschien raar, maar heeft iemand tips tegen zweethanden tijdens yoga? Ik kan amper in downward facing dog blijven omdat mijn handen steeds beetje bij beetje wegglijden. Zo kan ik ook niet goed rekken. Een andere mat is geen optie want we gebruiken de matten van de studio (en dat zijn geloof ik wel profi dingen en de andere mensen lijken er nooit last van te hebben). Kan ik iets van talkpoeder op mijn handen doen?

zou dat net als vroeger bij gym met magnesiumpoeder kunnen?

Ja zoiets zat ik ook te denken, misschien kan ik daar een blokje van meenemen. Zal het wel eerst eens aan de docent voorleggen, straks is dat niet zen ofzo.

2 likes

Ik heb thuis een matje dat enorm glijd en ik leg er tegenwoordig een handdoek op! Misschien kan je zo’n klein handdoekje meenemen.

1 like

Ik doe deze routine een paar keer per week thuis, maar vanochtend was ik voor het eerst eens naar Yin yoga gegaan en het was echt fijn. Heel ontspannen dus ik ga dat vanaf nu 1 keer per week doen en die routine van youtube blijf ik een paar keer per week thuis doen.
1 like