Yoga/ mindfulness topic

Ahh ik vond dag 12 echt heerlijk, een van mijn lievelingsen denk ik! Garudasana/eagle pose is één van m’n favoriete poses en ik vond het opzetje naar crow ook leuk :blush: (het is ook een van m’n main doelen om ooit crow te kunnen maar met de huidige staat van m’n pols voorlopig nog niet realistisch denk ik)

4 likes

Wat voor kleding dragen jullie tijdens yoga? Ik zelf doe het altijd in pyjama met een trui er overheen maar bij wat intensere oefeningen ga ik zweten, terwijl ik het dan bij rustige oefeningen liggend op de mat weer snel koud krijg. Maar ik doe het in de ochtend en ben dan te lui om echt sportkleding aan te trekken. Wat doen jullie?

• Ik yoga in de ochtend in pyjama
  • Ik yoga in de ochtend in yoga-/sportkleding
  • Ik yoga in de ochtend in gewone kleding
  • Ik yoga in de avond in pyjama
  • Ik yoga in de avond in yoga-/sportkleding
  • Ik yoga in de avond in gewone kleding
  • Ik yoga overdag in yoga-/sportkleding
  • Ik yoga overdag in gewone kleding
  • Anders

0 stemmers

Ik draag thuis bijna altijd een zachte legging en een sporttopje met een fleece trui eroverheen, daar doe ik 's avonds yoga mee. Ik heb grote borsten dus een sporttopje of bh is voor mij wel essentieel, als ik het warm heb trek ik de trui uit, soms ook mijn broek. :sweat_smile:

1 like

Ik volg de yoga-les in de avond.
Draag dan zo’n gladde strakke sportbroek, een basic lang shirt met lange mouwen en soms een vest.
En sinds kort ook pilatessokken, ik heb ontzettende zweetvoeten die ook snel koud worden. Dus of ik besterf van de koude voeten of ik glijd steeds weg tijdens de oefeningen.
Enige minder prettige is dat ik maar 1 paar heb… haha dus die doe ik heel smerig iedere dag voor de les weer aan en na de les weer uit.
Snel maar een paar extra paren bestellen.

1 like

Ik heb vaak een zacht wijder vestje aan over m’n top die ik makkelijk aan en uit kan doen als ik het warm of koud heb. En ik heb altijd een dekentje in de buurt voor savasana! Verder wissel ik af tussen een kort stoffen broekje en een sportlegging, en tussen een sportbh en een gewoon T-shirt. Net hoe warm het op dat moment in m’n huis is

1 like

Er borrelden na les 11 een hele berg vragen op:

• Hoe maken jullie je mat schoon? Mijn mini-Benji was zo enthousiast na het uitlaten toen hij de mat zag dat hij met zijn modderpoten er lekker over heen gebanjerd is (mijn mat is roze, dus nu inclusief hondenpoten).
  • Hebben er meer mensen last van hun nek tijdens de downward-facing-dog? Ik heb sinds mijn vakantie er last van en weet nu waar het vandaan komt. Het is niet dat ik mijn nek aanspan in die houding, maar het gewicht van mijn hoofd trekt heel hard aan de (iets wat te) korte spieren daar.

En Adriene heeft echt een giga kast vol sportkleren volgens mij. Ik zie iedere les weer iets nieuws :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een fancy reiniger van Manduka maar moet eerlijk zeggen dat ik m’n mat bijna nooit schoonmaak :grimacing:
Volgens kun je m gewoon met een mengsel van 1/2 azijn en 1/2 water schoonmaken en vooral goed laten drogen voordat je m oprolt.

Ik heb ook vaak nek- en hoofdpijn na dfd, dat komt bij mij volgens mij omdat ik m’n hoofd niet diep genoeg tussen m’n schouders laat zakken, bedoel jij dat ook?

Heb net dag 13 gedaan! Vond die maan-dingen wel leuk en sowieso vind ik balansoefeningen leuk (al bak ik helemaal niks van crow, m’n knieen komen niet eens zo hoog dat ze tegen m’n bovenarmen komen :sweat_smile:).
Vond het wel weer een snelle flowy les, hopelijk binnenkort weer een trage. Heb ik wel behoefte aan.

2 likes

Ik maak mijn mat na elke les schoon met een vochtig microvezel doekje. Ik gebruik de mat ook voor fitnessoefeningen waarbij ik zweet en ik soms schoenen draag, dus het is een gewoonte geworden. Als mijn hond overheen gelopen is gebruik ik wat zeep!

Dag 13 was LEUK! Ik weet niet of ik er dit jaar gewoonweg meer klaar voor was, maar ik vind deze 30 Days echt onwijs goed in elkaar zitten, bijna elke dag precies waar ik zin in had.

4 likes

Toevallig ook iemand hier die meedoet aan yoganuary van Cat Meffan?

Ik vind het soms lastig om zelf te bepalen of ik bepaalde houdingen goed doe. Dus nu heb ik mijn vriend foto’s laten maken van mij in bepaalde houdingen. En daardoor heb ik mezelf kunnen verbeteren en voelen bepaalde oefeningen nu veel fijner. Misschien een beetje gekke manier haha, maar ik heb ook geen grote spiegel die ik makkelijk kan gebruiken vanwege gebrek aan ruimte

7 likes

Oh wat goed! Ik vind dat ook lastig aan thuis lessen doen ja, dat er geen docent is die je even kan corrigeren of een hint kan geven. Ik heb m’n telefoon ook wel eens ergens tegenaan gezet en een stukje gefilmd, dat was echt wel leerzaam ook!

2 likes

Ik vond dag 13 best lastig, lastige poses die ik echt niet goed kon volhouden en ook soms uberhaupt niet kon. Ik ging soms echt even zitten van huh hoe doe je dit nou? Had ik nog niet eerder gehad tot nu toe!

3 likes

Dat had ik ook gisteren! :heart:

Net dag 14 gedaan! M’n armen voelen een beetje wiebelig haha, maar vond dit tempo wel lekker vandaag.
Ik merk vooral dat ik me mentaal een stuk beter voel na elke les.

En zonder jullie was ik nooit nu al bij dag 14 geweest :raised_hands:t3: ben echt supertrots op iedereen, of je nou ‘bij’ bent, later bent begonnen, gaat beginnen of niet elke dag mee kunt doen: you rock!

12 likes

Ik heb ook dag 14 gedaan! Was er echt totaal niet bij met mijn hoofd vandaag, heb een heel gezellige middag gehad met een vriendin, we hebben urenlang geskeelerd (dat deed ik al sinds ik 11 was ofzo niet!) en gekletst dus ik was nog helemaal hyper en rozig, kon niet echt tot stilte komen en ik heb ook niet het gevoel dat ik normaliter heb na een filmpje. Wel vind ik het echt heel erg prettig dat de challenge inmiddels zo in mijn routine zit dat ik bij het thuiskomen gelijk zin had om mijn matje erbij te pakken en naar Adriene te luisteren om mijn avond in te leiden! Hopelijk kan ik er morgen bewuster van genieten, maar ook zo is het oké. :relaxed:

7 likes

Les 11 vond ik heeeeel chill. Lekker snel en fijne stretches

5 likes

Ik ga het even per dag/les bekijken. Normaal ga ik 2x per week naar les, een keer avond en keer ochtend. Dus dan vind ik wel even overdag tijd om ook Adriene te doen omdat het maar korte video’s zijn. Maar het moet ook net in de dag passen of goed voelen. Dus anders zou ik het de dag erop in halen of iets ‘achter lopen’ dat maakt ook niet uit.

1 like

Wij hebben net les 14 afgerond. We zijn nu een weekje op vakantie en hebben de yogamatjes meegenomen. Ben benieuwd of we bij gaan blijven. De intentie is er in ieder geval. :slight_smile:

Ik vond het wel een fijne les. En ik begin nu ook te merken dat ik de buikspieroefeningen wat langer kan volhouden.

7 likes

Wow ik heb net dag 13 gedaan en ik merk ineens dat ik over een soort plateau heen ben gekomen? Ik had sowieso altijd al een ingewikkelde relatie tot down dog haha maar helemaal sinds m’n polsblessure was het nogal een struggle, moest vaak naar m’n onderarmen omdat m’n pols het niet trok. Ik vond het ook altijd gewoon zwaar, moest vaak even terug naar child’s pose in plaats van dat het een soort semi-neutrale positie voor me was. Ook met één voet vooruitstappen vanuit down dog lukte nooit goed, ik kwam op zijn best ergens halverwege richting m’n hand. Daarnaast heb ik flink korte hamstrings en is het me eerder nooit gelukt, ook niet met dagelijks stretchen, om daar merkbaar iets aan te verbeteren.

De afgelopen dagen ging het al een stuk beter met m’n pols en kwam ik door de lessen zonder down dogs op m’n onderarmen te moeten doen, maar vandaag merkte ik ineens dat het daadwerkelijk als een soort relaxte basispositie voelde? En toen ik erop ging letten zag ik ook dat m’n hakken veel dichter bij de grond kwamen dan ik ooit voor elkaar heb gekregen, én ik kan ineens blijkbaar zo goed als tot m’n hand uitstappen! Nouja hele rant en het zal vast allemaal geleidelijk zijn gegaan maar het viel me nu ineens op en ik ben helemaal hyped nu hahaha.

De standing splits vond ik wel een struggle trouwens, op zich best leuk maar ik ga m’n benen heel fiks voelen denk ik morgen :’)

17 likes

Heb je vandaag al gedaan? Die standing splits en dat je dan je been zo moet buigen lukte me echt niet, zo zwaar! Dacht dat ik redelijk sterk was in mijn benen maar dat valt tegen haha

Net dag 15 gedaan. Hij begint heeeerlijk met knocking on heavens door :heart_eyes:
Ik moest wel af en toe even uit de dfd komen met die twists erbij, maar vond het wel een fijne les!

2 likes