Yoga/ mindfulness topic

Ja ik vraag me af hoe dit zit. Kan haast niet anders dan dat ze gesponsord wordt met die kleding maar ze zet in de beschrijving nooit waar het van is. Terwijl ik denk dat mensen daar wel benieuwd naar zijn; ik soms wel want vind haar kleding meestal erg leuk.

—————————————————

Anyway, verder gaat yoga vooral over het innerlijk natuurlijk. :stuck_out_tongue: Heb vandaag voor het eerst sportkleding aangetrokken en dat was wel nodig ook want dag 6! :hot_face: Maar nog steeds heel blij dat ik meedoe met de challenge.

5 likes

Zojuist dag 12 gedaan. Eagle ging mij best oke af, maar de crow is echt pittig!
Loop inmiddels nog een dag achter, gisteravond met Mini-Benji naar de dierenarts geweest vanwege buikgriep.
Maar meneer heeft het vandaag helemaal goed gemaakt, ontzettend zijn best gedaan om alle oefeningen net iets moeilijker te maken…

5 likes

Ik heb vanochtend 15 gedaan en vond die knocking on heaven’s door ook heel fijn ja! :blush: En inderdaad hetzelfde met die dfd twists, aan één kant heb ik threading the needle gedaan vanwege m’n pols en de ander lukte heel eventjes :’)

1 like

Krijg net te horen dat de yoga school waar ik graag kwam failliet is. Dit raakt me zo omdat het precies aansloot bij mijn wensen en ik veel baat had bij de lessen. Het ergst is het natuurlijk voor de eigenaresse en het personeel. Ik ben hier echt verdrietig van. Nu maar hopen dat er nog ergens net zo’n fijne school te vinden is in de buurt.

Ze heeft sowieso een contract met adidas. Draagt ze ook in de meeste video’s.

3 likes

Yes wat @coffeebreaks zegt, ze wordt gesponsord door Adidas! Is ook geen geheim hoor volgens mij, ze heeft ook wel eens instaposts erover

2 likes

Ik vond dag 16 ook weer fijn! Was ook blij met dancer pose, voelt zo leuk om te doen (:

3 likes

Die standing splits, wat een ellende!

4 likes

Jaaa ik ook, leuk! Ben ook eindelijk weer mijn focus terug na twee dagen die voorbij lijken gevlogen (ik ben gisteren zelfs vergeten te schrijven over de practice, wuuut!). :relaxed:

2 likes

Ja moeilijke les was het he? Hopelijk is het morgen weer wat beter te doen

2 likes

Vond ik ook!
Alleen die side planks, ik stort echt direct ter aarde 🥲
Verder wel een lekker lesje!

1 like

Ohja die was ik alweer bijna vergeten haha, ik vond ze zo lang ook vooral! Heb de ene kant in 2 fases gedaan met tussendoor even naar de grond en de andere in 3 :’)

1 like

Zo, dag 17 ook weer gedaan!
Hebben jullie nog tips voor een fijne yoga-legging? Liefst echt iets high waste en wat ik kan passen in een winkel. Ik heb nu een sportlegging van de decatlon maar die is heel erg glas. In een tree-post glijdt mijn voet gewoon weg over de stof.

1 like

Ik heb broeken van de primark, etos en hema. Die van de hema vind ik de fijnste stof, niet te glad zegmaar.

Verder heb ik dag 13 afgerond! Gister een yogales live van mijn eigen docente gevolgd, dus ik loop steeds iets meer achter. Maar goed de lessen staan toch wel online.

Hoe gaat het verder met iedereen?

5 likes

Ik merk dat ik een beetje in een motivatiedip zit (ook wel breder dan alleen met yoga). Heeft ook wel te maken met moe zijn en lange dagen van huis zijn.
Gisteren is het helemaal niet gelukt, maar heb vandaag wel weer dag 14 gedaan. Vind het wel vervelend om steeds verder achter te gaan lopen.

Wat zijn jullie tips om uit de dip te komen?

3 likes

Hier ben ik helemaal bij ondanks dat ik op vakantie ben. Eigenlijk wel fijn om die routine gewoon door te laten gaan. Dan blijft de drempel ook laag om na de vakantie weer verder te gaan. Les 16 was heerlijk relaxed, daar was ik echt even aan toe. Ik heb wel een haat-liefdesverhouding met pigeon pose. Die voelt altijd zo intens!

@Hertje Qua motivatie kan het misschien helpen om op een vrije dag een inhaalslag te maken door er een lesje bij te pakken? De meeste lessen zijn niet zo lang dus dat zou een optie kunnen zijn. En misschien als je je moe voelt in de avond om de les naar de ochtend te verplaatsen, of als je gelegenheid ertoe hebt het in een pauze te doen. Of je stelt je doel gewoon bij dat je de 30 days of yoga binnen 40/50/60 dagen afrondt? Dan geef je jezelf ook wat ruimte om het wel af te maken en het ook leuk blijft.

3 likes

Dag 17 vond ik echt heerlijk. Echt een aanrader om die te doen voordat je gaat slapen/om de dag mee af te sluiten.

En qua motivatiedipjes (@Hertje): misschien kun je loslaten dat je bij zou moeten lopen?
Mij helpt het vaak om uit te zoeken wat mijn ‘why’ is van wat ik doe. Wil je per se koste wat kost 30 dagen yoga doen binnen 30 dagen?
Of wil je bijvoorbeeld vaker een bewust moment voor jezelf creëren om tot rust te komen/op een fijne manier te bewegen/etc.
Als het je stress geeft om het elke dag te moeten doen dan ga je voorbij aan je doel.

4 likes

@Elafonisi @Hiraeth Thanks allebei! Denk dat het inderdaad wordt dat ik er wat langer over ga doen of misschien dit weekend wat inhaal. Vind het belangrijkste voor mezelf om het af te maken (op welke manier of tempo dat dan ook is :blush:).

@monkeyslut heb hetzelfde, vond de lessen ook wat minder, hoop dat ze weer leuker worden! Hier meelezen over hoe anderen de lessen vonden helpt ook echt vind ik!

3 likes

Ik zit ook even in een dip, ik zit in de luteale fase van mijn cyclus en dat betekent voor mij altijd minder energie en concentratie. 🥲 Voor mij is het enige dat werkt om de dingen waar ik tegenop kijk gewoon te doen en het mezelf toestaan om ze te half assen, af en toe op mijn telefoon te kijken… Iets is beter dan niets en ik vind het zelf veel belangrijker om routine te bouwen/de afspraak met mezelf na te gaan, dan om de poses perfect uit te voeren en om elke keer álles uit de les te halen.

Blij met de pigeon poses van gisteren en vandaag (les 17 en 18) in elk geval, dat is voor mij altijd een lekkere stretch! :relaxed:

4 likes

Ook hier wat motivatieproblemen. Deed vandaag dag 15 en toen ik zo met mijn armen liep te zwaaien dacht ik wel even, wat doe ik nou eigenlijk :rofl: Maar ben ook wel weer trots dat ik het al 15 dagen volhou!

4 likes