Yoga/ mindfulness topic

Brahmananda Swarupa van Sadhguru, ik heb zijn app ook en op die manier word ik er aan herinnerd dat ik dit blijf doen elke dag.
Wat leuk om te lezen dat jij dit ook doen, welke mantra’s zingen jullie op yoga les? En merk je dat het je helpt?

1 like

Ik heb nav jou dit ook geboekt! Ik ga 29 augustus, ben heel erg benieuwd!

3 likes

Ooh sorry dat ik helemaal niet meer heb gereageerd!!! Je gaat het fantastisch vinden :star_struck: en de groetjes aan Lena, ze is zo leuk!!

3 likes

Haha no worries! Gezien je zei dat je al twee keer bent geweest, dacht ik: dit moet wel goed zitten. Heb er zin in!

1 like

Heb deze week voor t eerst yogalessen (waarvan eentje in 30+ graden, heftaggg) gehad en ga binnenkort in Spanje ook yoga doen. (Ik vind blote voeten wel echt walgelijk dus dat is een minder mindful aspect voor mij :rofl:)

1 like

Mooi wel! Ik ken die niet. Had je snel de tekst onder de knie?
We zingen van alles. Gisteravond bij de Kundalini yoga zongen we Ardas Bhaee. Het is fijn om het samen te zingen met een groep, ik kan dan echt die verbondenheid voelen met de rest. Verder helpt het wel om niet teveel na te denken (als je de tekst eenmaal kent). Ik zing het dan ook tijdens de afwas of tijdens het autorijden

1 like

Ja de tekst was niet zo moeilijk en ik kon er een goede flow in vinden.
Ik merk inderdaad ook dat als ik sommige dingen doen het een weg in mijn hoofd vind en dan zing ik het dan ook weer mee. Op een of andere manier voelt dat prettig

1 like

Jaaa sowieso! En ook heel goed te doen voor beginners, het is echt heel leuk. En neem een massage bij Javi of esther🤩 ze plaatst trouwens nu ook veel op insta, als je het leuk vindt om alvast een sneak peek te krijgen

Iemand nog tips voor (power) Vinyasa online filmpjes? Mijn yoga school heeft de prijzen (begrijpelijk) weer verhoogd en ik wil nu graag de live lessen afwisselen met filmpjes.

De lessen zijn nu 18 euro per les :sob:

1 like

Kennen jullie fijne Engelstalige meditaties? @Huismus misschien?

Ja! Ik vind de Mindful Movement op youtube heel fijn. En ik heb de app Bettersleep die ook vol fijne meditaties staat (naast honderden geluiden en slaapverhalen. Het meeste is wel betaald, maar met het gratis aanbod kon ik wel een tijdje vooruit. En ik betaal inmiddels al bijna voor het 3de jaar, dus wat mij betreft elke cent (van 60€ :cry:) waard). Iig een aanrader om te proberen.

2 likes

Ik moest ook direct aan headspace denken!

In de actie bij de Aldi vanaf zaterdag. Misschien nog een tip!

3 likes

Manduka heeft extra langr

1 like

Deze heb ik inderdaad en is mega fijn! Gaat al jaren goed mee.

2 likes

Heb jij toevallig een goede gevonden? En wat vond je er van?

Ik zoek ook een retraite met veel yoga, en een plus zijn kookworkshops en wandelen. Heb wel een optie gevonden, maar ik ben bang dat die wat te spiritueel is. Aan de ene kant natuurlijk goed om uit je comfortzone te gaan, maar ben bang dat als het te spiritueel is dat de hele week voor mij verpest.

Ik zit nu ook te kijken naar 50hr vinyasa teacher trainingen in plaats van een retraite. Niet dat ik wil les geven, maar daar zit wel veel (over) yoga in.

2 likes

Ik heb het niet zelf gedaan maar hier bij mij yoga school wordt een retraite online aangeboden die je dan thuis kan doen. Die klinkt heel goed. Als je wilt kan ik de link wel naar je sturen. Ook @monkeyslut

1 like

Nee klopt maar wel een laagdrempelige manier om iets in die trant te kunnen doen. Dus dacht wellicht een tip maar snap dat je dit niet zoekt.

1 like

Nee dat laatste is helemaal waar hoor. Ik wil een week ergens anders veel yoga doen, wandelen en goede vega maaltijden krijgen maar vooral niet te spiritueel enzo. Ik dacht dus eerst aan een retraite omdat ik dat nog wel eens wil proberen, maar dat heeft vaak een heel ander doel dan waar ik naar op zoek ben.

Dus vandaar dat ik ook naar een korte yoga opleidingen aan het kijken ben. Maar mocht ik nog retraites tegenkomen die wel aan mijn eisen voldoen, dan zal ik die zeker delen!

Ohja: die 50 uur yoga teacher opleidingen zijn o.a. bedoeld voor mensen die hun eigen practice willen verbeteren/verdiepen.

4 likes

Op happysoultravel kan je altijd wel veel van dat soort retraites vinden. Is een Nederlands bedrijf dus veel Nederlands aanbod. Heb zelf al een paar x via hen geboekt

3 likes