Yoga/ mindfulness topic

Ik heb even de site bekeken, ik krijg meteen zin om te boeken! Heb je een reis/retraite in Nederland gedaan of in het buitenland?

1 like

Ja heerlijk he! In het buitenland, maar ik ken wel veel van de Nederlandse docenten die het aanbieden, zijn heel veel aanraders!

Wat restorative yoga thuis doen in je pyjama met veel kussens als je goed ziek bent geweest is echt hemels :pray:

Ik wil sowieso echt weer proberen om elke ochtend 10 yoga te doen. Ik ben alleen niet zo ochtendmens helaas.

3 likes

Ik ben ook sinds een week ziek thuis (COVID, ben inmiddels weer aan de beterende hand) en meteen begonnen met restorative en yin yoga. Ik doe al eenmaal in de week yoga uit huis maar ben nu heel bewust ook thuis begonnen en hoop dit vol te houden. Ik merk dat het vooral lekker is om de dag mee te starten. Doe je het met YouTube?

4 likes

Ja youtube! Yoga with bird is op dit moment mijn favoriet.

Heb hiervoor ook lessen gehad, maar mijn laatste lerares vond ik niet zo fijn en daarom mee gestopt.

Ik zal die je noemt eens gaan bekijken. Ik doe afwisselen raww met Wilma (?) en yoga op klompen :sweat_smile:

1 like

Wie heeft er hier ook PDS?
En merk je effect van yoga hier op?

Ik heb net een les gehad en merk vaak dat als ik al last heb, dat het dan nog heftiger
pijn doet aan het einde van de les en dat ik tijdens de les ook niet alles kan uitvoeren zoals normaal
omdat het trekt in mijn buik.

1 like

Doe je dan toevallig yin yoga?

Klopt!

Yin, maar wel met combinatie hatha en power.

Bij Yin heb je veel houdingen die je darmen zogezegd ‘masseren’. Daarnaast houd je de houding veel langer vast. Dus kan best dat dat meer invloed heeft op pds

1 like

Wie gaan er in januari ook meedoen aan de 30 days yoga journey van Adriene?

Ik doe mee nadat ik dit jaar MOVE heb gedaan. Ik vind haar video’s erg fijn :blush:

8 likes

Bedankt voor de uitleg!
Ik doe nu minder heftig mee met de ashtanga zonnegroeten. Merk dat ik te veel aan mijn buikspieren trek van upward facing dog naar downward facing dog. Dit scheelt al heel veel gelukkig.

@V.Kirby ik doe weer mee!

3 likes

Hoe hebben jullie de eerdere 30 dagen challenges ervaren voorgaande jaren? Wat heeft het jullie gebracht?

Ik ben net begonnen met Move, maar ben echt een slappeling en vind het soms al best zwaar :grimacing: Die normaal alleen yin yoga.

1 like

Ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan, en begon in de laatste week echt te merken dat het steeds makkelijker ging. Met name de downward facing dog begon steeds meer ontspannen en als een moment van rust aan te voelen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het na MOVE maar twee weken heb volgehouden om dagelijks een yoga lesje te doen. Daardoor was ik m’n opgebouwde kracht en flexibiliteit ook vrij snel weer kwijt.

Ik moet ook nog even een knoop doorhakken over hoe ik het dit jaar ga doen. Inmiddels yoga ik 2x in de week bij een yoga school en dat wil ik ook wel blijven doen. Ik denk eigenlijk dat ik op die dagen de lessen van Adriene over sla, zodat ik verder wel synchroon blijf lopen met de challenge.

2 likes

Ik heb zelfde ervaring dat het aan het einde met bepaalde oefeningen steeds makkelijke ging. Meer soepel ofzo. Helaas niet voor de buikspieroefeningen. Wil het wel weer gaan doen dit jaar maar weet nu al dat ik een paar dagen niet kan vanwege weekend weg. (2 nachten in een hotel met een vriendin, zie het niet zitten om dan nog ergens yoga in de kamer te doen).En dan ergens in mijn hoofd heeft het dan ook geen zin meer wat natuurlijk nergens op slaat. Dus vanaf morgen sta ik ook weer klaar op de mat! Heb vorig jaar een maandabonnement op de app van Adriene genomen, dan kan je de videos iets eerder bekijken en voor mij is dat tijd-technisch vaak iets handiger.

3 likes

Ik doe ook voor de 2e keer mee! Ga zo dag 0 doen als ik mijn bed uit kruip

2 likes

Die kan je ook vanuit bed doen :innocent:
Het is gewoon Adriene die verteld wat we gaan doen. Je hoeft nog niet te bewegen.

Ja het begint morgen! Nog ff een dagje rust :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hahaha ja weet ik. Maar ik wil het jaar beginnen met een beetje discipline en niet te lang in mijn bed liggen :grimacing: Ok ik ga er NU uit

4 likes

Tijdens de lockdowns ging het mij prima af.
In het normale ritme vind ik het lastiger. Voor werktijd vind ik pittig, dat zou 30 minuten eerder opstaan betekenen (dus 05:00-05:10). In de avonden heb ik bijvoorbeeld 1x per week yogales en 1x scouting.
Dus ik ga gewoon kijken hoe het uitpakt dit jaar.

5 likes