Ik vind het ook nog steeds goed te doen, vandaag voelde wel gewoon als een ab-workout!
Yes ik doe het ook nog! Gisteren niet helemaal gedaan want had superveel spierpijn van een les bodypump
Maar fijn om te doen. Ga denk ik wel eindelijk eens een nieuwe yogamat kopen, had een mooie gezien bij de Flying Tiger maar weet niet of dat ook echt goed is
Was ook wel blij met een dagje rust voor mân polsen. Daar voel ik het altijd het meeste met zoân challenge. Vind het tot nu toe ook wel goed te doen.
Ik volg de challenge niet. En ik weet dus niet hoe je begint. Dus weet niet of je wat hebt aan deze advies/tips.
Het is belangrijk om te âaardenâ voor je begint aan de houdingen. Aarden doe je door een prettige houding aan te nemen, bijvoorbeeld in kleermakerszit. Ogen gesloten en probeer in het âhier en nu te komenâ. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je kan bijvoorbeeld concentreren op geluid. Eerst je aandacht op geluid verweg en geluid dichtbij etc. Bedoeling is dat je waarneemt, maar niet beoordeeld. Je kan ook een meditatie opzetten. Ook een ademhalingsoefeningen kan helpen bij aarden. Ăne die ik erg prettig vind is de âhumming beeâ
Wat ook kan helpen is om juist eerst te beginnen in een gesloten houding bijvoorbeeld de kindhouding. En deze houding gebruiken om te aarden. Dan zou ik kiezen voor de gesloten kindhouding, met de armen langs je lichaam naar achteren en benen niet te ver uit elkaar. Of begin keer liggend met kleed over je heen. Kleedje zorgt niet alleen voor warmte maar geeft ook geborgenheid. Dit kan helpen bij het aarden.
En daarnaast⊠laat het zo veel mogelijk los. Soms lukt het gewoon niet om echt tot jezelf te komen en ben je gewoon afgeleid. Dit mag je ook best waarnemen, maar probeer hier niks mee te doen.
Ik heb gewoon spierpijn in mijn buik van gisteren
Ik ben er gisteren niet aan toe gekomen, dus wilde vandaag eigenlijk dag 6 en 7 doen, maar nu ik weet dat dag 6 de ab workout is, wil ik hem toch stiekem skippen. Even mezelf een schop onder mân kont geven om het toch te doen.
You can do it! Hij is wel lekker kort, ik zag er ook tegenop maar vond het uiteindelijk meevallen.
Thanks voor de motivatie! Net toch nog maar gedaan voor het slapen gaan. Dag 7 was wel fijn om er achteraan te doen, toch nog iets meer yoga dan alleen maar de buikspier oefeningen van dag 6.
Oef heb meteen zoân zin in een raketje nu :â( /off-topic
Ik merk dat ik mijn motivatie verlies ik vind het heel chill maar 3/4 dagen zou ik het beter volhouden denk ik. Al heb ik alleen nog gisteren gemist en dat was een soort meditatie zie ik nuâŠ
Hebben jullie nog tips voor fijne oefeningen om je hamstrings/benen te stretchen? Ik ben voornamelijk bezig met krachttraining en merk daardoor dat ik bij bodybalance (groepsles, mix van yoga, tai chi, pilates etc.) de oefeningen met gestrekte benen minder goed kan doen.
Herkenbaar hoor!
Ik red het gewoon niet om het iedere dag te doen.
Zeker ook een kwestie van prioriteit maken, maar yoga is voor mij ter ontspanning ook.
Ik sla de maandag en donderdag sowieso over en in het weekend is het afhankelijk van ons programma.
Heb dag 6 nu net afgerond, terwijl het programma nu bij dag 10 is.
Het fijne is dat de mails gewoon blijven doorlinken en het programma staat verder open op Youtube, dus je kunt het in je eigen tempo volgen als dat fijner voelt.
Pfoe dag 6 hakte er goed in.
Ruim 2 dagen spierpijn in mn buik gehad en reageerde daardoor ook heftig op voedsel.
Dag 7 ging vandaag gelukkig soepel!
Al was mijn hond het er niet zo mee eens en torpedeerde alle houdingen (over mijn rug lopen, onder mij door wandelen, uitgebreid op de mat liggen )
Ik had ook spierpijn van dag 6
Ik loop ondertussen 1 dag achter en overweeg om âm vanavond ook over te slaan⊠de drempel wordt wel steeds hoger, ook al zijn ze allemaal maar 20 minuutjes
Ik volg ze wanneer het uitkomt, maar probeer iedere dag aan te houden.
Vorig jaar ben ik na dag 20 helemaal gestopt, achteraf toch wel jammer.
Heb âm toch gedaan net Dag 12 was het voor mij, vond die heel fijn!
Ik hoop het ook helemaal af te kunnen maken, maar die discipline
Vanochtend meteen uit bed dag 14 gedaan, heerlijk zo even stretchen om de dag goed te beginnen.
Ik heb wel het idee dat week 2 een stuk milder is dan vorig jaar. Ik heb het idee dat ik vorig jaar veel vaker moeite had met dat je lang in een downward facing dog of warrior moest blijven staan. Herkennen meer mensen dit? Of zou ik zelf gewoon sterker zijn dan vorig jaar.
Nee ik herken dit ook wel, hoewel ik moeite blijf hebben met mijn evenwicht in al die lunge-poses. Maar het voelt redelijk mild tot nu toe. Wel fijn, want ik houd het daardoor echt goed vol tot nu toe!
Vorig jaar heb ik niet mee gedaan, maar de jaren daar voor waren de videoâs ook vaak een beetje langer, zat meer variatie in.
Vind het eigenlijk wel fijn dat de meeste minder dan 30 minuten zijn. Al weer zin om vanavond een rondje yoga te doen!
Wat voor yogamat hebben jullie? Ik heb mijne nu zon 3-4 jaar en hij begint te pillen. Ik ben op zoek naar een andere en wil een redelijk dikke (min 5 mm). In de reguliere sportwinkels liggen de matten altijd opgevouwen en in plastic, dus kun je moeilijk zien/voelen hoe glad en dik ze zijn. En die van de Decathlon vond ik niet fijn, te glad.
Hebben jullie tips voor een yogamattenwinkel, of aanraders voor merken?
Mn oog was ook gevallen op (een van de) sticky yogamatten van Superyoga. Iemand daar ervaring mee?
Yogamat sticky extra dik moon taupe - Lotus - Superyoga