Yoga/ mindfulness topic

Wat voor yogamat hebben jullie? Ik heb mijne nu zon 3-4 jaar en hij begint te pillen. Ik ben op zoek naar een andere en wil een redelijk dikke (min 5 mm). In de reguliere sportwinkels liggen de matten altijd opgevouwen en in plastic, dus kun je moeilijk zien/voelen hoe glad en dik ze zijn. En die van de Decathlon vond ik niet fijn, te glad.

Hebben jullie tips voor een yogamattenwinkel, of aanraders voor merken?

Mn oog was ook gevallen op (een van de) sticky yogamatten van Superyoga. Iemand daar ervaring mee?
Yogamat sticky extra dik moon taupe - Lotus - Superyoga

Ik heb een manduka prolite en daar ben ik echt heel erg blij mee! Niet super goedkoop maar heb hem gekocht met het idee dat ik hem 1x koop en dan voor altijd kan gebruiken. Vaak zijn er op websites ook wel aanbiedingen waarin bepaalde kleuren 20-30 euro goedkoper zijn!

3 likes

Hier ook al jaren Manduka! Heel tevreden mee.

2 likes

Ik heb mijn Manduka pro lite al 6 jaar en hij ziet er nog zo goed uit. Afgelopen jaar niet zoveel gebruikt maar daarvoor meerdere keren per week. Bij Manduka heb je ook levenslange garantie. Even een investering maar het wel helemaal waard.

Ik heb deze specifiek gekocht omdat ik op zoek was naar een niet te dikke mat die niet te glad is en goed op de grond blijft liggen.

1 like

Oh wat zijn jullie eensgezind! Dan ga ik daar echt goed naar kijken, bedankt. Hebben jullie m online gekocht of in een winkel/eerst bekeken?

Ik heb deze ook en ook super tevreden! Gebruik hem al jaren dagelijks en nog steeds heel mooi en super goede grip. Ik heb hem online gekocht.

1 like

Online, maar in mijn yoga klasje waren meerdere met deze mat dus ik had 'm al weleens gezien en eventjes geprobeerd.

1 like

Ook online, maar bij de yogalessen die ik volgde werden ze ook gebruikt. Ik vond ā€˜m in het begin trouwens wel echt heel glad! Het duurde wel even voor dat weg was. Met gebruiken wordt dat volgens mij sowieso vanzelf minder maar je kunt ook dingen met zout doen, is genoeg wel over te vinden op het internet als je googlet naar ā€œbreak on yogamatā€ oid

4 likes

Ik heb een Manduka Pro online gekocht. In het begin er wel rekening mee houden dat hij wat gladder kan zijn, je moet deze een beetje inwerken zeg maar. Je kunt dat proces wel versnellen met zout geloof ik maar dat heb ik niet gedaan.

Haha jeetje wat hierboven werd gezegd, anders lees ik eerst even :crazy_face:

4 likes

Ben na center verder gegaan met move. Die heb ik vorig jaar niet gedaan omdat ik zwanger was. De naam zegt het al een beetje natuurlijk, maar het is toch echt een beetje anders. Heb Adrienne al een paar keer b*tch genoemd en heb pas 2 dagen gedaan.

1 like

Ik ben nog steeds bezig. Heb een paar dagen ā€˜gemist’ vanwege weekend weg en als ik zelf ga sporten/yogales volg doe ik het ook niet maar ben bijna klaar. Vond deze keer het minder zwaar dan vorige jaren.

2 likes

Ik heb mijn Manduka pro binnen, bedankt voor alle aanraders! Hij voelt zwaarder dan verwacht, nu nog uitproberen met een les

3 likes

@Velours ik tag je even hier omdat het anders wel erg offtopic gaat denk ik voor het bewust-kinderloos topic. Maar fijn dat je zo’n goede ervaring had! Ik heb ook wel eens iets van een yogaweekend overwogen maar ergens durf ik weer niet zo goed of is er zoveel aanbod dat ik geen idee heb wat te kiezen en het is ook best duur vaak… Ik heb met yogalessen ook wel vaak dat ik bepaalde docenten heel leuk vind maar andere weer totaal niet kan hebben, dus ben daar ook een beetje huiverig voor haha. En ik vind het idee van in mn eentje naar zoiets gaan dus ook best eng…

Maarrrrr ik heb nog geen vakantieplannen dit jaar en de vriendinnen met wie ik meestal ging hebben sinds een tijdje een relatie dus ik ben waarschijnlijk niet meer de voorkeurspersoon voor hen om mee op vakantie te gaan dus ik ben aan het overwegen om gewoon in mn eentje ergens een weekend/weekje heen te gaan en een soort yogaweekend/retreat lijkt me wel wat.

Zijn hier vast nog meer mensen met ervaringen daarmee of niet? Ben benieuwd wat jullie ervan vonden en welke jullie wel of niet aanraden evt!

Ik vond het ook eng hoor! Maar het viel zo erg mee je hebt best snel een klik met de mensen die er ook zijn. De prijzen zijn wel vergelijkbaar overal (was in totaal €470 kwijt). Ik heb in m’n zoektocht gekeken naar het programma en wat erbij zat aan eten enzo. Je hebt ze bijvoorbeeld ook met een sapkuur ofzo, no thanks. En dat er een eenpersoons kamer bij was in plaats van gedeeld wat ik veel voorbij zag komen. Dat had ik niet chill gevonden en dat is toch wel een beetje het hele doel ervan :sweat_smile: en ja een klik met de docent weet je vantevoren niet natuurlijk, die ik had vond ik heel erg fijn gelukkig! En als je er helemaal een vakantie van wilt maken is er ook veel aanbod in het buitenland.

En ander verhaal maar ik en een paar vriendinnen hebben ook een relatie en naast dat ik met m’n vriend wegga ga ik ook met vriendinnen op vakantie dus het een sluit het ander niet uit. Gooi hem eens in de groep! Een weekendje kan al helemaal altijd wel!

1 like

Ah ja ik denk ook niet per se dat ze alleen nog maar met hun vriend weg willen hoor. Ze willen ook vast nog steeds wel met mij weg, desnoods een weekend oid, maar echt vakantie is misschien lastiger qua geld/dagen. Al heb ik er nog niet naar gevraagd ook, omdat ik zelf even in zo’n overgangssituatie qua werk zit dat ik nog maar moet zien wanneer ik vrij kan krijgen en hoeveel geld ik te besteden heb… Dus was een beetje aan het nadenken wat ik zelf ook zou kunnen doen in mn eentje, om er hoe dan ook wel even tussenuit te zijn!

Wel goeie ook qua eenpersoonskamer idd, weet niet of een kamer delen echt m’n ding zou zijn… Jammer dat het dan vaak wel meteen weer een stuk duurder wordt van wat ik me herinner, maar ga nog wel eens een middagje googelen binnenkort. Wel een goeie om over na te denken want t zou ook zonde zijn om dan een goedkopere optie te kiezen met dan een gedeelde kamer en dat je je dan alsnog zit op te vreten he :sweat_smile:

1 like

Bij die ik had betaald je geen toeslag voor een eenpersoonskamer. Ik dm hem je even, maar ze hebben pas in november weer een weekend daar.

1 like

Ik ga over twee weken voor de derde keer op yoga/meditatie/stilte midweek. Vond het super spannend de eerste keer maar het is heel goed bevallen. Voor mij betekent het weer helemaal opladen en niets moeten. De stilte is ook heel fijn, je hoeft je niet anders voor te doen dan je bent en naar andermans verhaal luisteren. Je bent er echt voor jezelf.

4 likes

Nee hoor, het is voor iedereen. De lessen zijn heel toegankelijk en de houdingen worden goed uitgelegd.

1 like

Mezelf eindelijk weer op de yoga met gekregen. Het was echt nodig, bij elke stretch voelde ik me echt een :older_woman:. Eigenlijk zou ik elke dag even wat yoga moeten doen en ik voel me zo fijn als ik het doe, waarom is een routine ervan maken zo moeilijk.

4 likes

Heeft iemand ervaring met breathwork? Kan er niks over vinden op het forum. Hoorde het laatst in een podcast en het klonk wel interessant, maar ben verder totaal niet bekend in die wereld dus heb geen idee of het iets voor mij is. Je hebt ook groep en 1 op1 sessies, maar geen idee wat ik dan zou moeten kiezen.