Yoga/ mindfulness topic

Ik weet niet of dit is wat je bedoeld. ik heb Wim Hof cursus gedaan, daarin zit ook de ademhalingsoefeningen naast cold exposure. Daarbij gebruik ik dagelijks de app voor breathwork
Boekentips zijn voor mij geweest: “De Wim Hof Methode” en “Het nieuwe ademen” door James Nestor.

Maar misschien zoek je andere dan dit haha.

4 likes

Ik weet nog niet helemaal wat ik zoek, weet wel dat ik een sessie van €130 heeeeel veel geld vind dus bedankt voor je goedkopere aanraders haha!

Via een Wim Hof workshop ben ik bij breathwork terecht gekomen. Het is fijn, of in ieder geval, ik vond het fijn om eerst een begeleide (groeps)sessie te doen, want er kan echt wat met je gebeuren als je breathwork doet. En dan doel ik op fysiek, maar zeker mentaal.

Er zijn tegenwoordig veel ademcoaches die voor minder dan 130 euro (Wim Hof = nogal overrated) een goede ademsessie aanbieden. Tip is website https://www.thebreathworkmovement.nl/.

3 likes

Yoga with kassandra heeft op dit moment een 10 min Morning Yoga Stretch challenge die erg nice is om yoga weer in je routine te krijgen. Er zit ook steeds een aparte “mind’” challenge bij in een apart filmpje. Ben zelf nu op dag 3.

1 like

Ik heb hier ook veel naar gezocht en inderdaad duur allemaal. Heb nu deze ademcirkel gevonden die een stuk goedkoper is Ademcirkels - Breathful. Wil me daar wel voor aanmelden! Moet natuurlijk wel in je buurt zijn, maar heb het idee dat die ademcirkels sowieso wat goedkoper zijn omdat het in groepsverband is.

Heb ook de Wim Hof app en doe die ademhalingen ook weleens (niet heel regelmatig) en Buteyko (juist heel rustig) vind ik ook wel fijn.

2 likes

Ik weet niet zo goed waar ik met mijn vraag naartoe moet maar ik denk dat het hier het beste past.

De laatste maanden merk ik steeds meer dat ik heel negatief over mensen praat die dichtbij mij staan. Ook merk ik steeds meer dat ik grapjes maak ten kosten van anderen. Dit alles heb ik op het moment zelf niet door, maar achteraf wel alleen dan is het eigenlijk al te laat. Mijn vriend heeft mij hier al een aantal keren op aangesproken en ik wil zelf ook helemaal niet zo praten over mensen die mij dierbaar zijn.

Kennen jullie misschien boeken of methodes om hier meer mindful mee om te gaan? Zodat ik mij misschien bewuster kan worden van wat ik zeg en doe op het moment zelf en er achteraf geen spijt komt.

Ik weet niet of je headspace gebruikt, maar je zou een van hun courses kunnen doen. Ik heb laatst die van self-compassion gedaan en die ging ook over ‘compassion’ naar anderen. Je hebt er ook een over kindness did daar specifiek over gaat.
Voor mij helpt het vooral om actief er mee bezig te zijn om niet de zwarte pet op te hebben, want uiteindelijk wordt niemand daar beter van.

Dankje, ik ken headspace wel al maar nog niet alle courses. Ik ga gelijk even kijken.

1 like

Woon helaas in het zuiden van NL, maar wel goeie tip om even op te zoeken samen met die apps. Dankje!

Ik heb dit een paar dagen in Spanje gegaan. Twee sessies op een dag en incl vegan brunch. Vond ik een hele leuke ervaring, maar het was ook mijn eerste yoga-ervaring dus lichamelijk voelde ik het wel om het zo maar te zeggen. Tussen de sessies door gewoon vrije tijd.

3 likes

@SpeedOfSound Ik heb vanmiddag precies zo’n ervaring gehad! Alleen dan thuis. En ook met een mega huilbui na afloop. Hoe voel je je er nu onder?

1 like

Nee, dat heb ik wel door, dat het geen kattepis is 🥹
Ik was heel erg verbaasd, nog steeds maar zet me wel aan het denken, er zit nog zoveel binnen verstopt. Ik ga dit ook eerst even aan de kant parkeren.

Placebo effect is ook prima, als het fijn voelt!

1 like

Waarom zou het placebo zijn? Er kwam duidelijk wat los en dat heb je er uit gehuild dus logisch dat je je dan lichter voelt.
En dat is niet zweverig: je hebt je emotie helemaal doorlopen en afgerond.

6 likes

Stuur me anders een pb als je tips wilt voor (zuid)Limburg :slight_smile:

Lief! Maar is helaas te ver voor mij :frowning:

1 like

Ik probeerde net een wandelmeditatie in plaats dat ik muziek draai en in mijn “eigen” wereldje te zitten en ik vond het best wel bijzonder voelen om zo bewust naar mezelf en mijn omgeving te kijken.

Blijkbaar kreeg ik er een openhouding van, want veel voorbijgangers zeiden hoi :smile:

5 likes

Begeleid met audio of gewoon op jezelf?

2 likes

Ja wel met audio

1 like

Ik heb een retraite geboekt dat hier ooit getipt werd!! Ben heel benieuwd. Moet wel dagelijks eerder opstaan dan als ik naar werk ga :sweat_smile:

13 likes

hallo welke yogamat gebruiken jullie? ik heb gezocht op het forum maar vooral oude resultaten gevonden.
ik doe ashtanga en hot yoga en ben het zat om weg te glibberen, maar wil ook niet hoeven sjouwen met een unit van 5 kilo. het mag de allerduurste zijn waar je ooit van hebt gehoord, dan spaar ik wel wat langer.