Yoga/ mindfulness topic

Ik heb na aanraders van hier op het forum en mijn yogadocent een mat van Manduka gekocht. Op het begin was deze echt glad maar inmiddels niet meer. Zelf doe ik yin, hatha en vinyasa yoga (en pilates en body balance) op deze mat.

Hij is wel wat zwaarder, maar er is ook een travel variant en die is heel licht en dun.

1 like

Voor hot yoga helpt een yoga handdoek ook wel tegen het wegglijden.

Ik heb zelf een manduka prolite maar die was zeker in het begin spekglad. Ik gebruik m zelf wel voor hot yoga met een handdoek erover.

Sinds een tijdje heb ik ook een jade harmony en die is een stuk ruwer, dus daarop glij ik niet weg. Maar daar blijft wel weer elk pluisje of stofje aan hangen iedere keer (al is dat denk ik bij alle matten met zo’n open/ruwere structuur :sweat_smile:). Die gebruik ik meestal voor de andere soorten yoga/pilates etc

2 likes

Ik heb deze en leg die op een dikke mat. Dit is officieel een reismat dus mega dun, maar het materiaal is anders dan een normale mat. Veel stroever en daardoor vind ik 'm fijn bij hot lessen!

https://www.decathlon.nl/p/yogamat-oplegmat-voor-yogareis-opvouwbaar-180-cm-x-62-cm-x-1-3-mm-grijs/_/R-p-327477

2 likes

Mandula ekolite is het best voor ashtanga en hot vormen.
Ik vind de prolite een hele fijne mat maar je glijdt echt altijd weg.

2 likes

Ik heb de manduka ecolite en vind m niet bijzonder maar wel fijn. Ik doe ashtanga en hot yoga. Zo’n handdoek is ook heel fijn inderdaad, zeker als je veel zweet.

Ik heb ook de manduka prolite, maar herken het wegglijden juist helemaal niet (@ezw). Gebruik hem al jaren en nog steeds perfect.

3 likes

Ik heb de yoga handdoek van de decathlon en die doe ik altijd over mijn mat. Is echt perfect want hij is aan de onderkant antislip en aan de bovenkant heb je gelijk je handdoek voor een (evt hot) yoga sessie. Het is volgens mij de kimjaly

2 likes

thanks allen! ik denk dat het Manduka wordt!

1 like

update: ik heb vandaag via marktplaats een Liforme yogamat opgehaald en daarna hot yoga gedaan en ik leek wel spiderman zo veel grip had ik :ok_hand:t2: er is ook nog een manduka pro lite onderweg (via vinted) want die liforme is wel zwaar om elke keer mee te sjouwen. dus straks heb ik matten for life heheh

8 likes

Hoe was het uiteindelijk? Of ben je nog niet geweest?

Ik sta ook op het punt om een retraite te boeken maar twijfel nog een beetje. Iemand nog tips voor een yoga weekend?

Ik was inderdaad op yoga/stilteretraite!
Ik vond het heel fijn en wil zeker nog een keer gaan. Had wel een boek mee, maar vond dat wel prima voor zo’n eerste keer.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een spijkerkussen? Ik heb eigenlijk altijd een stijve nek en ik hoop dat dit wat verlichting kan bieden.

Voor mij hielp het altijd heel erg bij gespannen schouders!

1 like

Ik heb er een liggen, maar gebruik ‘m eigenlijk nooit. Goeie reminder wel! Zal m weer eens uitproberen. Overweeg je om er een aan te schaffen?

1 like

Ja! Ik zag dat ze bij super yoga niet zo duur zijn en ik wilde daar sowieso een bestelling plaatsen voor een handdoek voor over mijn mat. Dus ik dacht het is het proberen waard. Ga nu regelmatig naar de masseuse en dat is ook best duur, dus als ik hier thuis wat ontspanning mee kan krijgen is dat fijn.

2 likes

Jaa zeker! Hoop dat je er baat bij hebt. Volgens mij in het begin even wennen, maar dan kan het wel heel fijn zijn idd!

2 likes

Ik heb nul verstand van yoga. Op instagram zie je vrouwen (nooit mannen eigenlijk :thinking:) wel eens bewegen op muziek en yoga oefeningen tussendoor doen. Vaak een vrije oefening denk ik, maar is dit te vertalen naar een bepaalde yoga?
Een soort yoga dus waarbij dus bewegen op muziek/rekken en strekken/dansen/soort flow centraal staat? Dus niet de typische yoga oefeningen (die fysiek vrij uitdagend zijn, vind ik). Ik ben benieuwd!

Dankje!

Ik google nu, en dan staat er dat Flow yoga sportiever is dan Yin Yoga. Vind jij dat ook?

1 like

yin vind ik vrij weinig met sporten te maken hebben! Niet dat het niets doet voor je spieren oid (en rust in je hoofd wellicht), maar dat is meer dat je meerdere minuten in dezelfde houding ligt en dat is niet in zo’n flow verder.

het wisselt denk ik een beetje per yogaschool en weet niet of wat je beschrijft helemaal onder één soort valt, maar ik weet dat ze bij die van mij ook slow flow hebben bijvoorbeeld, denk dat dat wel zoiets is!

3 likes

Een wat oude post maar was het gelukt om hier meer mindful mee om te gaan, en wat heeft gewerkt? Wel goed dat je hiermee aan de slag ging

2 likes