Yoga/ mindfulness topic

Klinkt als Vinyasa (Slow) Flow! Als je een les volgt doe je dus de flow die de docent heeft bedacht, maar het idee is wel dat het in een flow aan elkaar zit. In mijn ervaring maakt het wel heel veel uit wie je docent is, bij sommige docenten is het alsnog een reeks statische houdingen, bij anderen beweeg je echt van de een in de andere houding op een heel prettige manier.

Ik heb een slow flow lesje dat ik echt geweldig vind bij mijn yogaschool, maar heeft wel even geduurd voordat ik iets vond dat helemaal bij mij aansloot (bedoel dus te zeggen dat het de moeite waard kan zijn verschillende docenten te proberen als dat kan!)

1 like

Op mijn yogaschool wordt nu Aerial yoga aangeboden. Het is heel leuk en het doek went snel.

4 likes

Ik glijd altijd erg met downward facing dog en heb snel zweethanden.
Heeft iemand ervaring met een yogahanddoek voor meer grip op de mat?

1 like

Ik heb een yogahanddoek van de decathlon, dat werkt wel iets maar met deze temperaturen gebruik ik er ook nog een losse handdoek bij om mijn handen af te drogen.

1 like

Je zou een hot yoga handdoek kunnen proberen, die zijn extra stroef als ze nat worden

1 like

Ohh dit wil ik ook! Waar is de jouwe van?

Hmm ik denk niet heel bewust. Ik heb wat stappen ondernomen waardoor ik zelf wat lekkerder in mijn vel zit, dat scheelt al een hoop negativiteit. Ik probeer wel bewust mensen meer complimenten te geven in zulke situaties en heb het idee dat het al een stuk minder is!

2 likes

Ik heb er een van Manduka (voor mn verjaardag gevraagd ooit) en die vind ik heel fijn! Ik vind full size zelf wel prettig in de zomer omdat mijn voeten dan ook glijden soms, maar als je daar geen last van hebt is dat natuurlijk niet perse nodig. Belangrijkste is denk ik dat ie goed grippy is aan de onderkant zodat hij niet verschuift, ik gebruikte eerst altijd een normale handdoek maar daar werd ik helemaal leip van

2 likes

Dat is dan als het goed is van manduka!

Deze waarschijnlijk?

1 like

Ik heb er eentje van Superyoga en daar ben ik heel blij mee! Hij past ook goed over de mat heen, ik nam voorheen altijd een sporthanddoekje mee die ik steeds over de mat aan het schuiven was obv waar ik moest liggen/staan. Dus dit is veel fijner! De onderkant heeft van die nopjes, dus hij blijft ook goed op z’n plek liggen.

3 likes

Ik ga weer redelijk fanatiek naar yogalessen en ik wil een eigen matje meenemen. Heeft iemand nog aanraders? Een beetje keuzestress

1 like

Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mijn Manduka PROlite mat (die ook destijds hier werd aangeraden). Op het begin was hij wel glad, maar inmiddels is dat al weg (tenzij ik zweethanden heb haha).

3 likes

Ik ben uiteindelijk toch iets goedkoper gegaan en heb een bestelling geplaatst bij yogashop. Heb ook gelijk een yoga handdoek bestelt, want ik glijd dus heel snel weg.

4 likes

Snap ik! Die mandukas zijn ook erg duur. Ah ja zon handdoek lijkt me wel handig, al ervaring mee? Ik gebruik nu vaak mn gewone sport handdoek maar schuif m dan weg bij sommige oefeningen en het is zon geklooi

Nee nog niet, maar in mijn sportschool zag ik meerdere mensen zo’n handdoek gebruiken tijdens de lessen. Het lijkt mij ook wel hygiënisch als ik daar een matje gebruik.

1 like

Ik heb een handdoek van Superyoga en die is heel fijn! Heeft ook van die antislip nopjes aan de onderkant, dus die blijft liggen als een huis. Hij is ook heel groot, dus past helemaal over de mat heen. Dan ben je ook niet steeds aan het schuiven bij verschillende onderdelen.

1 like

Mijn nieuwe yogamat en handdoek is binnen en die handdoek zorgt echt voor zoveel grip! Echt fijn met mijn klamme handen :smiley:

3 likes

Iemand tips voor online schouder, nek en schouderbladen lessen?

Het zit bij mij redelijk vast en de osteopaat kan pas over een ruime 2 weken helaas.
Tot die tijd zelf even rekken en strekken.

1 like

Yoga with Adriene heeft voor iedere klacht/lichaamsdeel wel wat videos. Ik vind haar filmpjes altijd duidelijk en fijn.

Kun je niet sneller terecht bij de fysio?

3 likes

Yogaplaza heeft ook verschillende fijne video’s voor schouders en nek

2 likes