Yoga/ mindfulness topic

Denk het wel!
Maar ik heb geen heftige pijn, dus ik kan wachten.
De osteopaat maakt ook gelijk mijn schouders en buik los (PDS), dus dat vind ik persoonlijk een prettige combi.

Na een yogales maandag en veel rekken en strekken dinsdag nam de pijn af.
Anders had ik wel de fysio gebeld inderdaad.

Weet iemand of de app Headspace weleens promotiecodes of kortingscodes heeft? Misschien met Black Friday? Ik zag dat de studentenkorting niet in Nederland geldt helaas.

2 likes

Ja, heel vaak maar iig rond black friday. Je ziet de kortingscodes wel als je headspace volgt op instagram.

4 likes

Dan wacht ik nog even! Dankjewel!

Al een paar weken geen yogales meer gevolgd door omstandigheden, maar ik ga zo het jaar lekker afsluiten met een yin les :heart:
Mijn voornemen is om weer 2 lessen in de week te volgen en in de ochtend een yoga stretch te doen. Wel weer even lastig om weer een routine te gaan vinden hierin, hoewel het mij in de zomerperiode ook gelukt is.

5 likes

Ja! Die het al een aantal jaar, wisselend succes maar meestal red ik het wel. Behalve die laatste dag, ik moet echt iemand hebben die zegt wat ik moet doen. Dus als Adrienne de microfoon af doet heb ik geen zin meer.

2 likes

Leuk! Ik ga de 30 dagen pilates challenge doen van Rachel Andrews. Even stok achter de deur door het hier te zeggen, al sport ik wel al 3/4 dagen in de week, dus die dagen sla ik het dan over

1 like

Ik doe ook mee! Net de tweede les gedaan, vond het heel fijn.
En ook chill dat ze niet zo lang zijn. Dit past toch makkelijker even tussendoor.

1 like

Ja! Eerste twee zitten er al weer op. Bij de eerste heeft mijn vriend meegedaan, alias de supersportieve man die wel een enorme stijve hark is. Gisteren haakte hij af, omdat hij toch wel last had van zijn hamstrings van het hardlopen. Sure.

Ik vind het wel even lekker om weer een beetje in een gezonde actieve modus te komen. Heb afgelopen jaar weinig gesport ivm blessures en luiheid en wil toch wel weer wat meer gaan doen. We zullen zien hoe lang ik dit ga volhouden, volgens mij is mijn record 10 dagen van de challenge :sweat_smile:

1 like

Ik ga vandaag beginnen met dag 1. Misschien doe ik er gelijk 2 achter elkaar. Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud want mij is het ook nog nooit gelukt de hele maand mee te doen

Als je een 30 day challenge wil doen die een stuk laagdrempeliger is:

Allemaal heel kort, helpt denk ik ook om eerst een gewoonte te maken om elke ochtend wat yoga te doen.

9 likes

Tot nu toe is het me elke dag gelukt! Doe het elke avond wanneer de kinderen in bed liggen. Vind het fijn dat alle video’s ongeveer even lang zijn deze keer.

Schijnt het laatste jaar te zijn dat ze het in deze vorm doet.

1 like

Wat jammer dat het stopt/anders wordt! Waar had je dat gelezen?

Op de Facebook pagina wordt het aangesproken. Vind het ook jammer. Doe al een paar jaar mee.

Maar dit staat er ook bij:

Adriene: “But for me I would like to do something new for me and for the community. So, I don’t think anyone should be sad or worried … the structure of the 30 Days and the way it’s packaged and sent out… we’re gonna move into something new.” :heart:

Dus komt vast een goed alternatief :relaxed:

1 like

Oh nee, wat jammer. Het is voor mij echt een hele fijne manier om januari (wat ik echt een rotmaand vind) door te komen
Maar ik lig nog keurig op schema. Vind het dit jaar ook een hele fijne reeks.

2 likes

Ben jij destijds hier nog heen geweest? Zo ja, wat was je ervaring?

2 likes

Ik heb zaterdagochtend altijd een hele fijne yogales, alleen zoveel mensen verlaten de studio voor shavasana. Houd me altijd zo uit mijn rustgevende mood :’)

1 like

Ik doe al miljoen jaar yoga (en okay, ook veel thuis), maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt? Echt aso, alsof je die paar minuten niet kan blijven? Of is het meer een open savasana als in, docent gaat ook weg en de les wordt niet echt meer afgesloten?

5 likes

Ik heb het ook alleen bij deze les, misschien omdat dit “fitness yoga” heet dat het ander soort mensen aantrekt. Maar het is verder gewoon een normale yoga flow en tijdens shavasana geeft ze vaak een soort body scan dus erg toegankelijk. Ik denk dan wel van ga dan naar pilates of body balance.

In de body balance in mijn sportschool zit het ook gewoon, maar er is eigenlijk niemand die dan al weggaat. Echt één keertje gehad, maar zij had van tevoren aangegeven dat ze eerder weg moest. Ik vind het ook niet zo netjes. Gaan ze misschien door naar een andere les?

1 like