Yoga/ mindfulness topic

Bevestiging dat dit gewoon raar is en niet netjes tegenover de lerares.
Zelf vind ik savasana echt heerlijk :heart:

1 like

Ik vind het ook wel iets dat je tegen de docent kan zeggen als je dat ziet zitten. Misschien kan zij er iets mee, neem aan dat ze het zelf ook niet chill vindt

En sowieso wie gaat er nou weg vóór de savasana haha

2 likes

Ik heb dit vorig jaar gedaan! Alles was super goed geregeld en ik vond zowel de yoga als de meditatie lessen fijn. De sfeer was ook goed en ik voelde me heel erg op m’n gemak. Die stilte was helemaal niet ongemakkelijk en vond ik prima te doen.

1 like

Hoi! Ik kom me ook melden. Onder het mom van “nieuwe dingen proberen” heb ik gister een les body balance gedaan. Ik merk dat het echt wel goed is voor mijn lichaam, omdat ik echt helemaal vast zit. Maar het vervelende is dat ik heel nuchter ben en echt dacht van “wat de fuck is dit” en “wat sta ik nou weer te doen” ik kon dat echt niet loslaten. Hebben jullie dit ook gehad? Ook toen ze ons krachtige powervrouwen noemde en zonnekrijgsters dacht ik echt van jezus waar ben ik beland. Vind dat echt jammer van mezelf.

Ik heb nooit body balance gedaan, dus moest het even googlen. Er zijn zoveel verschillende soorten yoga én leraren en als je dat niet zo chill vond zou ik gewoon naar verschillende leraren en scholen gaan totdat je iets of iemand vindt dat bij je past.

3 likes

Toevoeging: als ze dat soort taal uit zou slaan zou het mij ook bepaald niet motiveren en eerder irriteren máár als de leraar echt goed is zou ik dat van mij af kunnen laten glijden.

1 like

zou gewoon focussen op de dingen uit de les die je prettig vind en waar je wat aan hebt, de rest niet zoveel aandacht aan besteden of gaan oefenen met niet te veel te veroordelen

3 likes

Ik heb vroeger yoga gegeven en ik moet ook altijd een beetje kotsen van dit soort taalgebruik. Dus ik zou het echt niet te veel bij jezelf zoeken, iedereen is daar anders in. En gelukkig zijn er heel veel docenten die lesgeven zonder al die bullshit eromheen. Die probeer ik ook altijd wel uit te zoeken omdat ik anders gewoon minder zin krijg om naar die lessen te gaan. En als het verder een fijne docent is met af en toe een gekke opmerking, dan probeer ik dat te negeren of ik lach er even om van binnen.
Maar het is niet zo dat je, omdat je nu body balance doet, je opeens ook een zonnekrijgster moet gaan voelen. Dus als jij af en toe denkt jezus wat is dit dan is dat prima toch.

1 like

Leuk om te horen dat het zo goed bevallen is! Ik ga van de week maar eens boeken

Dit had ik ook in het begin, wat een gewauwel dacht ik regelmatig. Het went wel ik liet het wat langs me heen gaan en probeerde er geen gedachten aan te koppelen. Soms was het dan nog best verassend wat er gezegd werd en dan niet zo extreem zweverig maar even zo’n oh ja mooi gezegd momentje.

3 likes

Ik ken Body Balance niet, maar wat yoga betreft vond ik het ook even zoeken naar wat ik fijn vind. En soms vind ik een yogavorm wel prettig, maar een bepaalde docent niet.
Zo was ik ooit naar een kundalini les en toen moesten we ook chanten en op een bepaalde toon je anus aanspannen en ontspannen want dat was goed voor je root chakra. Nou nooit meer terug geweest :sweat_smile:

3 likes

Haha ik heb dezelfde ervaring met kundalini yoga, dat was m niet voor mij. Maar ik voelde het gewoon niet bij de docent, want ook haar yin yoga vind ik niks (en van de 2 voorgaande docenten wel).

Ook bij body balance heb ik 3 verschillende docenten en ze hebben zulke andere focus. De een ook op “allemaal lekker voor de summerbody!”, de ander meer van “lekker momentje voor jezelf” en de ander doet gewoon de les zonder veel extra haha. De docent maakt zoo veel uit

2 likes

En gelukt, alle 30 dagen met Adrienne zitten er weer op! Eigenlijk wel jammer dat het klaar is maar het lukt me nooit om me ook voor de ‘losse’ maandelijkse kalenders te motiveren.

10 likes

Ik heb geen idee of het in dit topic past, denk dat het wel een beetje onder mindfulness valt. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of er een hele simpele app bestaat waarin je iedere dag 3 dingen kan noteren waar je die dag dankbaar voor was?

1 like

Ik doe eigenlijk al een paar jaar af en aan yoga, dat was vooral hatha, alleen dat lukt niet meer ivm blessures.
Nu doe ik yin yoga, de rust die ik daarin vind is echt fijn, maar ben nu (na ruim een jaar) pas zover dat ik mijn lichaam kan laten verzachten in een pose. Eerder bleef er wel een deel onder spanning staan. Ik kijk ook echt uit naar het moment van de dag!

5 likes

Heb ze ook allemaal gedaan! 1 dagje niet, deze later ingehaald. Deze keer zelfs dag 30 volgehouden. Meestal heb ik daar na 10 minuten geen zin meer in.

Denk eraan om nu die van vorig jaar te doen. Center. Die losse kalenders kan ik ook niet zo veel mee.

Ja die laatste dag is altijd een beetje een tegenvaller vind ik. Al snap ik het idee erachter ook wel weer.
Merkte dit keer ook wel echt verschil in bepaalde houdingen, die wat makkelijker gingen aan het einde van de 30 dagen. (Behalve de boot, ik ben nog steeds een zinkend schip.) Had jij dat ook?

Ik doe sinds kort aan yoga. In de studio liggen al matjes, maar je moet daar je eigen mat of een handdoek op leggen. Ik heb de eerste keren gewoon een normale sporthanddoek meegenomen, maar wil toch iets anders. Ik dacht zelf om een yogahanddoek te kopen en deze op de mat van de studio te leggen. Of kan ik toch beter een eigen mat kopen? Wat denken jullie?

1 like

Ik gebruik zelf ook een yoga handdoek voor lessen (ondanks ik ook thuis een eigen matje heb). Ik vind het zelf fijn en je glijd minder weg hierdoor.

2 likes

Huh? Waarom zou je een matje op een matje leggen? Ik ben zelf geen handdoekfan, tenzij je Bikram/hot yoga doet. Als je van plan bent door te zetten zou ik sowieso zelf een matje aanschaffen.