Yoga/ mindfulness topic

Vanmiddag ga ik voor het eerst naar restorative yoga. Ik ben benieuwd of het me gaat lukken, vaak vind ik het heel ongemakkelijk om bv. lang op mijn knieën te zitten en bij restorative zit je best wel lang in dezelfde pose, volgens mij. Update volgt!

1 like

Jaa! Vond het ook fijn dat het niet té zweverig was, maar precies goed. Naar welke lessen ga jij meestal? Misschien komen we elkaar nog een keer tegen :grin:

3 likes

Ja precies haha. Ik ga meestal op zaterdag, en soms doordeweeks. Heb alleen nu een overbelaste pols dus mocht van de huisarts even geen yoga doen :disappointed_relieved:

1 like

Oh wat balen :frowning: hoop dat hij snel weer herstelt!

1 like

hebben jullie ook dat je gedachten helemaaaal niet tot rust komen maar dat je juist heel erg gaat dénken van yoga?
ik kan echt NIET dat aan het doen zijn en niet aan het forum denken, of aan andere lopende zaken in het leven.

1 like

Het lukt me de ene keer veeeeeeeel beter dan de andere keer, maar het is wel iets wat ik probeer te oefenen. Het helpt bij mij sowieso om bij een docent te zijn en op een locatie waar ik speciaal ben gekomen voor yoga, ik zou het thuis niet kunnen. En ik zie het echt als persoonlijke uitdaging om mijn piekerhoofd te dempen, want het is iets waar ik best wel veel last van hebt. Maar dan nog zijn mijn favoriete yogalessen lessen waarbij de docent guided meditations doet, dat ik echt ergens naar kan luisteren en aanwijzingen kan volgen.

Ik riep altijd vroeger dat yoga en mediatie NIKS voor mij was omdat ik ECHT niet nergens aan kon denken maar het is wel echt een goede oefening voor me. Ook trouwens omdat er nooit een moment zal komen waarop je geen weerstand meer voelt en alles heel soepel en makkelijk gaat. Dat maakt voor mij dat er geen ‘einddoel’ is en dus ook geen frustratie met mezelf als het niet allemaal meteen lukt.

4 likes

Ja , daarom kies ik ook altijd voor hele inspannende yoga zodat ik meer focus op de poses dan mijn hoofd :slight_smile:

1 like

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zie dat de laatste post in dit topic al weer eventjes geleden is dus ik haal hem even omhoog :slight_smile:

Ik ben zelf de laatste tijd ook wat meer bezig om mezelf te verdiepen in yoga en meditatie. Yoga doe ik al een tijdje (voornamelijk yin) maar meditatie is nog nieuw voor me. Ik heb de app “headspace” en ik ben nu bijna door “basics” heen. Ik kreeg een aanbieding om voor €44 toegang te krijgen voor een heel jaar maar ik twijfel een beetje want het is best veel geld… heeft een van jullie toevallig al zo’n abonnement en is het het waard? Of zijn er misschien nog tips voor andere apps? Ik heb ook een keer een begeleide meditatie gevolgd bij een yoga school maar helaas had ik niet zo’n klik met de trainer (beetje te zweverig voor mijn doen) maar dat ga ik zeker nog een keer proberen bij een andere trainer.

Geen advies, maar ik overweeg ook om lif te worden van headspace. Hoe kom je aan die aanbieding als ik vragen mag.?

Ik heb dit heel erg als ik mijn ogen dichtdoe. Dan flitst ALLES van de dag voorbij, zo irritant. Zodra ik m’n ogen opendoe en kijk naar bv de mat of de muur dan pas kan ik echt rustig ‘nergens’ aan denken. Maargoed soms ziet het er wel raar uit, iemand in shavassana met ogen open.:sweat_smile:

4 likes

Hoe is Yin yoga? Ik heb alleen vinyassa gedaan en vind dat soms een beetje te zwaar.

Ik heb de app insight timer (gratis, maar je kan ook cursussen kopen). Prettige app al vind ik het wel soms lastig om een meditatie te vinden waarvan ik de stem aangenaam vind. En op YouTube luister ik graag naar Michael Sealy, die heeft wel een fijne stem vind ik.

Ik heb zelf een abonoment op headspace vind het zeker het geld waard. Als je het elke dag zou doen, dan is het in jouw geval maar 44/365=12 cent per dag! Ik heb er zelf echt heel erg veel van geleerd, en vind het ook fijn dat je kan bijhouden in die app waar je je op hebt gefocussed in je meditatie etc. Vind zijn stem ook heel erg fijn, en ook manier van uitleggen niet te zweverig idd!

3 likes

Ik ben ook heel erg fan van Sarah Beth aks YouTube yoga juf, ik vind gaar wat minder Amerikaansig overkomen dan Adriane, van dat accent wordt ik niet altijd zen…

Ik heb een tijdje headspace abo gehad, en echt veel van geleerd. Ik vond het op een gegeven moment te duur worden, dus ik ben ook benieuwd hoe je aan die aanbieding bent gekomen? Een andere gratis optie is de Mindfulness app van VGZ, kan he ook gebruiken als JD niet daar verzekerd bent. De stem is wel lekker hollands, dus daar moet he wel tegen kunnen.

Ik yoga al een tijdje, en ik ben meer flexibel dan sterk. Ik zou graag mijn benen een stuk sterker maken om verder te komen in asanas en betere balans te kunnen behouden. Hebben jullie nog tips om benen sterk te maken?

2 likes

Ik kreeg een mail, ik denk omdat ik ingeschreven sta in hun mailinglist?

1 like

Ik kreeg het als gesponserde post op instagram!
Edit: ik ga kijken of ik daar een linkje uit kan toveren maar geloof dat ik een nieuwe geopende pagina kreeg en niet een website
Edit 2: link: https://www.headspace.com/buy/newyears

2 likes

Thanks voor de tips!

Yin yoga is heerlijk, alle oefeningen zijn zittend of liggend. Je neemt een bepaalde houding aan voor enkele minuten en voelt dan een bepaalde stretch. Niet zwaar en echt ontspannend!

1 like

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar kennen jullie fijne stretchfilmpjes? Mijn hamstrings zijn echt dramatisch inflexibel en dat zou ik best willen verbeteren. Ik kan sinds m’n 5e of zo al niet meer m’n tenen aanraken. :stuck_out_tongue:

Hamstring zijn sterke spieren, maar als je regelmatig stretcht zal je snel verandering zien!


Deze van Sarah Beth vind ik wel chill!
1 like

Thanks! Mijn heupen zijn trouwens gek genoeg wel heel flexibel, weet niet of er meer zijn die dat hebben?

Ik heb het precies andersom :slight_smile: stijve heupen en losse hamstrings

1 like