Ik heb dit heel erg als ik mijn ogen dichtdoe. Dan flitst ALLES van de dag voorbij, zo irritant. Zodra ik m’n ogen opendoe en kijk naar bv de mat of de muur dan pas kan ik echt rustig ‘nergens’ aan denken. Maargoed soms ziet het er wel raar uit, iemand in shavassana met ogen open.
Hoe is Yin yoga? Ik heb alleen vinyassa gedaan en vind dat soms een beetje te zwaar.
Ik heb de app insight timer (gratis, maar je kan ook cursussen kopen). Prettige app al vind ik het wel soms lastig om een meditatie te vinden waarvan ik de stem aangenaam vind. En op YouTube luister ik graag naar Michael Sealy, die heeft wel een fijne stem vind ik.
Ik heb zelf een abonoment op headspace vind het zeker het geld waard. Als je het elke dag zou doen, dan is het in jouw geval maar 44/365=12 cent per dag! Ik heb er zelf echt heel erg veel van geleerd, en vind het ook fijn dat je kan bijhouden in die app waar je je op hebt gefocussed in je meditatie etc. Vind zijn stem ook heel erg fijn, en ook manier van uitleggen niet te zweverig idd!
Ik ben ook heel erg fan van Sarah Beth aks YouTube yoga juf, ik vind gaar wat minder Amerikaansig overkomen dan Adriane, van dat accent wordt ik niet altijd zen…
Ik heb een tijdje headspace abo gehad, en echt veel van geleerd. Ik vond het op een gegeven moment te duur worden, dus ik ben ook benieuwd hoe je aan die aanbieding bent gekomen? Een andere gratis optie is de Mindfulness app van VGZ, kan he ook gebruiken als JD niet daar verzekerd bent. De stem is wel lekker hollands, dus daar moet he wel tegen kunnen.
Ik yoga al een tijdje, en ik ben meer flexibel dan sterk. Ik zou graag mijn benen een stuk sterker maken om verder te komen in asanas en betere balans te kunnen behouden. Hebben jullie nog tips om benen sterk te maken?
Ik kreeg een mail, ik denk omdat ik ingeschreven sta in hun mailinglist?
Ik kreeg het als gesponserde post op instagram!
Edit: ik ga kijken of ik daar een linkje uit kan toveren maar geloof dat ik een nieuwe geopende pagina kreeg en niet een website
Edit 2: link: https://www.headspace.com/buy/newyears
Thanks voor de tips!
Yin yoga is heerlijk, alle oefeningen zijn zittend of liggend. Je neemt een bepaalde houding aan voor enkele minuten en voelt dan een bepaalde stretch. Niet zwaar en echt ontspannend!
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar kennen jullie fijne stretchfilmpjes? Mijn hamstrings zijn echt dramatisch inflexibel en dat zou ik best willen verbeteren. Ik kan sinds m’n 5e of zo al niet meer m’n tenen aanraken.
Hamstring zijn sterke spieren, maar als je regelmatig stretcht zal je snel verandering zien!
Deze van Sarah Beth vind ik wel chill!
Thanks! Mijn heupen zijn trouwens gek genoeg wel heel flexibel, weet niet of er meer zijn die dat hebben?
Ik heb het precies andersom stijve heupen en losse hamstrings
eigenlijk relatiegeluk: had laatst wel een typisch yogamomentje, ik had een yt lesje gedaan in de woonkamer en was net aan de Savasana toe, zegt vriend lief en niet-begrijpend ‘zou je niet lekkerder liggen op de bank nescio?’
eigenlijk waar je pas laat achter kwam: wist al lang dat asana houding betekent en had ook wel de link gelegd met namen als paschimottanasana en nog zo wat, maar had echt een aha-erlebnis toen ik bedacht dat sav dan wel lijk zal zijn? gelukkig maar want savasana klinkt zoveel lieflijker dan lijkhouding, bah.
ps ik heb het woord paschimottanasana twee keer verbeterd
aah ik begin eind januari met mijn teacher training! Zo veel zin in!
Ik ga straks voor het eerst naar hot yin yoga. Ben benieuwd
Ik heb al andere vormen van hot yoga geprobeerd, maar dat vond ik toch vaak te heftig. Ik hoop dat dit beter bevalt
Wat is jullie ervaring met twee yogalessen direct na elkaar? Door gek werkrooster deze week heb ik weinig tijd om te gaan, maar ik ben vrijdagochtend vrij en dan is er eerst een hatha les van een uur en daarna een uur yin (begint een kwartier nadat hatha afgelopen is). Zou het fijn zijn om die allebei na elkaar te doen, of is dat juist niet prettig?
Ik heb weleens gedaan, was eerst een Power en daarna uur Yin erachter aan. Vond het een heerlijke combinatie omdat het eerst actief was en daarna juist ontspannen. (Mijn yogaschool heeft ook per uur deze lessen, dus half uur power en dan een half uur yin.)
Dat is volgens mij juist een goede combinatie! Voorheen was de zaterdag altijd een combi van hatha en yin en toen werden dat 2 lessen en zeiden ze er nog bij dat het ook aan te raden was om ze na elkaar te doen. Heb t zelf ook wel een paar keer gedaan
@Swelgje @littlenumbers bedankt voor jullie reacties! Top, dan ga ik me lekker voor allebei inschrijven
Ik weet niet wat je budget is, maar mocht je wat meer willen uitgeven dan kan je liforme yoga matten aanraden. Echt de aller fijnste matten die er zijn, super goede grip (voor zowel hot als normale yoga), extra length en fijne dikte.
Ik doe hem ook! Ben bij dag 24 geloof ik.
Ik vind het ook fijn maar vind alle filmpjes wel erg kort… net lekker bezig en dan is het weer afgelopen. Mag van mij wel 30 min zijn. Misschien ga ik hierna weer aan True beginnen, die van vorig jaar