In dit geval een TikTok aanrader, (hopelijk mag dat ook) ik hou echt van dit, al helemaal omdat ze het ook uitleggen.
Ik ben verslaafd aan dit kanaal. Reisvideos maar zonder dat iemand spreekt, dus alleen beeld en tekst. Super rustgevend. Mocht iemand meer van dit soort kanalen kennen, let me know. Nu wil ik weer naar Japan
Ik ben op zoek naar leuke Nederlandse reisvloggers (mogen ook kleine kanalen zijn). Ik ken oa Eva Zubeck, endlessadventures en Kara & Nate, maar lijkt me leuk om eens vanuit een NL perspectief te zien. Wie heeft een goede tip?
Wel in het Engels maar ik vind Martijn Doolaard zijn serie two years on a bike heel leuk om te kijken. Ik heb een paar jaar geleden voor kerst zijn boek one year on a bike voor mijn broertje gekocht en nu voor zijn nieuwe boek heeft hij ook gefilmd. Mooie beelden!
Niet helemaal Nederlands, want een Nederlands/Indiaas stel en voertaal Engels. Maar hun corona-vlogs in Nederland zijn leuk, en de reisvlogs erg goed ge-edit.
https://youtube.com/c/LetsMeetAbroad
Ik kreeg Toxic van Britney laatst in m’n aanbevolen videos. Echt fascinerend om naar te kijken.
Ik dacht eerst dat ie het gewoon zat te autotunen allemaal, maar hij heeft het serieus allemaal zo geprogrammeerd, echt awesome!
Laura is een Duitse, spreekt Engels. Doet veel diy-video’s en verbouwt nu haar huis. Veel kennisdeling (interessant) en leuke grapjes (hond die mee behang van de muur trekt). Leuk om te zien!
Nog aanraders die gaan over homesteading/zelfvoorzienend leven/moestuinieren? Liefst geen typisch Amerikaanse Iquitmydayjobturnedcottagefairy-vloggers of van die zweverige Scandinavische bosnimfjes.
Dit is wel een stoer stel, dat een oude quinta gaat renoveren, en ondertussen in de tuin groenten kweekt, wijn maakt van de sinaasappels in de bomen etc.
En dit kanaal is in wording, maar kan wel heel leuk worden. Het is een stel dat een ruig stuk land heeft gekocht en dat aan het ontginnen is. Ik geloof dat er ook een huis op gebouwd gaat worden. Maar wat ze bereikt hebben in 6 maanden is ongelooflijk:
En je kent Tyler en Tod denk ik wel? Moet je wel een beetje liggen, maar vind ik ook wel leuk om naar te kijken.
Simple Living Alaska idd.
Wel weer Amerikaans, maar ik vind the seasonal homestead wel realistisch
Niet echt een homestead, maar Mari’s moestuin in New York is wel heel tof om te zien. Ze is ook kok en geeft ook culinaire tips
En ik zie hier Acre Homestead voorbij komen, maar ik zou het niet voor de tips kijken. Ze vertelt alles alsof het een feit is, maar heel veel dingen over groente/fruit heeft ze gewoon fout. Toen ze ook nog foute informatie gaf over inblikken ben ik gestopt met kijken.
Welke volg je zelf? Ben ook op zoek naar nieuwe YouTubers.
Dank je wel voor de tips al! Sommige volgde ik al, anderen vind ik minder haha.
@Lulu_danger
Epic_Homesteading
Eugenia Diaz
Her 86m2 natuurlijk!
homegrown.garden
Ineke Wennink
Kirsten Dirksen
Mossy bottom vind ik ook wel leuk om te kijken! Hij is wel een beetje een slome maar prima
https://youtube.com/c/MossyBottom
@Kahlo
Oh, dat accent!