Zelf sieraden maken

Mosagaat❤

17 likes

Waar is iedereen? Heb nog nieuwe dingen gemaakt maar voel me een beetje eenzaam hier😂

Hier! Ik ben vorige week begonnen nadat ik dit hele topic heb doorgelezen haha. Nu vooral met kettingen maar wil ook oorbellen maken. Heb een basissetje gehaald met kralen maar die begint al aardig op te raken. Vind het lastig om online te bestellen omdat je dan nooit precies weet hoe iets eruit ziet maar wil nu ook niet naar de winkels gaan.

Gelijk een vraag, als ik kralen op een ketting zet met metaaldraad dan lukt het me niet om het heel strak af te werken met die knijp kralen op het eind. Er blijft altijd een (halve) centimeter aan draad over uiteindelijk. Iemand een tip hoe je dat het mooist kan doen?

Dat heb ik ook ja, ben benieuwd hoe anderen dat afwerken :upside_down_face:

Ik steek het draadje terug in de kraaltjes en knip m dan pas af.

Dat doe ik ook, maar helaas toch teveel ruimte dan over en dan draadje steekt soms omdat ik hem niet kleiner krijg haha

Ik heb er de rust even niet voor, maar wel veel ideeën in mn hoofd dus komt nog hopelijk

Vandaag even wat armbandjes gemaakt, zo lekker om even bezig te zijn!

Daarnaast ook mijn action doos leeggehaald en verschillende kleuren rocailles ingedaan zodat het een beetje gesorteerd is :blush:

7 likes

Hee allemaal, wat een leuk topic is dit. Ik vind het heel tof om te zien wat voor mooie dingen jullie maken :slightly_smiling_face: Zijn hier ook mensen die met klei oorbellen maken? Ik heb vorige week een lading klei gekocht en vandaag allemaal tools. Volgende week komen ook nog vormpjes binnen.

Dit is mijn eerste oefenbatch haha, lekker profi met de dop van een verzorgingsproduct en een lipstick gedaan om het enigszins rond te krijgen😅 vind dat marble achtige zelf zo tof!

13 likes

Heel leuk! Ik heb ook klei besteld maar ben wit vergeten en wilde mengen😭 waar heb jij vormpjes besteld?

Had vorige week wel al regenboogjes gemaakt en die waren wel gelukt.

7 likes

Te koop aangeboden: Ik begin straks met een nieuwe baan en weet dat ik dan geen tijd meer vrij ga maken om sieraden te maken. Alles is helemaal nieuw en liefst verkoop ik het in een keer (of 2 keer los; alsin of de kralen of het bord). Qua kralen betreft het rocailles van 2 of 3 mm + een paar knijpkralen + goud ijzerdraad . Doe maar een leuk bod als je interesse hebt ;)! Ik kan het van de week direct voor je op de post doen.

Oeeeh die zijn super leuk geworden! Ik ben super benieuwd wat je nog meer gaat maken.

Ik heb mijn vormpjes bij een Etsy shop besteld, DevinCutters. Dat is ook de reden dat het even duurt voor het bezorgd wordt. Vond ze zeker niet goedkoop, maar wilde er toch een paar hebben.

Nog een tipje: ik kwam gister bij de Xenos ook deze vormpjes tegen (bij het bak assortiment). Lijken me ook heel handig en zijn maar 1,60 per stuk!

1 like

Ik heb gister ook bij een etsyshop besteld. Zag die shop waar jij hebt besteld ook langskomen. Hoop dat t een beetje snel komt. Hadden ze toevallig ook rondjes bij xenos?

Ik heb rondjes en zeg maar die regenboogvorm besteld, en soort uvorm maar dan dicht. En kerstboompjes.

Laatst allemaal fimo besteld. Vind ik net nog boven. Denk dat t best veel is maar van ellende maar snel t laadje dichtgedaan.
Heb gister ook witte klei besteld, nou ja porselein maar is vast wit genoeg om mee te mengen.
En meteen nog veel meer zooi besteld🙈

2 likes

Haha heerlijk zoveel shoppen :speak_no_evil: Bij mijn Xenos hadden ze alleen deze drie vormen, maar op het prijskaartje stond wel ‘4 vormen’. Wat de vierde dan is weet ik niet haha. Kan ze gek genoeg ook niet op de site vinden. :woman_shrugging:t2:

Mijn etsy dingetjes zijn verzonden! Vanuit griekenland dus ben benieuwd.

Waar kopen jullie je materiaal? Ik ben meer specifiek op zoek naar:

• zoetwaterparels om dit type sieraden te maken:

• kralen voor dit type sieraden:

• schakelkettingen, karabijnen, hangers… van kwaliteit, aka: die je maandenlang aan een stuk kan dragen, ook onder water, zonder dat het verkleurt:

Kan iemand goede webshops of fysieke winkels (regio: West- of Oost-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, Zeeland) aanraden?

Ik vind het online zo lastig te zien of de kwaliteit wel goed is, of het wel is wat ik zoek etc.

Hier weet ik enkel een Veritas zitten, en die hebben niet zoveel materiaal vind ik.

@tuula jouw fotos zijn ook altijd zo mooi.
Mijn klei uitstekertjes zijn denk ik onderweg. Ben benieuwd hoelang t duurt.

Heb ook een setje oorbellen en armbandje voor een vriendin gemaakt.

Maar vind t lastig om dan een prijs te bepalen. Helemaal als ik van anderen commentaar krijg dat het zo duur is. Terwijl ik gewoon prijzen regelmatig voorbij zie komen. Vriendin in kwestie zei meteen prima.

2 likes

Zo irritant dat iets in 3 dagen van Griekenland naar hier komt. Maar t vervolgens al vier dagen hier in NL niet verderkomt.
Heb ook al gezien dat je vaak nog dingetjes moet schuren/polijsten. En zag toevallig dat action een combitool in de aanbieding heeft. En ik wil t. Maar niet op zaterdagochtend naar de action. Dus hopen dat ze t maandag nog hebben.

Ik bedoelde 2 en 3 mm haha. Maar ik heb alles nog!

Heb die oorbellen met maan/ster door gestuurd naar mn zusje. Ik wil ze voor kerst hahahahah