Die gezichtjes zijn wel erg leuk, roze ook mooi😍
Ik denk inderdaad dat het die Tsjechische glaskralen zijn. Heb er een paar in mn grabbeldoos van facebook.
Verder zoek ik alvast een hotel in Bratislava want daar heb je ook Tsjechische kralenwinkels.
Ik vind het zo frustrerend haha die stomme webshopjes moeten toch op de een of andere manier aan die kralen komen.
Dit zijn ze inderdaad wel
Ja bij gbbeads.cz heb je ze wel maar op czechglaskralen.nl lijken ze meer kleuren te hebben dus moet er ergens toch nog een fabrikant zijn. Op zn Tsjechisch heten ze bavorak koralky.
En kom er net achter dat mn favo kralenwinkel er niet meer is. Daar kon je gewoon kralen scheppen.
Wil echt hierheen

Jij bent lekker bezig geweest! Prachtig
Deze zijn echt zo mooi!
Is het te vroeg voor een zomercollectie?
Nee hoor, al vind ik dit ook wel hele erge lente kleuren dus perfect voor nu! Helemaal als je je er op je paasbest uit wilt zien perfect.
Ik vraag me alleen al een hele tijd af hoeveel wegen de oorbellen die je maakt? Ze lijken me zo zwaar, maar misschien verbeeld ik me dat.
Nee dat valt echt reuze mee! Heb helaas net een bestelling ingepakt. Denk dat de zwaarste zijn met een edelsteen druppel en heb die wel eens gewogen en toen vond ik t ook meevallen.
Heb er zelf geen last van gehad tot nu toe. Maar heb niet alles in gehad.
Meh ik had bakjes besteld bij xenos. Krijg ik er eerst maar 2 binnen ipv 8. Maar ze zijn ook nog eens te groot voor mn edelsteenkraaltjes.
Wel blij met mn kettingding.
Ik val even dit topic binnen maar ik wil graag sieraden voor mezelf beginnen maken en zou graag een DIY doosje kopen met wat kralen. Nu vond ik rocailles op Bol maar zijn die altijd zo glimmend? Of zie je dat niet in het echt en is dat gewoon altijd zo op foto’s? Of heeft er iemand een betere tip qua kralen? Mij lijkt het wel chill dat er meerdere kleuren samen zitten en ik niet zelf de kleuren moet kiezen
Ik denk dat de normale rocailles wel meevalt qua glimmen. Het is mij nog nooit opgevallen. Maar merken als toho en miyuki hebben ook kralen met een matte finish eventueel.
Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond!! Wat tof. Ik heb dit Paasweekend weer wat dingen gemaakt, zo’n fijn bezigheid (zeker met die halve sneeuwstorm op de achtergrond)
Mn muur van kralen

Wat een crime om vandaag foto’s te maken. De struggle is real joh met elk minuut ander weer. Maar ronde 1 is gelukt. Nu ronde 2 nog.
Ohhhhh ik word zo jaloers van jullie foto’s. Ik ben mega druk met combineren van studie en werk, waardoor ik zero tijd heb om weer leuk te freubelen.
Geknoopt bandje is klaar.
Matchie met mijn zox
Nu komen er nog heel wat kleurtjes kralen om bij mijn andere Zox-bandjes te passen (Zox zijn de gekleurde straps met diverse prints)
Sorry dat ik hier even zo binnen kom vallen maar ik vroeg mij af of iemand weet hoe dit soort kraaltjes heten? Ik kom ze op Ali tegen als " Seed beads" en “bugels” maar echt in Nederlandse termen kan ik het niet vinden. ik dacht ook altijd dat dit soort kraaltjes gemixt zaten met allemaal verschillende andere kraaltjes. Wil tevens ook via een NL webshopje bestellen. Heb kiki al bekeken maar daar kom ik het niet zo snel tegen.
Z’n mix bedoel ik! alleen nog de goeie naam…
Mixen weet ik niet maar het zijn inderdaad bugles. https://www.kralenkiosk.com/Miyuki_Bugles_kralen hier zijn ze van miyuki. Mocht je dan nog rocailles in dezelfde kleur willen dan ga ik er van uit dat miyuki die ook heeft.