Zelf sieraden maken

@Whoopdidoo jullie zijn helden!!!

Ik heb RVS nietstiften en kettelstiften gekocht, maar het materiaal is een stuk dikker dan ik gewoon ben en die krijg ik moeilijk doorgeknipt en gebogen met mijn tangen (ik heb die typische roze):

Welke tangen kunnen jullie aanraden? Of waarop moet ik letten?

Waar kan ik druzy hangers kopen bij de groothandel? Ik heb al gekeken bij betaalbare kralen en snowfall beads.

Yeeessss ik heb eindelijk weer goed ijzerdraad binnen, dus kan weer ringen maken :smiling_face_with_three_hearts:

Summary

21 likes

Wat gebruik je hiervoor?

Gewoon memory wire! Dus gewoon metaaldraad met een tangetje buigen hahaha, heel cheap

Maar je zegt goed ijzerdraad, dus welke is goed :joy:

1 like

Oooh zo! Maakt niet uit eigenlijk, maar ik heb ijzerdraad gehad voor sieraden die je niet kon bewerken met een tangetje, dus die waren niet goed. Echt elk soort ijzerdraad is eigenlijk prima, zo lang hij maar echt bewerkbaar is en 0,6 - 1 mm dik is

Deze net gemaakt, ben er wel trots op :smiley:

27 likes

Welke webshops vinden jullie het beste om onderdelen (voornamelijk jump rings en dingen voor oorbellen) te bestellen? Ik heb geen btw-nummer oid.

En met specifiek welke draad kan je zelf ringetjes maken? Wil ik graag eens proberen aangezien dat vast goedkoper uitkomt!

Sorry voor de vragen! Mijn gsm doet gek en loopt vast telkens ik de zoekfunctie gebruik dus ik kan zelf even niet zoeken

1 like

Ringetjes kan je met verschillende soorten draad maken, ik gebruik zelf graag aluminium, messing, alpaca of zilver draad. Afhankelijk van de materialen die ik verder gebruik in het sieraad.

1 like

Heel mooi!

1 like

Kan je misschien een voorbeeld geven van welke draad ik kan gebruiken? Een specifiek merk of van een specifieke site ofzo. Ik voel me een beetje overweldigd :sweat_smile: Hoe weet ik dat de draad flexibel genoeg is om om te buigen maar ook sterk genoeg om als bv een ringetje te dienen?

afbeelding

afbeelding

Hiermee bezig zijn is het enige wat me echt kan ontstressen tegenwoordig.

Die laatste zijn niet echt mijn stijl, maar heb ik voor een vriendin gemaakt.

Zoals je kan zien vind ik oogjes maken nog moeilijk, tips welkom… :slight_smile:

11 likes

Uhm tip om oogjes te maken is om t uiteinde bijna niet te zien als je de tang dicht hebt. En zover mogelijk doordraaien. En dan nog een stukje verder en dan t hele oogje naar achter buigen.

2 likes

Er is hier vast wel iemand die weet hoe zo’n slot heet en waar ik zoiets kan kopen. Het liefst in het zilver of goud. Ik google mij suf, maar omdat ik niet weet waar ik op moet zoeken in Nederlandse termen kom ik nergens.

Dit soort sluitingen zoek ik ook, alles wat ik kan vinden is te grof, zijn gewoon industriele D-ringen of harpsluitingen. Had wel het eea op Etsy gezien! Je kan zoeken op karabijn sluiting ofzo.

Sowieso dit soort sluitingen/connectors ben ik naar op zoek.

f6a1bdd8-edc9-488e-873a-61981458d3e1

Thanks! Maar als ik op carabijn sluiting zoek krijg ik dus gewoon die standaar slotjes en daar heb ik er al genoeg van. Ik vind die zoals op onze plaatjes veel leuker maar kan ze niet vinden omdat ik het juiste zoekwoord niet heb. Ik zie wel dat sieraden merken ze verkopen, maar ik heb weinig zin om ze uit een bestaande ketting te slopen. Nog maar even googlen dus.

1 like

Zoiets: Karabijnhaak Ketting Mini Karabijnhaak Pave Karabijnhaak | Etsy

1 like

Op sommige sites (bv. aliexpress) kan je op afbeelding zoeken, misschien dat daar iets uit komt?

1 like