Zelf sieraden maken

@Doperwtje heel cute!

Ik maak zelf ook sierraden. Knutsel veel met macramé. Gisteren dit nog voor een vriendin gemaakt:

Dit zijn sleutelhangers maar maak ook regelmatig armbandjes enz

3 likes

Nieuwste creatie! Merk wel dat ik de voorkeur geef aan iets langere kettinkjes.

Heb gisteren ook een enkelbandje met schelpjes geknoopt en nu heb ik zoveel zin in het strand en de zee😍

5 likes

9 likes

Oké, ik ga me er ook aan wagen. @Camper heeft me geïnspireerd :joy:

Ik wil gewoon armbandjes maken, en evt van die zonnebrilkoordjes. Ik ga vanmiddag naar een kralenwinkel. Wat heb ik nodig?

Nylon draad
Slotjes (karabijnsluitingen)
Knijpkralen
Kralen
Kalotjes
Jumpringen

Ik had op deze site gekeken voor uitleg:

Heb ik dan de benodigde dingen? Plus evt de zonnebrileindjes?

Tangetjes heb ik in huis…

Ik heb zo’n zin om lekker te gaan freubelen :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik heb alleen van die lange naalden die ik gebruikte voor de beadalon. Geen idee of dat ook werkt :joy:

Edit: grapje had er niet op geklikt. Wat zijn dat voor martelwerktuigen? Hoe werkt dat? :rofl:

1 like

Een naald is inderdaad ook wel fijn. Gaat toch net makkelijker dan een draadje vaak.

1 like

Die heb ik ook! Zijn fijn, geen gepiel met draad door t oogje. Maar je kan gewoon rijgen en niet zo 1 voor 1 doen. Is denk alleen nodig bij dik draad.

Oh en mocht je all out gaan dan vind ik een kralenmatje ook superfijn. Dan rollen ze niet weg en kan je ze heel makkelijk vanaf prikken met je naald.

1 like

Nog 1 vraag voor de zekerheid: ik heb deze dingen gevonden tussen mijn oude hobbyspullen. Klopt het dat ik dan nog steeds hetzelfde kan doen? Ik heb alleen de karabijnsluitingen al en kan evt kiezen voor een verlenging bij de armbandjes toch?
Ik heb nog steeds jumpringen, kalotjes, knijpkralen, kralen, draad en naalden nodig …

Ja!

Doe je wel een fotootje van je buit?

Ik ga dinsdag naar de kvk :scream:. En denk dat ik io de terugweg maar even langs mn kralenwinkel ga. Wil iets grotere edelsteenkralen.

1 like

Yes! Hij gaat pas om 12u open en ik zit me echt een soort zenuwachtig te maken :joy::joy::joy: ik wil NU!

1 like

Awh leuk! Naar welke winkel ga je?

2 likes

Beadhouse :relaxed:

Ik heb me alleen staaldraad aan laten praten en geen idee hoe dat werkt :rofl:

7 likes

Lusje maken, daar alvast ringetje in doen, knijpkraaltje over beide eindjes van je staaldraadje en dan dichtknijpen. Al heb je dan niks aan je kalotjes.

1 like

Het is gelukt!

6 likes

Weet iemand waar ik dit soort oorringen in grotere hoeveelheden kan kopen?

1 like

Groothandel? Dreambeads heeft ze ook, is geen groothandel.

1 like

Progress update :joy:

5 likes

Zo heerlijk om naar te kijken! Ik ga van de week lekker enkelbandjes maken, ik vind dat altijd zo leuk, maar kan nooit iets vinden wat ik leuk vind. Dus dan maar zelf aan de freubel :slight_smile:

1 like

Ik ben afgelopen weekend ook aan de slag gegaan en heel blij met het resultaat!

10 likes