Zelf sieraden maken

Via etsy in een slowaakse winkel. Als t goed is komen ze vandaag binnen.
Czech glass beads mykonos charms for jewelry making door MayaHoney deze.

Mn doel is om volgend jaar tijdens mn vakantie een detour te doen naar Tsjechië.

2 likes

Zo leuk! Ik vind die blaadjes echt geweldig. Maar ik heb al genoeg kralen haha

Ik zou echt willen dat ik wat meer tijd had! Er liggen al meer dan een week 2 ontwerpen op m’n kralenbord maar nog geen moment gevonden om ze af te maken :sweat_smile:

Edit: oh wooow die Etsy shop. Ik moet me echt inhouden

1 like

Als je er een paar wil overkopen voor bv een setje oorbellen mag dat hoor!

@tuula ik heb gister in een opwelling (nou ja wil t al langer maar gister was t yolo bestel alles) klei en uitstekertjes. En andere oorbellen en kralen. T meeste komt morgen alleen de uitstekers en van die bol oorbellen met een oogje komen uit Duitsland, dus hoop volgende week. De kralen uit Slowakije waren er ook met een week.
Maandag maar beginnen met klei mixen voor kleuren. Er bestaan gewoon etsy accounts die “recepten” voor kleuren verkopen. Er gaat een wereld voor me open.

2 likes

Oh zo cool! Als je uitstekertjes t goed doen moet je echt een etsy shop beginnen. Er is dus gewoon geen een met klei uitstekertjes in nl.
Oh via google vind ik wel wat. Maar alsnog.

1 like

Ik zag inderdaad veel Etsy-aanbieders (uit het buitenland) met superleuke uitstekers, maar dan betaal je zoveel verzendkosten in verhouding helaas. Hij maakt nu eerst een aantal vrij standaard vormpjes voor me in verschillende maten (rondjes, vierkantjes, druppelvorm, etc.) want die designs zijn gewoon al kant-en-klaar en gratis verkrijgbaar in zo’n databases (heb ik zelf weinig verstand van haha). En daarna kan ik voorbeelden van uitstekers geven en dan gaat hij proberen die designs (ongeveer) na te maken.

2 likes

Wat super lief! Maar nee, dankjewel. Ik heb echt al veel te veel en moet dat eerst een beetje opmaken van mezelf. Ben wel heel benieuwd naar jouw creaties! Show je ze hier?

Ik kom graag mee kletsen, sinds kort rommel ik ook wat aan met armbandjes maken waarbij ik het liefst werk met (half) edelsteen. Eerst op elastiek maar op ijzerdraad en afwerken met slotje lukt me nu ook.

Zonnesteen en myuki beads:

Amazoniet:

Voor mijn man Jaspis/Hematiet

11 likes

Love zonnesteen. Vind t zo’n mooie kleur hebben.
Al mn Nederlandse zooi is binnen. Mn Duitse vormpjes zijn net verzonden.

Love deze ook :heart:

6 likes

Mooi zeg! Ik zoek nog dun elastiek voor mijn edelstenen, welke gebruik jij?

Ik heb deze daarvoor, bevalt me tnt erg goed!

1 like

Crazy cat lady oorbellen

11 likes

Move over moonsisters.

Al zijn dit als t goed is wel gewoon echte edelstenen :joy:

1 like

Mooi!

Waar koop jij je edelsteen kralen? Ik heb nu eea van marktplaats en ook bij shops als Fris en Beads&Basics gekocht. De marktplaats versies lijken soms ook niet echt… alsof ze bijgekleurd zijn ofzo.

Bij www.curlysbeads.nl zit hier in de stad en ook een fijn winkeltje. Sommige edelstenen zijn vaak bijgekleurd, maar er is ook veel nep. Zij gaan ook vaak naar van die edelstenen en mineralen beurzen in Frankrijk dus neem aan dat wat ze verkopen ook wel goed is.

1 like

Ik heb ook veel bij beads & basics gekocht en laatst ook bij wirwar kralen. Daar hadden ze weer andere stenen en van mooie kwaliteit.
Je moet goed kijken of er wel natuurlijk bij staat of niet gekleurd ofzo. Maar als het echte stenen zijn zie je dat meestal wel.

1 like

Dit setje is ook echt te vrolijk. Past niet helemaal bij mn persoonlijkheid.

7 likes

Ik vind het mooi! :smiling_face_with_three_hearts: inspireert me echt om weer aan de slag te gaan. Waar koop jij dit soort ringetjes in de oorbellen?

Deze komen van de groothandel. Heb even rondje gegoogled en frissieraden heeft ze ook. Polderparel ook maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Ik kan alleen zo snel de 14mm niet vinden maar wel de 12. En als je niet van die dikke oorlellen heb als ik is dat ook prima denk.
Linkje
Anders even zoeken op creolen rvs 14mm.

2 likes

Klei oorbellen before it was cool :joy:

12 likes

Heeft iemand hier weleens bij b.eads and c.harms besteld?
Mijn bestelling is er na meer dan een week gewoon nog steeds niet en mijn mailtjes worden gewoon compleet genegeerd?