Zelf sieraden maken

Heb gisteravond de spulletjes er weer eens bijgepakt en dit gemaakt. Zit er weer helemaal in, komt denk ik door het mooie weer haha. Meteen weer een bestelling geplaatst bij Kiki’s Beadery met voornamelijk nieuwe kleuren Katsuki kralen

11 likes

Ik heb gister nieuwe vormpjes besteld voor klei. Heb ik met de vorige al wat gedaan? Niet echt :joy:

Ik weet niet of het gelukt is om ze te herstellen (dan is dat natuurlijk beter) maar mocht je toch op zoek zijn naar nieuwe: deze oorbellen worden verkocht in de giftshops van heel veel musea.
O.a. het Mauritshuis heeft ze (maar ik heb ze echt op heel veel verschillende plekken gezien, ook in verschillende kleuren parels): Sieraden geinspireerd op de schilderijen in het Mauritshuis - Mauritshuis webshop

3 likes

Jeej de hartjes zien er beter uit dan online altijd fijn.

9 likes

Echt heel mooi :heart_eyes:

1 like

Dankjewel! Ik ga vanavond denk ik weer wat in elkaar zetten, heb het weer helemaal ontdekt door het lenteweer :relaxed:

Whoopwhoop.

12 likes

Eindelijk na ziekte weer bezig geweest!

5 likes

In de zomer weer gek op rocailles. Ik ben steeds zo enthousiast met foto’s maken, dat ik pas daarna steeds de afwerking en losse draadjes wegknip xD

4 likes

Mooi waar heb je deze van?

1 like

Groothandel. Betaalbare kralen.

Maar als je zoekt op hartje schelp dan vind je ze ook wel bij webshops los per stuk.

1 like

Vraagje, ik gebruik veel die hele fijne oorringetjes. Alleen merk ik dat ze snel verbuigen, of niet meer mooi rond zijn. Ligt het aan de manier waarop ik ze in doe?

1 like

Hoe buig je ze open?

1 like

Voor mijn dochtertje omdat ze laatst die van mij vond en omdeed. Lekker zomers ook!
Was vergeten hoe leuk dit was haha.

6 likes

Is er iemand hier die zelf kan edelsmeden? Ik wil een sieraad maar kan nergens iemand vinden die met de volgende dingen kan werken.

• werken met edelstenen (specifiek Tijgeroog)
  • As
  • Epoxy
  • Haar
  • Klein, ik wil een subtiel hangertje

Tips voor iemand die dit zou kunnen zijn ook welkom.

Volgens mij doe jij daar wat mee toch @Dazed?

Ik heb wel eens zilversmeden gedaan inderdaad! Maar ik ben absoluut niet op het niveau om dingen voor anderen te maken helaas :grimacing:

@chiren misschien @ronjaidaweiajewelry op Instagram? Weet niet zeker of zij met as/haar werkt, maar in ieder geval wel met edelstenen en ik vind dat ze hele mooie dingen maakt!

1 like

Bedankt voor de tips! Ik ga contact met haar opnemen en heb zelf wat materiaal besteld om ook zelf iets te kunnen maken.

1 like

Het stukje met het haakje buig ik een beetje naar onderen om hem uit het rondje te halen, als t ware. Maar misschien is dat niet handig, maar weet ook niet zo goed hoe anders?

Ik weet niet of je al geholpen bent, maar As in Hars (website en Facebook pagina) kan je misschien verder helpen

1 like