Zelf sieraden maken

Is er iemand hier die zelf kan edelsmeden? Ik wil een sieraad maar kan nergens iemand vinden die met de volgende dingen kan werken.

• werken met edelstenen (specifiek Tijgeroog)
  • As
  • Epoxy
  • Haar
  • Klein, ik wil een subtiel hangertje

Tips voor iemand die dit zou kunnen zijn ook welkom.

Volgens mij doe jij daar wat mee toch @Dazed?

Ik heb wel eens zilversmeden gedaan inderdaad! Maar ik ben absoluut niet op het niveau om dingen voor anderen te maken helaas :grimacing:

@chiren misschien @ronjaidaweiajewelry op Instagram? Weet niet zeker of zij met as/haar werkt, maar in ieder geval wel met edelstenen en ik vind dat ze hele mooie dingen maakt!

1 like

Bedankt voor de tips! Ik ga contact met haar opnemen en heb zelf wat materiaal besteld om ook zelf iets te kunnen maken.

1 like

Het stukje met het haakje buig ik een beetje naar onderen om hem uit het rondje te halen, als t ware. Maar misschien is dat niet handig, maar weet ook niet zo goed hoe anders?

Ik weet niet of je al geholpen bent, maar As in Hars (website en Facebook pagina) kan je misschien verder helpen

1 like

Prachtig! Mag ik vragen waar jij je gouden hardware besteld? Het ziet er mega goed uit!

Betaalbarekralen.nl en volgens mij zijn deze knopjes betaalbare kralen. Heb ze ool nog van een duitse webshop. Die glimmen meer maar zijn iets minder goud.

Recht is dus van betaalbare kralen.
En dacht daar mn voorkeur naar uit ging maar als je zelf iets direct er aan hangt is die andere mooier want dan zie je je eigen oogje niet.

2 likes

Had dat ff bedacht toen we secret bunny deden, dan had ik zo wat er bij kunnen doen :joy:

Oh die heb ik ook voor mn miyuki’s die zijn echt top.
Ik heb vooral nog grotere hoeveelheden uit tsjechie die ik eigenlijk niet meer gebruik. Dus had zo een pakketje kunnen samenstellen.

Ik vind creadream.nl ook een fijne webshop. Die heeft ook heel veel van miyuki.

1 like

De kast

En dan is dit nog maar 1 vakje :joy:

Maar wel de meeste rocailles. De rest is ook meer grote kralen

7 likes

Ik heb kralen besteld bij kikis beadery en vind dat de kleur van mijn kralen zo snel vervaagd?
3 bandjes draag ik wel al 2 maanden maar 1tje pas enkele dagen en zelf daar zie ik bij sommige kralen echt al.de kleur weg gaan.
Is Dit normaal? Heb ik gewoon rare huid :woman_shrugging:.
Ik doe ze wel af om te douchen/ wassen etc. Wel niet bij handen wassen

1 like

Qua gewone kralen vind ik alleen miyuki (merk) goed. Alle anderen vervagen.

1 like

Bedankt. Dan probeer ik erop te letten om vooral die te kopen.

1 like

Heel mooi!

1 like

Love de mosagaat kralen :heart_eyes:

Mocht iemand denken die wil ik. Ze staan op mn etsy.

8 likes

Heel leuk gemaakt! Staat leuk bij je horloge zo. Ik vind een slotje er altijd chiquer (weet niet of dit het goede woord is haha) of in ieder geval mooi afgewerkt eruit zien. Maar ik merk zelf dat ik veel sneller elastieken armbandjes om doe, zeker als ik haast heb. Slotje kan echt een gedoe zijn haha

Jaaa die truc ken ik inderdaad. Dankjewel voor het delen wel! Uiteindelijk lukt het ook wel maar ik ben gewoon te lui ook om moeite te doen met dat slotje denk ik. Slotjes alleen op speciale gelegenheden haha!

2 likes

Weet iemand misschien hoe deze kralen heten of waar ik op kan zoeken? Ik weet zeker dat ik ze ooit voorbij heb zien komen op een site, maar kan ze nergens meer vinden… (de gekleurde dus)

1 like

Als iemand dit gevonden krijgt heb ik ook nog wel een google opdrachtje :joy:

3 likes