Zelf sieraden maken

Deze misschien?

5 likes

Jaaa thanks! Ik zie nu dat kraaltjes van renate ze ook heeft. Stonden daar dus bij disc kralen :face_with_raised_eyebrow:

@Whoopdidoo nou kom maar door met je zoekopdracht haha

1 like

Ik zoek dus lange druppels 30x10, deze zijn rozenkwarts maar je hebt ze ook in andere. Ik krijg ze wel gewoon op etsy/pandahall. Maar dan komt t uit China en weet ik niet hoe t qua echtheid zit, en de pagina van de belastingdienst over importeren als bedrijf zag er eng uit. Dus ik zoek ze eigenlijk in Europa en dan meerdere steensoorten. Plus ik zoek gewoon een fijne groothandel die alles heeft. Maar dat lijkt niet te bestaan.

Staat hier niks bij? Is alleen niet echt een groothandel volgens mij dus wordt wellicht wel een beetje duur zo

Ja dat is mn favo winkel hier in de stad. Echt een aanrader als je in de buurt bent (of combineer t met de kringloopstraat).

Alleen met de druppels zijn ze erg duur. Maar ik heb opeens wat gevonden. Nu geregistreerd dus hoop dat ze me snel accepteren want ben heel benieuwd naar de prijzen.

3 likes

Hoe kiezen jullie de maat van de rocailles en de kleuren? Het zijn er zooo veel. Is er een overzicht van goed matchende kleuren ofzo :eyes:

1 like

Meest gangbare maten zijn 2mm, 3mm en 4mm. Ik gebruik 3mm het meeste, maar ik heb de andere 2 maten ook en gebruik gewoon alles door elkaar. Elke keer als ik iets leuks zie op insta sla ik het op in een mapje en als ik armbandjes ga maken haal ik daar mijn inspiratie uit.
Ik merk echt dat bijna alles wel matcht op de een of andere manier, maar ik probeer wel aan te houden om max. 3 tot 4 kleuren te gebruiken om een soort rust te bewaren, anders vind ik het al snel te kinderachtig of te hysterisch.

Verder heb ik nog als tip om ook wat verschillende tinten wit te hebben zodat je daar ook weer meer in kan variëren (koel/warm).

Ik vind het vaak leuk om op Pinterest te zoeken naar ‘Color Combinations’ en die sla ik dan op. Gebruik het voor van alles en ook voor armbandjes!

9 likes

Hoe is hij dan stuk gegaan? Want ik heb echt tientallen van die elastieken armbandjes gemaakt en die blijven altijd goed (totdat na letterlijk jaren het elastiek losser wordt).

Ik doe op het knoopje trouwens altijd nagellak om te zorgen dat het niet los gaat.

1 like

Ik deed het vroeger altijd met nagellak en dat ging meestal wel prima!

2 likes

Dan bestel je wat en is t niet goed :sob:
Bovenste gouden is wat ik in stainless steel had besteld, eronder beide kleuren maatje kleiner. En heb de bovenste ontvangen :sob:

Heel mooie die kleuren!!

1 like

Eindelijk weer eens iets gemaakt

8 likes

Heel tof

1 like

Kan iemand een webshop aanraden om onderdelen voor sieraden in bulk te kopen? Mag ook groothandel zijn.

Edit: en weet iemand wat het verschil is tussen betaalbarekralen.nl en kralen.nl ? De websites zien er zowat hetzelfde uit…

Ja volgens mij zijn die ook gewoon hetzelfde. Ik koop wel via betaalbarekralen.nl
Dreambeadsonline heeft ook korting als je kvk hebt, en sommige dingen zijn daar dan weer goedkoper dan betaalbarekralen.

1 like

Hier laatst weer een berg gemaakt. Nu nog foto’s maken :sob:

9 likes

Kan iemand me een duidelijke foto tonen waarin ik het verschil tussen antiek zilver en gewoon zilver kan zien? Ik vind het online niet zo duidelijk :smiling_face_with_tear:

1 like

Antiek zilver is vaak echt wel een stuk donkerder. Heb helaas geen fotos voor je want ik heb stainless steel.
Wat ben je allemaal van plan?

Ik kom echt om in de oorbellen omdat ik t maken heel leuk vind. Maar t fotograferen (al is dat wel gelukt nu) en uitzoeken en online zetten echt ff te lastig vind nu.

Aangezien ik zelf in mijn vrije tijd sieradenontwerpster ben, kan ik je vertellen dat deze passie misschien wel de mooiste van alle passies is die ik op jonge leeftijd heb ontdekt :slight_smile:
Of het nu gaat om een ketting of armbanden en zelfs oorbellen, ik maak werkelijk alles met mijn handen!

1 like