Zwangerschapskleding inspiratie topic

Super leuk!! Bovenste set ook nog te dragen met een flinke buik?

Ik ben nu bijna 31 weken en zit bij mij prima! Kan morgen als ik er aan denk wel even een foto’tje maken (ze hebben hem in meerdere kleuren trouwens).

2 likes

Ik ben geinfluenced! Heb de rode set besteld, hoop dat ie goed zit.

1 like

Ik heb in het zwangerschapstopic even een aanfoto gepost want dit is een openbaar topic :slight_smile:

Mn man zei trouwens over de 2e set ‘ik vind het een beetje op een pyjama lijken qua kleur’. Ik heb dus wel meer dingen in die kleur, maar die opmerking nog nooit gehoord van hem hahahahaha. Scheelt wellicht dat ik gisteravond uit de douche kwam, giga bleek zag want moe en hij al in bed lag toen ik het ging showen :stuck_out_tongue: Gelukkig vind ik hem wel erg leuk en ben ik uiteindelijk degene die het moet dragen en ben ik wel weer op het punt dat dat genoeg is voor mij (toen ik net bevallen was van K. zou ik zoiets dan dus na zo’n opmerking van hem niet meer aandoen, zo stom wat die hormonen dan met je kunnen doen qua onzekerheid).

Kan het kloppen dat je account aan bepaalde vereisten moet voldoen voordat ik dat topic kan zien? Ik zou graag mee willen kletsen maar het is privé.

Ja klopt,zie Updates en mededelingen voor hoe je toegang kunt vragen :slight_smile:

1 like

Hahaha ja ik had geen kleren! Heb bijna de hele avond onder de douche gestaan :yum:

Ik wilde van tevoren bevallen in een nachthemd omdat dat praktisch leek. Want kan makkelijk omhoog en omlaag. Maar had helemaal geen zin meer om me aan te kleden.

Toen t uiteindelijk toch moest heb ik alleen een hemdje en sokken aangehouden. (Moest op t eind nog naar het ziekenhuis. Broek, onderbroek en trui werden uitgedaan en ben zo gaan liggen)

Edit: voor na de bevalling had ik wel lekkere wijde kleren mee. Joggingbroek lekker vest. Iets wat nergens knelt :smile:

1 like

Ik had een pyjama aan van de Hema (deze broek) met een groen linnen pyjamashirt ook van Hema. Op het moment dat we doorhadden dat de bevalling begonnen was (vanaf 9cm) heb ik die broek gewoon uit gehouden en alleen in dat shirt gelegen. Dus deze outfit was niet helemaal gepland maar het maakte me op dat moment echt geen reet uit wat ik aan had, ik had het ook niet extreem warm of koud of zo dus dit was helemaal prima.
Ik beveel tegenwoordig wel iedereen deze onderbroeken aan, vond ik heel chill met kraamverband erin. Ik had ze dan wel een maat groter dan ik normaal draag besteld. En verder inderdaad de dagen erna gewoon chillkleding aan gehad, joggingbroek met t-shirt of sweater. Ook nog gewoon mijn zwangerschapsjoggingbroeken gedragen.

4 likes

Aaah stom :frowning: Denk dat dat normaliter prima zou passen want er zit echt veel rek in enzo, maar straks met echt een derde trimesterbuik wordt dat krap denk ik. Sowieso vind ik ‘one size’ dingen altijd wel een beetje stom qua maten.

Ik ben hartje zomer tijdens een hittegold bevallen (maar in het ziekenhuis dus niet extreem heet). Ik heb mijn weeën in bad opgevangen en toen ik persdrang kreeg wilde ik eruit, nog even mijn kamerjas aangehad maar al snel die ook uit en verder gewoon naakt. Na de bevalling had ik ineens hele koude voeten, dus warme sokken is idd een goede.

Ik had deze gekregen van mijn man een paar weken voor de bevalling (in bordeaux en donkerblauw) en die heb ik na de bevalling gedragen (en daarvoor ook al want met zwangere buik ging dat prima). Plus daarna veel want makkelijk omlaag. Draag ze nu nog steeds veel als nachtkleding want ze blijven lekker zacht.

Voor naar huis (de volgende dag) had ik gewoon mijn zwangerschapsjoggingsbroek, een voedingstop van H&M en een vestje. Dagen daarna veel chillkleding/pyjama’s gedragen en toen ik me weer wat beter begon te voelen veel van die lekkere lange jurken.

Qua ondergoed ben ik fan van de Roxy van Zeeman. Had er vorige keer 6 gekocht en die zien er door het kant op je buik nog een klein beetje leuk uit :stuck_out_tongue: Maat groter dan ik normaal qua ondergoed draag. Ideaal met verband enzo. Heb mijn moeder er nu in het zwart 6 bij laten kopen (bij ons in de winkel hadden ze geen zwarte of rode meer alleen maar wit of lichtroze en dat leek me een wat minder succes), want draag ze nu ook al veel omdat ik deze zwangerschap veel last heb van schimmelinfectie enzo :zipper_mouth_face: (vorige keer helemaal niet, nu is het feest).

Wat ik ook fijn vond zijn van die nachthemden met knoopjes, zoals bv deze. Ik heb die een aantal in wat dunnere stof van Primark en alhoewel dat qua kwaliteit niet te vergelijken is met bv die van HEMA of Hunkemoller zijn ze wel lekker goedkoop en na bijna 2 jaar ook nog prima zacht. Ideaal ook als bv straks je kindje onrustig is 's nachts en je huid op huid contact wilt doen: baby tot de luier uitkleden, jij je pyjama open, baby erop en dan een katoenen dekentje over de rug van de baby. Krijg je iig geen koude armen in de wintermaanden :wink:

Verder denk ook even na over “bh’s”. Als je geen borstvoeding wilt geven is het fijn om voor de periode dat de stuwing op gang komt wat strakkere bh’s in huis te hebben zonder beugel, bv een sportbh. Als je borstvoeding wilt geven zou ik pas een goede voedingsbh kopen als de stuwing voorbij is, omdat je dan de maat beter weet. Ik heb zelf echt heel veel de voedingstops van H&M gedragen, tijdens de hele bv periode en vond deze super fijn. Gewoon je eigen maat, maat groter zitten ze los bij je buik en zeker in de zomer (dan droeg ik vaak zo’n topje met bv een jasje ofzo) ziet dat er dan gek uit. Als je meestal tussen 2 maten inzit qua bovenkleding zou ik voor de kleinste maat gaan.

4 likes

Wat een handige post!

3 likes

Heb je je eigen maat genomen wat je zonder zwangerschap hebt?
Sorry als je dit ergens benoemd heb maar kon het niet vinden
Edit: o wacht het is dus een one size fits all?

Ja het is idd zo’n one sizeding. Ik draag niet zwanger qua onderkant vaak M en qua tops S/M of L als het wat strakker bij de schouders zit.

Dankje! Ik hoop dat hij er over 2 dagen nog is, dan krijg ik salaris haha

1 like

Haha shit ik twijfel al een tijdje over deze en had mezelf net verteld dat ik nog maar 4 weken moet dus zonde… maar het staat je zo leuk ik twijfel weer helemaal :rofl:

Maar je kunt hem daarna ook nog aan :smirk:

Tegen zo een logica kan ik natuurlijk niet op, ik heb 'm besteld haha! Bonuspunten omdat de set en baby hun naam delen haha

1 like

Nog super bedankt voor deze tip! Zit zoveel lekkerder dan m’n spijkerbroeken.

1 like

1x raden wat er vanmiddag bij mij bezorgd gaat worden… :grimacing:

1 like

Ik heb het rode guts en Gusto setje binnen maar ik twijfel zo erg of ik het ga houden.
Normaal gesproken camoufleer ik m’n buik juist altijd en daarom voelt het een beetje uit m’n comfort zone. En dan ga ik ook opeens twijfelen of ik niet al een veel te dikke buik heb voor iemand van 18 weken zwanger.
Maargoed ik ga er nog over denken.