Zwangerschapskleding inspiratie topic

Ik heb vorige zwangerschap een paar fijne broeken van Topshop, de maternity-lijn gekocht (via Asos). Hebben aparte breedte- (tot 36 geloof ik) en lengtematen. Bij Vero moda heb je ook een maternity curve lijn, waarbij de maten wat verder doorlopen.

1 like

Ik zou bij de C&A kijken. Ik koop daar met dezelfde maat altijd fijne broeken en heb nu net ook een bestelling zwangerschapsbroeken gedaan. Nog niet in huis, dus weet nog niet of die fijn zijn.

1 like

Ik wil graag een legging kopen, heb echt nog totaal geen buik maar m’n buik is wel heel gevoelig. Dus zo’n hoge legging lijkt me heel fijn, in plaats van de band op m’n buik.

Ik neig naar eentje van Noppies, de seamless of de reva. Iemand ervaring mee? Het is voornamelijk voor thuis, maar in het najaar wil ik er wel effe mee de deur uit kunnen.

Hebben jullie hier goeie ervaring mee of een ander tip?

Ik heb deze tijdens mijn 2 zwangerschappen gedragen en draag hem nu nog wel eens thuis, terwijl mn buik plat is haha.
Echt een heerlijk ding vind ik. Geen strakke band, rekt lekker mee en goedkoop

2 likes

Prijs is zeker leuk, haha! Maar zoek wel iets meer sportlegging materiaal denk ik, maar sla deze wel effe op voor eventueel erbij voor in huis.

Sportmateriaal is vaak juist compressing, dus wellicht niet zo fijn als je al een gevoelige buik hebt?
Mocht je het toch willen proberen zijn er hier veel fan van de lululemon leggings.

3 likes

Ik vond de Nike one zwangerschapslegging super fijn. Dat is wel sportlegging. Hele zwangerschap en een tijdje daarna in gewoond.

1 like

Ik heb ook die van ASOS die turbs hierboven post en als het zou kunnen, zou ik ‘m altijd overal aan hebben (16wkn zwanger). In de praktijk draag ik ‘m alleen thuis of even naar de supermarkt, vind voor kantoor niet zo geschikt. Sportleggings draag ik ook nog, maar vind dat echt aanzienlijk minder aangenaam rond mijn buik. Terwijl ik daar pre-zwangerschap ook zowat in woonde.

2 likes

Ja dat wel, maar het is vooral dat de band niet midden op m’n buik moet zitten! Daar heb ik ‘last’ van.

1 like

Ik ben helemaal fan van de Oysho legging!

1 like

Een tip: de zwangerschapsbroek van Studio Anneloes. Na de zwangerschap kan je de band omlaag klappen, is van travelstof en draagt heerlijk

1 like

Ik heb nog een zwangerschaplegging van Noppies hier liggen. Maat M/L. Mag je zo overnemen voor verzendkosten.

1 like

Ah, heb gister besteld! Ook die maat, maar lief aangeboden 🩷

1 like

Ik heb de before and after legging van de hm al sinds begin zwangerschap gedragen! En draag m nu nog steeds met 38 weken. Heerlijk ding. Je kan de band omplooien zodat je na de zwangerschap een soort yoga pants hebt. Superchill.

2 likes

Hebben jullie tips voor broeken die geschikt zijn voor werk voor iemand met korte pootjes? Ik zit pas in het eerste trimester, maar alles knelt. Ik kreeg in het aanraderstopic flared leggings van Costes getipt. Die blijken alleen veel te lang voor mijn geringe lengte en ik vind ze ook niet geschikt voor mijn werk. Ik hoef niet strak in pak, maar het is wel een redelijk formele omgeving. Ik las al ergens Studio Anneloes, maar die broeken zijn helaas ook veel te lang. H&M en Prenatal hier in de stad hadden niks geschikts en bij de Bijenkorf verkopen ze geloof ik alleen online. Deze hele wereld is voor mij vrij nieuw, dus wellicht zie ik winkels en merken over het hoofd.

Iemand tips? Het mag best wat kosten, als ik er dan veel plezier van heb :slight_smile: Jurken/rokken vind ik te koud voor de herfst/winter.

3 likes

Als het best wat mag kosten, zou ik broeken kopen die je mooi vind en laten innemen bij de kleermaker.

1 like

Dat doe ik normaal ook inderdaad! Maar veel van die zwangerschapspantalons hebben een beetje een uitlopende pijp en als je daar dan meer dan 10cm vanaf laat halen denk ik dat het hele model eruit is. Of zal dat meevallen?

Heb je asos maternity al bekeken?

2 likes

Je kunt vragen om niet alleen in de lengte aanpassingen te doen, maar ook de flared te behouden. En inderdaad asos petit zou je nog kunnen kijken!

1 like

Ik ben ook niet de langste, en alle flared broeken lijken inderdaad voor meiden van +1.80 gemaakt te worden. Ik laat ze dus altijd inkorten, en de flared blijft er prima in!
Heb ik ook gedaan met de flared broek van de costes, en de eerste helft van de zwangerschap kon ik die prima aan!

1 like