Zwangerschapskleding inspiratie topic

Hahahah! Problem solved!

1 like

Ik ben op dit moment nog maar 6 weken zwanger, maar ik heb veel last van zwangerschapskwaaltjes (buikpijn, opgeblazen buik etc). Nu zou ik graag een nieuw jurkje willen kopen voor mijn verjaardag eind oktober om mijzelf toch wat op te doffen en goed te voelen (we vieren het niet uitgebreid, maar willen het dan wel in etappes vertellen aan ouders/beste vrienden en broers/zussen, mits Corona dat toelaat) en daarna het jurkje gebruiken voor bijv. op kantoor zodat ik niet steeds met een strakke broek zit.

Is het mogelijk om nu al een jurk zoals bovenstaande afbeelding te kopen en valt dit dan gewoon normaal bij je buik? Ik koop namelijk liever zoiets, zodat ik het later ook nog aan kan, dan een normale jurk. Bovendien heb ik wat overgewicht, dus ik zit met normale jurken al in een grote maat helaas en merk dat dat snel te strak is bij mijn buik.

As we speak heb ik zo’n jurkje aan, tenminste zo’n model maar dan wel van noppies en dus zwangerschapsproof. Het verschil is volgens mij dat het riempje iets hoger zit en het wat wijder uitloopt. Ik heb maar weinig zwangerschapskleding, maar vond een voordeel van dit model wel dat je ook makkelijk kan borstvoeden en hem daarna nog aankan als je wil, want dat centuur kan strakker.

Ik denk dat dit jurkje dus wel kan, maar wel opletten dat je genoeg ruimte hebt voor je buik om nog wat verder te groeien en eventueel of het riempje niet zit vastgenaaid. Je opdoffen is sowieso een goed idee als je je daar goed door voelt! Er zijn maar zo weinig opdof momentjes nu tijdens Corona, dus verwen jezelf vooral!

Dankjewel! Deze is van mama:licious en het riempje lijkt niet vast te zitten, alleen de lussen. Ik denk dat dit dan wel een handig model is om voor nu te nemen :blush:

Wat voor stof is het jurkje? Ik heb zo’n soort jurkje en dat denk ik tot een week of 12 door kunnen dragen, maar er zit weinig stretch in (het werd om mijn buik te strak). Wat overigens wel leuk is bij dit soort jurkjes is om ze later in je zwangerschap open te dragen met een legging en effen top eronder of bv mooie broek en top.

En zou idd ook opletten of het riempje eraf kan :slight_smile:

Mmm 100% Viscose. Dus dan zit er helemaal geen rek in lijkt mij? Open dragen is inderdaad ook wel een leuke tip!

Hmm maar van mamalicious is het een zw jurk dus er zal wel rekening gehouden zijn met een groeiende buik denk ik

2 likes

Had even gemist dat het een zwangerschapsjurkje is, dan mag je er wel vanuit gaan dat je hem nog een tijd door kan dragen. Miss niet tot hoog zwanger, maar echt wel het merendeel van je zwangerschap!

1 like

Heeft iemand nog een Gouden tip voor een spijkerbroek? Ik draag normaal altijd levi’s 501 of ribcage maar die kan ik inmiddels absoluut niet meer aan. Flared broeken en leggings etc zijn niet erg aan mij besteed… ik draag nu alleen maar jurkjes maar kan daardoor mn halve garderobe van blousjes en truien niet aan dus ik zou toch iets van een jeans willen. Die van de h&m vallen alvast af :sweat_smile:

Ik vond zwangerschapsbroeken echt vreselijk zowel qua comfort als look en heb daarom tot een maand of 6-7 mijn low waist spijkerbroeken gedragen. Die vielen precies onder mijn buik en waren prima met een trui of strak shirtje

(ik had modellen van LTB die laag genoeg zaten btw. Oa Molly en Rosella)

2 likes

Ik vind die van Noppiee en mammalicious heel fijn. Heb 2 skinny modellen met zon band erboven. Een grijze met wat stretch erin en die zwarte heeft een beetje zo’n lederlook, die zit wel wat strakker. In het begin met een strak hemdje erover zodat de band niet afzakt. Die grijze jeans zit ook wat stretch in, de zwarte zat vorige keer aan het einde van mn zwangerschap niet meer zo heel fijn (maarja wat nog wel haha).

1 like

Ik had in eerste instantie ook een H&M jeans gekocht maar bij iedere 2 stappen die ik neem zakt die broek af, zo irritant. Ik heb er vorige week een van Noppies gekocht (Link noppies jeans ) en die zit heel fijn en zakt ook niet af. Ik vond het eerst een beetje zonde om 60 euro te betalen voor een broek die ik hooguit nog 4 maanden oid draag maar nu ik niet continu mijn broek meer omhoog zit te hijsen ben ik wel blij met mijn aankoop :grin:

Weten jullie of mamalicious ook fysiek te koop is? De store locator op de website doet het niet. En ik vind verder ook 0 aanwijzingen dat er winkels zijn.

Zie wel dat het ook bij prenataal te koop is, maar dat is zo te zien niet de volledige collectie.

Ik heb bij Guts&Gusto gisteravond 2 sets besteld en die werden net al bezorgd. Natuurlijk meteen even gepast en ooooh wat een lekkere sets zijn het. Zitten heerlijk, voelen bijna als een joggingpak maar zijn het niet.

&

Ik heb bij beiden de rok tot boven mijn buik en dan het top erin gebloust. Die 2e lijkt net 1 geheel. De eerste stof is iets dikker en zie je niks doorheen, maar bij bv de 2e zie ik wel de rand van mn panty en topje wat ik er nog onder heb (maar topje rolt ook steeds wat gek op door de panty).

En gewoon normale maten dus straks ook prima door te dragen :+1:t3:

7 likes

Leeeuk! Heb je nog tips voor fijne zwangerschaps-panty’s? Die van Asos en Hema zijn echt ruk-kwaliteit helaas :frowning:

2 likes

Vriendin van mij zweert bij die van prenatal. Ik draag eigenlijk gewoon nog gewone pantys, evt maatje groter maar dan onder mn buik, want waar die leggins prima gaan wordt ik bij die panty’s gek van het gevoel die naad die dan over mn buik loopt.

1 like

Die van de H&m zijn prima! (In tegenstelling tot de niet-zwangerschapspantys van de hm waar ik altijd direct ladders in trek). Ook die van Noppies vond ik prima!

3 likes

Super leuk!! Bovenste set ook nog te dragen met een flinke buik?

Ik ben nu bijna 31 weken en zit bij mij prima! Kan morgen als ik er aan denk wel even een foto’tje maken (ze hebben hem in meerdere kleuren trouwens).

2 likes

Ik ben geinfluenced! Heb de rode set besteld, hoop dat ie goed zit.

1 like