Zwemmen

Met lenzen in. Ben een keer zonder lenzen geweest en toen had ik gelijk meer last van het chloor

1 like

Oh dus met lenzen is zelfs beter!
En houdt je dan onder water altijd je ogen dicht?

Nee ik heb dan mijn duikbril op

Heeft iemand ervaring met waterdichte oortjes/koptelefoon? Ik ben onlangs weer begonnen met zwemmen en ik mis echt een muziekje.

Ik heb die van de decatlon https://www.decathlon.nl/p/waterdichte-mp3-speler-en-oortjes-voor-zwemmen-swimmusic-100-v3-wit-blauw/_/R-p-X8563214?mc=8563214&c=WIT

Verwacht geen super kwaliteit, voor het geld is het op zich prima voor boven water. Voor bijvoorbeeld borstcraw waarbij je oren onder water komen is dit niet geschikt.

1 like

Wie heeft een aanrader voor een goede muts? Ik heb er nu een van Triban maar daar komt water doorheen en dat vindt m’n geblondeerde haar niet zo fijn.

Zwemmen met lenzen is niet zo goed (amoebe). Mijn opticien zei als je daglenzen gebruikt en ze direct na t zwemmen weggooit het acceptabel is qua risico.

1 like

Even weer een oud topic het leven in roepen!

Hebben jullie zwembad etiquette tips?

Laatst met vriendinnen sinds jaren gaan zwemmen. In een makkelijk “inloopbad”. Vandaag alleen gegaan, maar ik struggelde echt met een paar dingen. Waar ga ik het bad in? Liefste ga ik in via een trap, uit kan niet zonder haha. Maar de middensnelheidbaan ligt in het midden, dus dan moet ik of door alle snelle banen. Of door de kinderles baan. Dat laatste heb ik deze keer gedaan, maar waar leg ik mijn slippers neer? De bankjes staan aan de snelle kant baan en om mijn slippers nou asociaal als enige aan de andere kant bij de lessen te leggen. Maar vind het eigenlijk toch niet heel chill om op blote voeten een skit door het zwembad te lopen. Snap dat het niet erg is, maar toen ik die vloer zag was die echt wel een beetje goor.

TL/DR

Waar ga je het bad in en waar laat je je slippers.

Ohja, ik “trapte” dus best vaak tegen andere aan. Van de baan ernaast meestal. Is dit normaal of moet ik ff was minder asociaal breed zwemmen…

Ik zou dan erin gaan bij het trappetje van de snelle banen (daarbij ook je slippers laten) en dan zo doorzoeven onder de lijnen door naar de baan waar jij wil zijn. Maar let op! Wel oppassen dat je de mensen die er al zwemmen niet in de weg zit, niet zomaar oversteken dus. Wacht in het hoekje van de baan tot er niemand meer aankomt voor een keerpunt, op dat moment snel oversteken (Niks zo aso als mensen die onoplettend door je zwembaan heen komen).

Bij het eruitgaan zelfde weg terug, kun je bij het trappetje weer in je slippers stappen.

2 likes

DankheweL!

@zmic Ja dat trappen heb ik ook! Of dat anderen dat juist bij mij doen. Ik ben nu soms echt krampachtig aan het zwemmen door de drukte, ik hoop dat het met wat oefening makkelijker gaat.

Hebben jullie aanraders voor handdoeken? Ik had zo’n hammamdoek mee nu, maar die werd zo snel klam. Er zijn vast handige doeken die makkelijk drogen en niet te veel ruimte innemen.