Oké ik heb me uitgeschreven bij de KVK. Begin nu ineens weer te twijfelen of het wel goed is. Maar ik lever ook diensten aan één bedrijf en dit valt dus onder overig werk als ik dat een paar berichten hierboven zie. Mijn inkomsten zijn nooit hoger dan 500 euro.
Ohja. Het KOR formulier wat ik had opgestuurd was toch de verkeerde. Dom! Maar ik snap wel waarom ik per ongeluk de verkeerde voor me had toen ik ze naast elkaar had. Maar goed. Dat moet ik dus nog opnieuw opsturen en dan gaat het vanaf volgend kwartaal in.
Dus komend kwartaal doe ik nog aangifte en als er dan akkoord is gegeven voor de nieuwe KOR dan hoef ik geen aangifte meer te doen, en kan ik die inkomsten gewoon bij de jaarlijkse inkomstenbelasting aangeven toch?
Google is zo onduidelijk want zoveel sites zeggen dat je als freelancer wel ingeschreven moet zijn dus daarom twijfel ik nu.
edit: ik maak ook geen reclame en profileer mezelf niet als hetgeen wat ik doe. Het is puur een hobby waarvoor ik betaald krijg. En voor mijn klant maak ik wel een factuurtje elke maand. Zou dit dan ook anders moeten? Een vast bedrag afspreken wat gewoon overgemaakt wordt? Heeft mijn klant voor zijn/haar onderneming wel een factuur nodig van mij en zo nee hoe kan diegene dan de kosten voor mij afschrijven?