Ik werd vanuit WJEKW hierheen gestuurd, ik heb een (voor mijn gevoel rare) vraag. Ik heb een blog in een nicheveld, dit doe ik al 5+ jaar. Ik krijg hiervoor veel gratis spullen, waar ik dan over schrijf. In dit veld is het niet heel gebruikelijk om ook geld te ontvangen voor zulke blogs (/insta posts/tiktok posts/etc). Normaal is het gewoon 1 product = 1 blog + bijbehorende social post. Dit werkt ook zo voor de ‘grote’ influencers in dit veld, en er was wel kortstondig een beweging om betaald te worden voor deze posts maar dat haalde niets uit. Heel soms zijn er tegenwoordig betalingen, maar dat gaat vaak om 10/20 euro.
Nu ben ik gevraagd om mee te werken aan een event, waarvoor ik een aantal blogs zal schrijven, en op de dag van het event live content maak. En nu was de vraag: “wat zou ik ervoor willen”. Hoe kan ik dit het beste inschatten? Of heeft een van jullie hier ook wel eens mee te maken gehad?
Degene met wie ik contact heb, wilde ook geen inschatting geven wat ze er normaal voor geven, alleen dat er “niet veel budget” was. Dit is bij hen de 2e keer dat ze dit event organiseren. Zij hadden ook nog geen statistieken van mij, en ik was de eerste blogger met wie ze contact had. Ik spreek verder ook weinig “influencers” in mijn veld waarmee ik kan sparren hierover.
Het gaat me vooral om die dag ‘werk’, hoe ik dat het beste kan inschatten. Misschien hebben jullie ideeën? Ik vind het namelijk prima om voor een bedrag cadeaubonnen / producten uit te zoeken in hun winkel, maar zit vooral even met hoe ik het beste zo’n bedrag kan berekenen.
edit: misschien ter overvloede maar ik doe dit dus naast mijn reguliere werk in loondienst, dus ik hoef hier niet van rond te komen.