Zzp/freelance/eigen bedrijf-topic

Ik zou werk en vriendschap ook gescheiden willen houden, dus ik snap het ergens wel van haar. Hoeft niet iets te zeggen over hoe ze denkt over jouw functioneren.

3 likes

Klinkt wel als verspilde moeite en een teleurstelling die voorkomen hadden kunnen worden als de vriendinnen het van tevoren samen hadden besproken.

1 like

Ja zeker. Ik weet ook niet of er vooraf over is overlegd of niet, maar het was wel handig geweest als ze dat vooraf had aangegeven inderdaad.

1 like

Ik zou dit persoonlijk ook echt niet willen, maar zou zelfs als niet graag een vriendin als collega willen (als het andersom ontstaat uiteraard wel oke) & houd dat liever gescheiden.

Een vriendin van mij is vorig jaar een eigen bedrijf begonnen. In eerste instantie met de kleine ondernemersregeling maar dit jaar hoopt zij daar uit te kunnen stappen. Door het lage inkomen had ze nog geen boekhouder, maar nu met onder andere de inkomensbelasting en het uit de KOR stappen, zoekt zij een betrouwbare boekhouder die schappelijke tarieven heeft voor een startende ondernemer. Heeft iemand misschien tips of ervaring? :smiling_face:

1 like

Ik zat bij een klein kantoor en nu bij een groter kantoor en mijn ervaring is dat het juist bij het grote kantoor soepeler loopt, mede door hun ā€œslimme softwareā€ die je dan mag gebruiken (want dat helpt hen ook); en eigenlijk zijn ze onder de streep even duur.

Ik zou vooral voor lokaal gaan, dat als ze je een keer fysiek nodig hebben, dat je er dan zo bent - dat vind ik iig belangrijk.

3 likes

Dank je wel voor je reactie! Ik heb een aantal tips gevonden en doorgestuurd naar haar. Ze heeft wat gesprekken gepland staan en een kennis die haar op weg willen helpen, ik vermoed dat het wel goed komt. :smiling_face: Goed om te weten wat jouw ervaringen zijn met een klein en groter kantoor, efficiƫntie is natuurlijk ook kostenbesparend ja. Goede om mee te nemen, dank!

2 likes