Aanmeld- en vragentopic Secret Bunny 2020

Hoi allemaal! Het is weer bijna zover, Pasen 2020.

Dus ook weer tijd voor Secret Bunny. Dit jaar verzorgen @Vaiana en ik @Chesirecat de organisatie.

Hieronder alle belangrijke informatie op een rijtje:

Wat is Secret Bunny?

Bij Secret Bunny is het de bedoeling dat je een cadeau/cadeautjes koopt voor iemand die je toegewezen wordt.
Nadat je je hebt aangemeld, maak je een collage met informatie over jezelf, hobby’s/favoriete dingen, die jouw Bunny kan gebruiken als inspiratie voor het kopen van leuke cadeautjes voor jou. En uiteraard is de collage van degene die jij toegewezen krijgt, een goede start voor jou om aan de slag te gaan.

Hoeveel moet ik uitgeven aan de cadeautjes?
De waarde van je pakketje is ongeveer 15 euro. Exclusief verzendkosten. Je mag zelf weten hoe je het pakketje verstuurd, dwz PostNL/DHL etc. In het verleden zijn er ook Bunny’s geweest die het pakketje zelf zijn gaan brengen. Check van te voren even of je lootje dit prettig vind of niet.

Cadeautjes inpakken
Het is de bedoeling dat je aandacht besteed aan het inpakken van je cadeautjes. Hoe je dit vormgeeft mag je zelf bepalen. Hou er rekening mee dat het geld dat je uitgeeft aan het kopen van inpakmateriaal, niet van de 15 euro van de cadeautjes af gaat!
Uit ervaring weten we dat het inpakken sommige mensen tegenhoudt om mee te doen. Ter geruststelling: er worden echt geen kunstwerken verwacht. Het gaat er om dat je ziet dat iemand haar best heeft gedaan, een mooi inpakpapiertje met een lintje en dan ben je al een heel eind.

Gedicht/verhaal en hint bij je pakketje

Ook doe je een gedichtje of verhaaltje bij je pakketje.

Verder verwerk je een hint naar je forum-identiteit in het pakketje. Je bent vrij om te bepalen hoe je dit wil doen. Het kan een geschreven hint zijn bij het gedicht/verhaal, maar je mag het ook op een andere creatieve manier verwerken.

Waar moet je aan voldoen om mee te mogen doen?

  • Op het moment dat de aanmeldperiode sluit, heb je 200 posts gedaan met het account waar je je mee hebt aangemeld. Op het moment dat je je inschrijft hoeft dit nog niet het geval te zijn, op 1 maart wel.
  • Als je je account afgeschermd hebt, kan door de organisatoren gevraagd worden deze tijdelijk open te zetten/op een andere manier te laten zien hoeveel posts je hebt met je account.

Deelnemers buiten Nederland/België

Het is mogelijk om deel te nemen als je niet in België of Nederland woont. Er zal dan gekeken worden of er een match gemaakt kan worden met iemand uit hetzelfde land/een ander land/iemand die bereidt is om eventueel meer verzendkosten te hebben.

Belangrijke data:

INSCHRIJVEN KAN T/M 1 MAART

JE COLLAGE IS UITERLIJK AF OP 15 MAART
JE LOOTJE KRIJG JE UITERLIJK OP 16 MAART

JE PAKKETJE VERSTUUR JE UITERLIJK 6 APRIL

Secret Santa account

We willen deze editie, als we daar toestemming voor krijgen, ook graag weer gebruik maken van het anonieme @Secret_Santa account.
Dit account mag iedereen die mee doet gebruiken om anoniem vragen te kunnen stellen aan hun lootje.
Inloggegevens worden meegestuurd als de lootjes bekend worden gemaakt. Zorg er voor dat je zorgvuldig omgaat met deze gegevens, geef ze niet aan anderen en gebruik het account alleen in de Secret Bunny topics. Misbruik van het account zal leiden tot het sluiten van het account en dat zou jammer zijn!

Vragen stellen aan de organisatoren.

In de aanmeldperiode kan je je vragen stellen in dit topic, of door een bericht te sturen naar het Secret Santa account. Als je je lootje krijgt, krijg je ook te horen wie van de organisatoren jouw contactpersoon is. Je kan je vragen dan persoonlijk aan jouw contactpersoon stellen. Er wordt naar gestreefd om binnen een dag antwoord te geven op je bericht. Algemene vragen kan je uiteraard ook kwijt in het vragentopic.

Deelname aan eerdere edities
Heb je al eerder meegedaan aan Secret Santa/Bunny? Dan kun je desgewenst een PB sturen met de lootjes die je al hebt gehad. Wij proberen er dan voor te zorgen dat je niet dezelfde persoon krijgt als lootje. We kunnen niet beloven dat dit altijd lukt, bijvoorbeeld voor de Belgische deelnemers, die zijn vaak met een klein groepje en dan is niet altijd te voorkomen dat je iemand treft die je al eens gehad hebt.

Om aan te melden kan onderstaand lijstje worden gekopieerd. Veel plezier allemaal!

  • Vaiana
  • Chesirecat
1 like

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat

België

  • tuula

Ik ben er voor het gemak even vanuit gegaan dat jullie uit NL komen!

1 like

(Aanmeld- en vragentopic Secret Bunny 2020)

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • lentex

België

  • tuula

Nederland
Vaiana
Chesirecat
Lentex
Andreya

België
tuula

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi

België

  • Tuula

Ik wil graag meedoen alleen de data zitten wel erg dicht op elkaar. Ik ben er nog niet over uit of ik dat nou fijn vind of juist niet.

Pasen is wat eerder dan vorig jaar dus vandaar dat de deadlines wat sneller achter elkaar zijn. Je hebt nog eventjes om erover na te denken :blush:

Als er FF’ers zijn die zich graag willen inschrijven, maar niet durven, omdat ze bang zijn dat hun pakketje niet leuk gevonden wordt: wees alsjeblieft niet bang! Elk jaar is iedereen enthousiast en doet iedereen zijn best om een leuk pakketje en gedichtje te maken. Het is heel leuk om te doen en de voorpret (het uitzoeken van de kadootjes, inpakken en schrijven) maakt een heel groot deel van dit alles uit :slight_smile:

1 like

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi
  • Torquay

België

  • Tuula

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi
  • Torquay
  • (Hatsmetflats)

België

  • Tuula
  • (Hatsmetflats)

Ik heb zowel een adres in NL als in België, dus je mag mijn lootje geven aan Nederlanders en Belgen en ik sta ook open voor lootjes uit beide landen

Oeps late reactie! Handig dat bij allebei kan :slight_smile:
We kijken even hoeveel inschrijvingen we bij Nederland krijgen voordat we je indelen. We willen bij Nederland minimaal 15 inschrijvingen. Mochten we er 15 hebben, dan delen we je hoogstwaarschijnlijk in bij België. Maar je krijgt dat wel op tijd dan te horen

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi
  • Torquay
  • (Hatsmetflats)
  • xMillieeee

België

  • Tuula
  • (Hatsmetflats)

Mijn ouders/fam wonen ook allemaal in NL dus dat zou voor mij eventueel ook kunnen. Weet alleen niet of ik het pakketje dan direct kan ophalen, ik ga daar niet elke week heen.

Oh dat is handig, maar laten we eerst afwachten. Misschien moeten veel nog even nadenken of ze zich willen inschrijven :blush:

1 like

Ja ik hoop dat er nog wat Belgen bijkomen hoor :smiley:

1 like

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi
  • Torquay
  • (Hatsmetflats)
  • xMillieeee
  • Panthera

België

  • Tuula
  • (Hatsmetflats)

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi
  • Torquay
  • (Hatsmetflats)
  • xMillieeee
  • Panthera
  • Veertje

België

  • Tuula
  • (Hatsmetflats)
1 like

Nederland

  • Vaiana
  • Chesirecat
  • Lentex
  • Andreya
  • Taksi
  • Torquay
  • (Hatsmetflats)
  • xMillieeee
  • Panthera
  • Veertje
  • SpeedOfSound

België

  • Tuula
  • (Hatsmetflats)

Hallo! Nog een mededeling!
Vandaag en morgen zijn de laatste dagen dat jullie je kunnen aanmelden. Misschien zijn er nog mensen die twijfelen en die zich nog last-minute willen inschrijven?

Maar ik heb nog nooit aan een Secret Bunny/Secret Santa meegedaan
Maakt niet uit! Er zijn genoeg topics waar je inspiratie uit kan halen. Wees ook niet bang dat je het niet “goed gaat doen”, want elk pakketje is leuk! We hebben tot nu toe een leuke groep deelnemers en die zullen jouw pakketje sowieso waarderen.
De deadlines zitten zo vlak achter elkaar
Helaas is het regelen van een Secret Bunny altijd iets lastiger qua deadlines. We hebben nu een bijvoorbeeld een deadline van twee weken voor het maken van een collage, maar uit ervaring is gebleken dat de meesten al binnen een week hun collage gemaakt hebben. Dit betekent dan ook dat je ipv. 3 weken 4 weken hebt om je pakketje te maken. Mocht je toch plotseling extra tijd nodig hebben, dan kan je dit van tevoren laten weten.
Ik wil wel meedoen, maar heb nog vragen
Die kan je hier in het topic of aan ons @Chesirecat en @Vaiana vragen.

Hopelijk hebben we jullie wat meer gerustgesteld :relaxed:

2 likes

Op de valreep doe ik ook nog graag mee!
Heb het helemaal gemist, sorry! Ik hoop dat er nog geen lootjes zijn gemaakt :blush:

1 like