Airfryertopic

Ik heb deze al jaren, en het werkt echt perfect en was ook niet heel duur (als ik t me goed herinner).
Enige is dat het schoonmaken ervan kut en wat onpraktisch is.

1 like

Ik heb nooit de xl gehad, alleen de xxl en een gewone aan het begin, denk dat het nu een l zou zijn. Dat was helemaal aan het begin, dus waren er nog geen maten volgens mij haha. Ik weet dus niet wat precies het verschil is, maar ik vind de xxl wel fijn ook met hapjes enz als je met vrienden bent. Denk dat xl voor dagelijks gebruik met zijn tweeën wel prima is

1 like

Ik heb een XL voor mijn uppie en had echt niet kleiner willen hebben. Ik doe vaak meerdere dingen bij elkaar voor een maaltijd dus bijv. eerst aardappeltjes / patatjes en dan op het eind nog een paar minuten veel groenten erbij. Er past dan gewoon een goed bord vol in het mandje.

1 like

Ok ik heb sinds net een tefal easy fry & grill EY5018. Maar ik snap geen fuck van de handleiding die alleen van plaatjes is. Iemand hier enig idee of je bij álles (dus ook friet) dat grillrek met gebruiken? En moet je zoiets voorverwarmen (zo ja hoe?!) of gewoon erin tiefen en aanzetten?

1 like

Voorverwarmen hoeft niet, grillrekje gebruik ik nooit. Ik heb speciaal bakpapier op ali gekocht als ik iets wil maken dat gaat lekken.

1 like

Heeft er iemand de Philips airfryer XXL? Welke accesoires zijn nu echt een must? Wij willen m voornamelijk voor friet en snacks gebruiken. Is dat scheidingsrekje dan nodig of kan alles gewoon tegelijk erin?

Ik gebruik daar niet perse een scheidingsrekje voor. Het is wel het beste om maar 1 laag tegelijk erin te doen zeg maar, dus niet friet en bitterballen op elkaar gooien bijvoorbeeld (maar naast elkaar kan prima). Als je met 1 laag dus niet genoeg ruimte hebt is deze misschien handig, maar heb daar verder geen ervaring mee. Weet niet of je die bedoelt! Dit heb ik trouwens ooit in de handleiding gelezen, maar misschien zijn hier mensen die het wel allemaal op elkaar gooien en gaat dat wel gewoon prima haha. Zelf nooit geprobeerd.

De enige accessoire die ik heb is de bakmeesterset. Ik gebruik die alleen niet voor taarten ofzo want ik bak nooit haha, maar had geen ovenschaal die erin past dus ik gebruik hem als ovenschaal.

Bij flex is t wel minimaal 4 maanden, weet niet of dat nodig is

Dit was een antwoord op iemand in een ander topic lol

Ja dat rekje bedoelde ik idd, dus friet en dan dat rastertje met snacks erop. Kan dat goed regelijk?

1 like

Als je snacks en friet dezelfde temperatuur nodig hebben wel

1 like

Loool er bestaat swrieus dit topic?? :sweat_smile:

Lijkt mij niet handig want volgens mij moeten snacks en friet nooit even lang erin en friet wil je halverwege meestal nog schudden. Na elkaar vind ik nooit een probleem, iedereen begint alvast aan de frietjes en ondertussen worden de snacks gebakken.

2 likes

Ik gebruik heel vaak mijn oven voor broodjes en geroosterde groenten en aardappeltjes, maar nu de zomer er weer aan komt heb ik eigenlijk geen zin dat mijn huis zo erg opwarmt als ik de oven gebruik. Ik vroeg mij af of een airfryer je huis erg opwarmt.

Ik twijfel om een airfryer te kopen, is het dat waart? Gebruik je die veel en welke is aan te raden?

Ja, vind het echt ideaal! Heb ook lang gedacht dat het geen toegevoegde waarde had, maar sinds we er een hebben gebruiken we hem vaker dan de oven. Die van ons hoeft niet voorverwarmd te worden, dus broodjes afbakken bijv gaat veel sneller. En natuurlijk voor snacks en friet, we hebben namelijk geen friteuse en die missen we ook niet.

We hebben een Philips XXL en ben er heel tevreden over! Er is trouwens ook een Airfryertopic maar die is niet zo actief geloof ik.

Ik vind het een toevoeging als je de ruimte hebt. Sommige dingen gaan veel sneller zoals broodjes en snacks, maar ik vind de ruimte soms nog wel beperkt en heb een xxl. Mijn ultieme luie maaltijd is alles uit de oven en dan zou dat bijvoorbeeld niet passen, net als ovenschotels.

1 like

Wordt friet dan ook echt lekkerder dan uit de oven?

1 like

Ja! Bij mij wel

2 likes

Ja ik vind het wel minder droog, proef weinig verschil met friet uit de friteuse. We maken ook vaak zelf verse friet of gebakken aardappels en die vind ik uit de airfryer ook lekkerder dan uit de oven.

Het ligt er een beetje aan wat je verwachtingen zijn. Toen ik hem kocht hoopte ik dat friet écht lekker zou zijn, maar dat vind ik niet. Het wordt beter dan uit de oven, maar het blijft… ovenpatat. Dat is gewoon echt anders dan friet uit de frituur en dat moet je lekker vinden. Dat was voor mij wel een domper destijds, omdat ik alleen maar lyrische verhalen las. Verder is het soms handig, omdat het sneller/gemakkelijker is dan een oven. Maar hoewel ik een grote heb is ie toch nog te klein voor dingen zoals een ovenschotel. Ik heb de mijne nu een jaar of 4 en ik zou een nieuwe kopen als deze stukgaat, maar een échte musthave vind ik het niet. Ik zou er geen keukenkastje voor opofferen bijvoorbeeld.

1 like