Azië topic

Wij willen in de kerstvakantie ook ongeveer 2,5 week gaan, dus dan heb je nog 2 weken over daar. Ben jij al geweest of staat het nog op de planning? Anders ben ik heel benieuwd wat jullie gedaan hebben! Ik ben zwanger, dus wil het ook niet te druk plannen.

Iemand wel eens in Taiwan geweest en goede tips😊?

We dachten zelf al aan Taipei, taichung, Tainan en Kaohsiung

Ik ben nu in Taiwan en vind het echt fantastisch! Ook nog zo weinig Westerse toeristen. Hoelang en wanneer ga je? In ieder geval zou ik zeker Alishan (en ook de treinreis, fantastisch) toevoegen aan je lijstje & Sun Moon Lake. We zitten nu in Dulan en dat is ook heerlijk - wordt qua type natuur en kust vergeleken met Hawai - en gaan overmorgen naar Green Island.

2 likes

Ik word helemaal enthousiast van jou haha. Nog veel plezier!

2 likes

aah haha leuk & thanks!

1 like

Ik zit er sterk aan te denken om volgende maand 3 weken naar Thailand te gaan, solo. Twee jaar geleden ben ik naar Vietnam gegaan, ook alleen en dat vond ik echt geweldig. Ben wel een beetje bang dat Thailand misschien wat te toeristisch is…dat vond ik in Vietnam ontzettend meevallen (alleen in Hoi An niet en daarom vond ik het daar ook niet zo…lees: luidruchtige mensen, harde muziek, bars etc, ja ik ben oma😅) Het lijkt me wel een veilig en toegankelijk land om te als vrouw alleen te reizen. En ik houd onwijs van Thais eten… ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Thailand is wel echt by far het meest touristisch waar ik buiten Europa ben geweest ja. Maar desalniettemin vond ik het super qua natuur, cultuur en eten. En je kan ook wel een beetje de allerergste plekken vermijden, maar je gaat het niet ontkomen. En zoals je zegt super veilig om alleen te reizen, al denk ik dat bijna heel Azië wel oké is als vrouw alleen!

1 like

Ken toch wel wat Aziatische landen die niet zo goed te boek staan? Niet dat dat je zou moeten tegenhouden.

1 like

in dit topic geldt alleen zuid oost azie als azie!

9 likes

Ben het met je eens tav Thailand, een van de meest toeristische - muv Bali - landen waar ik ook ben geweest maar alsnog leuk. Dat zowat heel Azie veilig is als vrouw alleen, vind ik niet oa delen van India heb ik me toch echt niet fijn gevoeld alleen.

Iemand ooit al via China gevlogen? Heb een vlucht geboekt naar Seoul vanaf Amsterdam via Beijing volgens mij. Hoorde een tijdje terug een raar verhaal van een kennis die niet mocht boarden in Amsterdam omdat hij een formulier niet had ingevuld met chinese tekens, maar dit dus ook niet kon invullen en geen hulp kreeg? Dit was in 2023 en hij vloog naar Bali.

Ja, maar heb dit nog nooit meegemaakt

1 like

Ja ik ook meerdere keren, maar nooit problemen gehad.

1 like

Apart verhaal, ik heb dit ook nog nooit meegemaakt.

Ik ben recent van Amsterdam naar Vietnam gevlogen via Shanghai en dat ging prima, geen visum nodig voor China en ook geen andere formulieren. Bij het boarden op Schiphol controleerden ze alleen op het visum voor Vietnam.

1 like

Ok! Bedankt allemaal, ben wel gerust gesteld nu!

Wij gaan half april waarschijnlijk naar Singapore. We willen daarvoor nog een andere bestemming bezoeken voor een weekje, waar zouden jullie voor kiezen? En is drie nachten genoeg voor Singapore?

We hebben geen idee wat we willen. Stad, strand, natuur, alles prima.

Indonesië is mijn vriend al een geweest en ik in Thailand al eens.

2 likes

Borneo? Ik vond Kuching een leuke stad, Mulu national park prachtig en Kota Kinabalu leuk duiken. Dit allemaal is wel vrij veel voor in een week vind ik.
En op Indonesië zou ik nooit uitgekeken raken maar sommige eilanden wil je wel langer blijven dan 1 week.

1 like

Geen new york??? Gaat ie dan uberhaupt mee? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja hij gaat mee haha. NYC staat later dit jaar nog op de planning. :joy:

2 likes