Ik zou op basis van het reisadvies niet gaan. Reisadvies Mozambique | Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Cool! Heb je bij een bepaalde reisorganisatie geboekt? Ik heb hier toevallig ook voor de zomer ook nagekeken!
Yes! Safari Soles (voor alleen de safari dus, vluchten en zanzibar zelf geboekt). Privé jeep, mid range lodges. Heel fijn denk ik!
Heeft iemand ervaring met een eSIM van maya? Werkte dat goed? Er zijn zo veel aanbieders, zie door de bomen het bos niet meer. En heeft iemand een tip voor een goed nekkussen voor lange vliegreizen die daarna niet totaal onhandig mee te slepen zijn op de vakantie zelf? Opvouwbaar oid, opblaasbaar lijkt me dan weer irritant
ja maya werkt prima! heb ik pasgeleden ook weer een maand gebruikt
Ik heb ook goede ervaringen met mobimatter
Ik heb ook goede ervaringen met airalo! En een kussen zou ik van Cabeau halen, die kan je heel klein weer opvouwen in het bijpassende zakje
Gebruiken jullie een bluetooth adapter in het vliegtuig om op je draadloze oordopjes muziek te luisteren?
Ik lees bij elke soort ook slechte resencies dus kom er niet echt uit.
Voor wat? Ik ken wel voor films kijken, maar muziek staat toch op je eigen telefoon?
Ja films wil ik er dan op kijken
Ik heb wel goede ervaringen met airfly maar ik heb ze destijds gewoon op ali of amazon ofzo besteld dus misschien heb ik gewoon geluk gehad
Niceee! Ik ben een aantal jaar geleden 2 weken naar Tanzania geweest op safari (niet naar zanzibar) en dat was zooo mooi! Echt bijzonder om alle dieren te zien en sommige ook van zo dichtbij
2 weken op safari? Wauw haha wat lang! Meeste mensen zeggen na 3 dagen wel genoeg te hebben gezien. Kan ik me amper voorstellen.
Ik was 2 jaar terug 3 weken lang bijna dagelijks op safari, verveelde nooit eigenlijk. Al kon ik echt niet meer zitten daarna😭
Neee joh! je kunt echt makkelijk weken door al die parken denk ik! Moet je ook willen, wat @mette12 ook zegt: je hebt wel echt een stijve kont van al die uren in de auto over de hobbelweggetjes.
Heb het even teruggezocht en wij deden:
Dag 1: Arusha NP
Dag 2: Tangarire NP
Dag 3: rustdag
Dag 4: Lake Natron
Dag 5: Lake manyara NP
Dag 6: Lake Eyasi NP
Dag 7: Rustdag
Dag 8: Serengeti NP
Dag 9: Serengeti NP
Dag 10: Serengeti NP
Dag 11: Ngorongoro Crater
Dag 12: rustdag
En ervoor en erna nog een dag om aan te komen en even te chillen etc.
We hebben ook in de Serengeti gekampeerd en dat was heel vet met 's nachts al die dieren die je hoort
Ja ik heb het laatste deel van je schema! 1 nacht Karatu, 3 nachten in de Serengeti en 1 nacht Ngorongoro. Idd in dat park kamperen, in mooie tented lodges zoveel zin in
Nam jij malaria pillen? En had je last van bijwerkingen? Vind dat wel spannend
Ik heb malariapillen genomen en er helemaal geen bijwerkingen van gehad!
Ja had ik toen wel. Geen bijwerkingen van gehad; wel 1 nacht heel ziek geworden met ijlen etc maar dat was waarschijnlijk van iets verkeerds gegeten (onze lunch was bijv gebraden kippenpoten die dan de hele dag in de hete auto lagen )
Ik ben een aantal jaar geleden geweest en wel malariatabletten genomen, want dat was het advies. Na een paar dagen bijwerkingen gekregen en me gelukkig gerealiseerd dat dat door die tabletten kwam. Acuut mee gestopt toen. Ik was ook nog niet door een mug gestoken toen en is de rest van de reis ook niet gebeurd, geen mug gezien ook.
Ik raak echt nooit meer een malariatablet aan en consequentie is dus dat ik niet meer naar gebieden ga waar dat wel nodig is, maar dat is prima.
Maar goed, de meeste mensen hebben geen last van de bijwerkingen en je bent je bewust van dat er bijwerkingen zijn, zodat je eventuele symptomen kunt plaatsen.