Baktopic #4

Nomnomnom lekker met de keukendeur open, zonnetje in huis en muziekje aan koekjes aan het bakken. Gebruinde boter chocolate chip :sunny::smiling_face_with_three_hearts:

Edit; Ik twijfel alleen nog een beetje over de toppings: gewoon alleen pure chocola, of toch ook witte chocola, en/of ook gezouten kleine pretzels/zoute sticks toevoegen? Of heeft iemand anders nog briljante ideeeen

7 likes

Ik vind gezouten pistache nootjes met pure chocola lekker in zo’n koekje. Dat is altijd een succes bij anderen

1 like

Tip: bij mijn kruidvat waren de Laura’s bakery spullen met 50% korting dus ik heb een bakvorm meegenomen voor €6,50 :star_struck:

17 likes

Jaa deze heb ik ook gekocht :heart_eyes:

Wel een goede tip. Ik was vandaag nog in de kruidvat en normaal gesproken kijk ik ook altijd even bij dat rek met zulke spullen, maar dit keer niet gedaan. Nu heb ik spijt :sweat_smile:

1 like

Ik heb van het weekend dit recept gemaakt en kreeg van iemand die ooit taarten maakte voor haar werk een compliment dat het zo lekker was haha. Ik had voor het kruimeldeeg kristalsuiker gebruikt ipv basterdsuiker omdat ik dat niet had. Alleen zo jammer dat ik niet zo goed tegen rabarber kan :disappointed_relieved: Ik kan een klein stukje hiervan eten en daarna trekt m’n mond samen en krijg ik hoofdpijn. Baal daar echt van, want ik hou zo van de smaak van aardbei en rabarber samen.

6 likes

Ik kom ook weer eens iets delen in dit topic, deze week eindelijk weer flink gebakken. Drie soorten cupcakes: carrot cake (vegan), roasted strawberry & mint meringue, tiramisu

Ze vielen goed in de smaak, ik vond persoonlijk de carrot cake niet fantastisch, maar dit was ook mijn eerste keer vegan cake bakken.

36 likes

Ze zien er heerlijk uit!

3 likes

Ziet er heerlijk uit! Wat is die oranje kleur op de achtergrond prachtig zeg! Mijn man is allergisch voor kleur :upside_down_face: Dus de kleur in mijn keuken/huis zit vooral in accessoires.

3 likes

Hij is echt goed en easy. Zag vandaag rabarber bij de Dirk liggen en heb 't meteen meegenomen en gemaakt vanmiddag. Dank voor de tip!

1 like

Lekker hè! Inderdaad goed en easy haha.

Ooooooh ik heb bananen-espresso-cocoanib koekjes gemaakt en wat is dit deeg al lekker zeg. Zitten nu in de oven dus zal straks verslag uitbrengen van een gebakken koek maar oh oh oh nu al favoriet

3 likes

Grappig ik kom er net achter dat ik deze koeken al eens eerder gemaakt heb maar toen vond ik ze niet lekker?? Nu wel! Helemaal niet bitter. Heb nu wel de pure chocola weggelaten en niet meer bananenpoeder maar ook stukjes banaan erdoorheen gedaan. Misschien waren ze vorige keer echt aangebrand? Nu met pan-banging 14 min en dat is prima; mag ook wel een minuutje minder

1 like

Mijn zoontje wilde vandaag alvast de cakejes oefenen die we gaan maken voor zijn vierde verjaardag volgende maand. Hij wil een bloementhema op zijn feestje. Dit zijn chocolade koffiecakejes met een chocoladelaagje. Ik heb niet eens zo heel veel hoeven helpen.

59 likes

Prachtig!! Je hebt dit geloof ik al eens uitgelegd (iets met de vriezer??) Maar hoe krijg je deze nou zo strak?

1 like

Eerst de cakjes bakken. Daarna de vorm goed schoonmaken en chocolade smelten (als je geen zin hebt in tempereren kun je ook decomelts gebruiken). In de vorm gieten, cakejes voorzichtig terugduwen en dan een klein half uurtje in de vriezer. Dat laatste hoeft niet per se. Als je het niet doet moet je gewoon wat langer wachten want de chocolade moet goed uitharden.

8 likes

Ahh top dankjewel! Ziet er echt mega profi uit!

Voor het eerst sinds een lange tijd toch weer een taart gemaakt voor mijn neefje. Hij had een cars thema dus dit was mijn poging tot lightning McQueen :joy: en die stroopwafels moeten bergen voorstellen haha. Gelukkig was mijn neefje er wel blij mee

45 likes

Ik vind hem eigenlijk heel goed gelukt! De ogen en de vorm etc.

3 likes

Fantastisch Otzi!! Als je dit voor mn zoontje zou maken, zou ie jou als mama willen ipv mij. Kan me helemaal voorstellen dat je neefje er blij mee was. Groetjes, terwijl ik uitkijk op dit:

Samenvatting

3 likes