Baktopic (Deel 1)

Bananenbrood inderdaad! Kun je ook zo gezond of ongezond maken als je zelf wil. Ik gebruik altijd deze, want ik vind de combinatie met kwark zo lekker. Maak er wel mijn eigen variatie van met meer kruiden/vanille/rozijnen/appel ipv peer.

Ik ga straks chocolade browniekoekjes bakken! Ik zal het recept delen als ze goed lukken! (tenzij iemand nu al het recept wil natuurlijk)

3 likes

Ja die ben ik dus al helemaal zat… haha! Maar ik heb een appeltaartje gevonden die ik binnenkort ga maken. Als het wat is zal ik ‘m hier delen.

1 like

Ken je Chantal 130387 (aan elkaar)? Zij post veel gezonde baksels op insta en ze heeft ook een ebook met zoete dingen!

1 like

Danku! Precies wat ik zoek, denk ik!

OKE DIT RECEPT IS GEWELDIG. Kwam hem op instagram tegen via di.lara.ba.kes

Summary

Het zijn brownie cookies

Dit heb je nodig

120gr roomboter
200gr suiker (Ik heb 150 gram gebruikt en dat was echt meer dan zat!!)
50gr cacao
2 ei
1tl vanille aroma
175gr bloem
0.5tl baksoda
Snuf zout
200gr chocola (ik heb 100 gram wit en 100 gram melk gebruikt)
10-12 min in de oven op 180 graden

Boter smelten in een pannetje. Je mengt de boter, suiker en cacao. Daarna voeg je de eieren en het aroma toe. Blijven mixen, voeg dan bloem, baksoda en zout toe. Daarna snijd je de chocolade in stukjes en meng je die met je beslag. Daarna ga je balletjes rollen (55 gram per balletje) en op een bakplaat leggen (NIET pletten) en dan 10 - 12 minuten in de oven!!

Tip, het beslag is mega plakkerig, dus je kan extra bloem toevoegen/op je handen doen wanneer je gaat rollen

28 likes

Ohhhh dit gaat op mijn to bake lijstje!
Hoeveel kun je ongeveer maken uit dit recept?

2 likes

Ik heb 13 koekjes gemaakt uit dit deeg! Zijn best grote koeken trouwens, dus je kan ze ook kleiner maken en dan meer koekjes ervan bakken

2 likes

Ah top die gaat op mijn baklijstje, dankjewel voor het delen!

1 like

Ik heb gisteren de beroemde custardkoekjes van @FrauHelga gemaakt. Ik vond ze wat droog. Maar mijn moeder is helemaal blij ermee, haha. Wel die custardsmaak , die is wel lekker. Als ik dit recept nu iets minder droog, of zanderig zou willen maken, voeg ik dan iets meer boter toe, of een eitje? Of heeft iemand een leuk recept voor koekjes die hier op lijken?

Hoe is de structuur als ze klaar zijn? Echt als een zachte brownie van binnen of is het meer een gewoon koekje?

Binnenkant is wel zachter!

3 likes

Dat zanderige vind ik juist lekker. Ik heb daarom ook niet geëxperimenteerd met ei in dit recept.

1 like

Ik heb afgelopen zondag de custardcakejes van Rutger gebakken (nav recept hier). Dat recept klopt volgens mij niet helemaal? Ik kon maar 6 cupcakevormpjes vullen ipv 12. Daardoor had ik ook veel te veel banketbakkersroom over (ik had ook per ongeluk het hele recept gemaakt ipv de helft). Ik had ook geen spuitzak, dus mijn vriend en ik klooiden samen met lepels om de room tussen de lagen beslag te krijgen haha. De rest van de room heb ik vandaag maar gebruikt om een soort van ‘tartelletjes’ te maken, maar heb wel gecheat want ik heb de bodem gewoon bij de supermarkt gekocht haha. Had geen zin meer om weer te staan bakken. Ze waren wel super lekker!


1 cakeje haha, niet de meest mooie foto’s.


Deze zien er iets mooier uit haha.

19 likes

Ik heb het idee dat de custard cakejes te hoog gebakken worden, vandaar dat jullie te weinig mix hebben en custard cakeje is meestal niet zo hoog als een cupcake. Als je zijn foto’s bekijkt zie je ook dat ze niet zo hoog zijn.

5 likes

Ja, wat had jij die mooi gemaakt, super strak! Ik ga het proberen, leuk!

1 like

Denk dat het daar bij mij mis is gegaan idd. Maar hij beschrijft in zijn recept dat het het makkelijkst gaat met een ijslepel, dus ik heb overal netjes 1 scoop in gedaan haha. Maar volgende keer dus minder beslag per cakeje.

1 like

Ik wilde vanochtend even de bananenblondies maken maar ik denk dat mijn vorm (veel) te groot was want het is een grote plak cake geworden :sweat_smile:. Jammer maar helaas. Heb nu nog twee hele rijpe bananen over dus misschien maar de bananenwafels proberen te bakken.

Misschien kun je er zo’n rollade cake van maken?

Oh dat was best een goed idee! Hij is helaas nu afgekoeld dus rollen zonder scheuren zit er niet meer in. De smaak is wel prima dus ben nu aan het bedenken of ik hem niet kan stapelen met de frosting ertussen :sweat_smile:

1 like