Ik heb de ganachetaart van Rutger gebakken vandaag. Bij gebrek aan een deegroller een in vershoudfolie gewikkelde dinerkaars gebruikt, ging nog best oké
Naast alle baktoppers hierbij ook een dikke faal; ik had bedacht om chocolade bakjes te maken om het toetje van vanavond in te serveren. (Je maakt ze door een opgeblazen ballon in getempereerde chocolade te dopen, na hard worden van de chocolade laat je het ballonnetje leeglopen en blijft er een bakje staan.) Helaas knapte de ballon net nadat ik ze in de chocolade had gedoopt. Resultaat was dat ik een half uur mijn keuken heb moeten poetsen want o-ver-al chocolade spetters.
Oh nee! Wel tof dat je het geprobeerd hebt. Volgens mij deden ze bij HHB koud water in de ballonnetjes zodat het beter tegen de warmte kan… zelf nog nooit geprobeerd maar voor de volgende keer
Ik gebruik een marmeren steen om mijn deeg op uit te rollen. Zwaar dus schuift niet, makkelijk schoon te houden en fijn voor chocolade tableren. Ik heb zelf deze: https://www.bouwhuis.com/marmeren-plaat-40x30cm
Oke ik heb een miljoen butterscotchsaus over van iets dat ik gisteren heb gemaakt. Zijn er koekjes waar ik dit lekker in kan verwerken ofzo?
Ja, gezien inderdaad! Het water in de ballon was vooral voor de hete karamel als ik het mij goed kan herinneren. Ik had waterballonnen gebruikt want dat waren de enige ballonnen die ik kon vinden in huis. Die zijn denk ik te dun ervoor en gemaakt om snel te knappen. Volgende keer toch maar gewone gebruiken!
Ik heb deze ook, werkt super en verschuift echt niet.
Oe, deze ga ik misschien volgend weekend ook maken, zeker na jouw lovende review
Hoe groot is de vorm (ong) die je gebruikt hebt? 20 cm?
Ik heb het taartje vorige week gemaakt met een springvorm van 24cm. Vond dat prima en dik genoeg.
Had overigens wel meer noten gebruikt. Recept was 100-150 gram en ik had een heel zakje van 200 gram.
Een lege fles wijn is ook een goede surrogaat-deegroller
Sombere thuiswerkdag op een beladen datum, dus een stapel wafels mag dienen als troostvoer vanochtend.
Man en kind waren aangenaam verrast want normaal zijn de ontbijtjes op maandagochtend niet zo luxe.
Ik wil ook wel bij jou ontbijten op de maandag
Had makkelijk gekund want de helft is nog over.
De pecan fudge koekjes van Rutger. Wat zijn deze lekker! Ze verdienen niet de schoonheidsprijs maar dat proef je verder niet Net voor bedtijd nog met mijn zoontje gebakken dus het deeg heeft waarschijnlijk niet lang genoeg in de koelkast gelegen. Volgende keer iets meer tijd voor nemen.
Weet iemand of het uitmaakt welke cacaopoeder (maar in ieder geval wel ongezoet ) je gebruikt in baksels? Ik heb nu die van de aldi van mama nature, maar alles lijkt zo bitter🤔
Ik heb geen ervaring met die van Aldi, maar gebruik altijd Droste of Blooker. Die zijn beiden heel goed.
Hier gisteren ook kokosmakronen gebakken, niet de schoonheidsprijs maar oh zo lekker. Met de eidooiers die over waren vanillevla gemaakt, die gaan we vanavond proberen
Ik gebruik ook Droste!
Ik gebruik Buisman, die zit in een handig blik met deksel