Belastingen

Maar dat zou je meteen bij het invullen al kunnen zien toch? Of de vooringevulde gegevens allemaal kloppen.

1 like

Het klopt helaas wel. Ik moest ook heel hard huilen aan de telefoon en die mevrouw was heel lief. Ik heb vorig jaar iets van 20k verdiend en ik had niet verwacht dat je met zo’n laag salaris al zo gekort zou worden op je huurtoeslag

3 likes

Dat is ook best gek want ik verdiende €21.000 vorig jaar en heb in totaal €1300 huurtoeslag gekregen en heb een bevestiging dat dat gewoon klopt gekregen.

Ja maar ik heb het dubbele gekregen terwijl ik dus maar 1300 had moeten krijgen

Oohh zo! Dan snap ik t

3 likes

Omg ik sta in de wachtrij voor het stapbudget en hij geeft nog 22 minuten aan (er is nog 87% van het budget over) ik hooooop het zo. Vorige poging was echt een ramp (na 4 uur nog niet aan de beurt).

12 likes

OMG het is gelukt. Ik ben zoo blij.

54 likes

Wat wil je gaan doen?

1 like

Praktijkondersteuner somatiek (@ huisarts). Ga het zelf betalen.

11 likes

Ooooo leuk!!

2 likes

Ja echt heel veel zin in!

2 likes

Ik wilde kijken of belasting over de afgelopen 3 jaar (2020-2021-2022) middelen zin heeft, omdat ik een van deze jaren weinig inkomen had.
Maar als ik deze tabel goed interpreteer heeft dat pas zin als je een van de jaren meer dan ~€ 69.000 verdiende (maar gemiddeld minder dan dat)??

Tabel voor berekening gemiddelde belasting

Uiteindelijk bleek het voor mij ook met eerdere jaren meenemend geen zin te hebben, ik denk omdat ik met mijn gemiddelde in dezelfde schaal terecht kom als met de jaren wanneer ik wel vol salaris had. Ik kwam zelfs eerder op bijbetalen dan op geld terug uit :sweat_smile:

Ik heb een aantal jaar geleden gemiddeld: jaar 1 student, jaar 2 student & jaar 3 een baan (niet boven 69k) en ik kreeg toen iets van netto 950 terug maar er zijn online allemaal rekentools voor om dit te checken!

2 likes

Fijn dat jij wel wat terug kreeg! Ik heb het dus al uitgerekend en ik krijg niet terug.

En als je het een aantal jaar geleden hebt gedaan dan gelden er andere schalen, de 69k is echt alleen voor de genoemde jaren van toepassing. Tot 2020 is bijvoorbeeld de eerste schaal tot ~€20.000.

Je betaalt boven die 69.000 inderdaad pas het hoge tarief, maar ook voor de heffingskortingen kan middelen wel zin hebben! Heffingskortingen zijn korting op die 37% belasting over je inkomsten. Wanneer je inkomen hoger is, gaan de heffingskortingen uiteindelijk naar beneden. Dus het kan alsnog wel voordelig uitpakken om te middelen! Weet niet of je daar al rekening mee had gehouden in je berekeningen.

1 like

Hehhh ik moet ineens echt kei veel terugbetalen… ook die zorgverzekeringswet?! Terwijl ik 100% loon uit NL heb. Tis nij mij ingewikkeld want woon in BE. Maar betaal gewoon mee aan de ziekenkas want ik betaal in beide landen verplicht zorgverzekering. Naja maandag ff aan de telefoon hangen dan maar…!

Waarom betaal je dubbel zorgverzekering? Of is die in BE een aanvulling? Want bij grensarbeid is je basisverzekering dan in NL en op grond van verdragen hoef je die in Belgie niet af te sluiten. Eventueel contact opnemen met de instantie via waar je de verzekering hebt zodat uitgezocht wordt in welk land je verzekeringsplicht hebt?

1 like

Ik ben er achter gekomen dat ik mn loon dus 2x heb ingevuld😂… domdom. Krijg nu als t goed is geld terug😇.
Maar je bent verplicht zorgverzekering af te nemen in beide landen helaas! Is in België toch heel weinig gelukkig!

Ik was perongeluk vergeten mijn toeslagpartner toe te voegen op de website van toeslagen (ik dacht dat gebeurd automatisch wel als je belastingaangifte doet), hierdoor kreeg ik een flinke klap geld als zorgtoeslag nog terug maar dit klopt dus niet (en ik weet dus zeker dat ze het weer terug gaan innen). Heeft iemand enig idee hoelang dit ongeveer duurt?

In augustus doen ze altijd een tussentijdse berekening van je toeslagen, dus ik gok dan. Staat alles nu wel goed ingevuld? Anders zal het begin volgend jaar zijn als je je definitieve berekening krijgt.

1 like