Beutyblogtopic XL #9

Vind het zo weinig. Woon zelf in Drenthe en ze schrijft maar over 2 gebieden, wat ik zo zie in de inhoudsopgave. Ik kan wel 100 wandelroutes opgeven :wink:

Ja dit bedacht ik me dus ook over de streek waar ik vandaan kom. Snap wel dat je keuzes moet maken, maar ik vind dit wel heel karig? Het lijken ook allemaal wat bekendere gebieden, terwijl het me leuker lijkt om juist wat minder gekende en bijzondere plaatsen te vermelden.

En ik heb het idee dat ze zelf weinig “veldwerk” heeft gedaan. Als je dan zo’n boek schrijft zou ik echt met lokale boswachters enzo op pad gaan. Die kunnen super veel vertellen over de gebieden waar ze werken, wat je er in welk seizoen kan waarnemen etc.

Edit; oh en ik zou het boek denk ik indelen naar gelang het seizoen misschien. Dat je kunt vinden in welke jaargetijden welk gebied het meest tot zijn recht komt. Of juist weer per streek

8 likes

Ja precies. Nou inspiratie voor Sint voor een deel 2😛

1 like

Dit zijn gewoon alle plekken waar ze de afgelopen jaren wel eens een ommetje heeft gemaakt terwijl ze onderweg was naar een werkafspraak (oftewel uitgenodigd was voor een etentje of overnachting).

24 likes

Misschien wordt het tijd voor een proper wandeltopic op het forum als we die nog niet hebben?

8 likes
3 likes

Ze heeft een paar jaar geleden gespont in de auberge gezeten, dus waarschijnlijk het enige stukje bos in omgeving tilburg dat ze ooit heeft bewandeld…

@Gradje jouw theorie dus…

7 likes

Dit is wel echt hardcore “wandelen” wandelen, haha.
Ik wil gewoon mooie plekjes zien… :frowning_face:

2 likes

Misschien heel random dat ik dit hier kom vragen. Maar kwam haar IG account ineens tegen. Beautyblogger Pinky polish (charlotte) lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen?! Vroeger keek ik weleens haar vlogs…

1 like

Jongens, wie gaat bushcraften of lekker gaat verdwalen moet wel eerst even de tips de OG van het survivallen bekijken.

17 likes

Ja klopt, die heeft nu ‘gewoon’ een baan en doet niets meer openbaar. Ik klaag hier ongeveer 1x per 3 maanden dat ik dat nog steeds zo jammer vind :joy:
Het is volgens mij wel echt een bewuste keuze geweest van haar, als ze had gewild had ze denk ik deeltijds of volledig kunnen werken als blogger. Maar ja, fijn voor haar!

8 likes

Die routes in Groningen ook. Dat is ook maar nipt Groningen. Er zijn zoveel mooiere, ‘echt’ Groningse routes. Maar nee, ze kiest 2 routes die bij elkaar liggen en net niet Drenthe zijn.

5 likes

I kan hier de hiweej

2 likes

Is er überhaupt interesse in dit boek van Cynthia? Wat heb je hier nou aan zonder routes? :woman_shrugging:t3:

6 likes

echt een kutboek

29 likes

Zomaar een uur gewandeld! Half uur vogels gekeken en half uur hondje laten snuffelen!

2 likes

Maar ook de keuze voor locaties: Friesland bevat enkel Terschelling. En ondertussen weten we wel dat je volgens Cynt daar goed kan wandelen. De rest van die hele provincie doet er niet toe.

Of neem nu Zuid-Holland, dat gebied waar ze gewandeld heeft ziet 90% van de mensen (onterecht) als Zeeland. Verder niets in deze provincie terwijl daar toch echt best wel veel mensen wonen. Ze had wel wat breder mogen kijken dan enkel waar spon haar heen brengt (en daadwerkelijk met verborgen parels mogen komen).

Ik spreek misschien voor mezelf, maar ik ga niet een uur in de auto zitten om te wandelen en ondanks dat ik centraal in de randstad woon zijn allle locaties een uur met de auto of langer voordat ik er ben.

8 likes

Locaties in Gelderland:

32 likes

ja en stel je zou wel een uur in de auto gaan zitten om te wandelen, dan kom je daar en heb je nog geen idee wat je moet aanvangen want er staan geen routes in.
zou me niks verbazen als er ook geen beginpunten of parkeerplaatsen staan.

ik kan gewoon boos worden van de overbodigheid van dit stuk papier.

93 likes

Hahahhahahahaha lullig hahaha

7 likes