Cadeau inspiratie topic

Ken je de dieetwensen van iedereen? Zou voor iets van luxe eten gaan, misschien vers gebrande koffie? Of pralines. Iets lokaal is altijd leuk. Of wijn/bier als iedereen dat drinkt.
Of iets saais maar nuttig dat iedereen altijd kan gebruiken, genre wasmiddel?
Moleskine agenda voor dit jaar
Of tien euro tegoed voor thuisbezorgd/ rideshare / koffiezaak/ oid

4 likes

Of goede olijfolie. Lekkere koekjes van een speciaalzaak. Een leuk plantje?

3 likes

Weet niet of je nog bij Ikea komt maar ik had deze bakjes voor een dobbelspel en ze waren echt heel erg gewild: Mengkom, UPPFYLLD, gemengde kleuren, 18 cm - IKEA (sowieso handigste bakjes ooit, echt aanrader). Verder andere schaaltjes/kommetjes, een leuke mok, (losse) thee, notitieboekje, geurkaars, waterfles, genoeg te bedenken. Vond hierboven wasmiddel (of wasverzachter, parels etc) ook een goede, daar zou ik echt blij mee zijn haha

6 likes

Wat is een leuk niet standaard cadeau voor iemand die 30 wordt en ook bijna afstudeert? Ik had een site gevonden waar je een krant kan kopen van een door jouw gekozen datum (geboortedag in dit geval) maar ik lees allemaal slechte reviews dus dat idee skip ik maar haha.

1 like

Jaaaaa deze bakjes maken mijn leven daadwerkelijk echt beter

@grace ook iets voor jou misschien met het oog op je leven makkelijker maken

wat is een leuk cadeau voor iemand die 11 is geworden?

ze houdt niet van lezen. haar voornaamste hobby is… tiktok :cry: ik vind het wel leuk om iets creatiefs of zo te geven, maar ik kan even niks anders verzinnen dan een tekenboek en een armbandenmaaksetje en dat heb ik voorgaande jaren al gegeven. misschien heeft iemand hier een leuk idee?

1 like

oeh!!! dat klinkt leuk, thanks

1 like

@Fukaeri Alcoholmarkers, tie-dye en spullen van Creachick of een Manga tekenboek vinden ze hier leuk

1 like

Slijm? Of is dat geen tiktok trend meer?

2 likes

Er is een TikTok kookboek van Gordon Ramsey en zijn dochter. Misschien is dat iets? Maar ik weet niet of ik veel 11 jarigen ken die koken leuk vinden.

2 likes

De kaft van het boek mooi af laten drukken en laten inlijsten?

7 likes

Een leuke “relax” activiteit? Voor al het harde werk.
Spa dag, massage bon

4 likes

Foldedbook art met zelfgekozen tekst?

4 likes

Ik zag op Booktok hoe je een doorzichtige kerstbal kan vullen met mini book covers maar daar is het natuurlijk niet helemaal het seizoen voor:

https://images.app.goo.gl/5EsPczebMrYcA2kK7

Of notitieboekjes (voor notities voor haar volgende verhaal), een boekenlamp (je hebt verschillende, een van Blossom Books maar ook een aantal op bol.com), een toffe boekenlegger (als ze haar boek uitgeeft bij een uitgeverij kan het dat ze die ook maken als promotiemateriaal, maar bijv echt een gedrukte of gelamineerde met haar boek en een lieve groet van jou/jullie), een abonnement op een schrijf tijdschrift, boeken over schrijven? Of een leuke mok, met bijv haar boek of een quote uit haar boek / iets over schrijvers (ook hier heeft Blossom books er een aantal, maar Etsy staat ook vol)

Oh en als ze whiskey drinkt: er is een whiskey die heet Writers tears.

5 likes

Een Ex Libris stempel voor in haar boeken? Met misschien iets uit het ontwerp van haar eerste eigen boek?

11 likes

Heel klein cadeau maar een gepersonaliseerde boekenlegger ?

3 likes

Mijn ouders zijn volgende week dertig jaar getrouwd en ik weet bij God niet wat ik ze moet geven. Voor kerst hebben ze al een dinerbon gehad, maar verder hebben ze niet echt gedeelde interesses en trekken ze er eigenlijk ook nooit met z’n tweeën zonder mij op uit (misschien dat dat ooit nog meer wordt als ze beide met pensioen zijn, maar voor nu in elk geval niet). Bloemen en planten sterven vrij snel in ons huishouden en naast af en toe een wijntje drinken ze eigenlijk ook niet. Iemand een gouden idee?

Kan natuurlijk altijd nog een gezinsfoto laten inlijsten, maar dat is een beetje mijn last resort (en m’n vader is fotograaf en heeft dus zelf alle echt goede high res foto’s terwijl ik ze alleen op mijn telefoon heb :sweat_smile:).

1 like

Voor wat oudere mensen vind ik een digitaal fotolijstje ook echt een leuk cadeau. Hierbij kan je mensen in hun omgeving een code geven, en deze kunnen dan foto’s sturen naar dit fotolijstje. Het heet Frameo

2 likes

Misschien een nachtje/weekendje weg? Of met het hele gezin een verzorgd dagje (dat je bijv. een bootje varen, samen lunchen, of high tea ofzo daarna?), dat ze een soort verrassingsdag hebben?

2 likes

Thanks! Misschien toch eens nadenken over een dagje weg ofzo. Het pakket met dingetjes uit hun trouw jaar vind ik ook leuk! En ik vind een foto na laten tekenen ook een hele goeie, daarvoor heb ik zelfs de middelen in huis (lees mijn vriend haha).

Echt een heel weekend wordt me denk ik iets te veel van het goeie, want ik kan de kosten als enig kind niet splitten (en ik weet vrij zeker dat ze van een weekendje in de natuur vrij ongelukkig zouden worden, het zijn echte stadstypes haha), maar een leuk dagje weg in een andere stad kan natuurlijk wel.

2 likes