Cadeau inspiratie topic

Bon voor thuisbezorgd! Die wordt altijd het beste ontvangen (wel even rekening houden met dat ze niet in eem gehucht wonen oid).

3 likes

Kinderbestek en/of slap van Mushie

2 likes

Een lekkere douchegel/schuim met bodylotion.
Ik kon (nog steeds :joy:) intens genieten van lang douchen

5 likes

Iets voor haarzelf om te doen. Puzzelboek, leesboek, kleurboek met stiften?

2 likes

een kipkep? Vond ik heel fijn voor de baby en daarna nog fijn voor mezelf als ik last van menstuatie krampen had. Feetje pyjama’s vond ik ook heel fijn, die trok ik bij de baby gewoon aan als outfit voor overdag.

3 likes

Er worden in het Stel je persoonlijke vraag - zw/k #1 topic nu veel tips gegeven voor kraamcadeaus voor de baby.

Voor de moeder: cadeaubon van een koffietent in de buurt met eventueel een koffiebeker of koffiebekerhouder voor de kinderwagen, een tijdschrift (&C heeft een speciale baby uitgave), Moordmysterie puzzelclub boek, chocolade dadels van yogi en youssef, (borstvoedings)thee, goede lipbalsem, deze pyjamabroek van Hema

3 likes

Dank allemaal voor de leuke tips, hier kan ik weer mee verder! :heart_eyes:

2 likes

Zeemeermin zwemmen?

1 like

Hahaha I love it!

1 like

Ik ben vrij recentelijk verhuisd, en ben nu brandblussers/dekens/noodladders en dergelijke aan t aanschaffen en ik vind dat echt een heel stomme aankoop omdat je t natuurlijk hopelijk nooit echt nodig gaat hebben dus je er ook geen ‘plezier’ van hebt waardoor het ergens zonde van mn geld voelt (wat natuurlijk nergens op slaat maar goed).

Maar toen bedacht ik me dus ineens dat een goede kleine (2L) brandblusser eigenlijk echt een geniaal housewarming cadeau is. Want superpraktisch, veel mensen hebben het nog niet in huis (of gaan het überhaupt nooit aanschaffen), en het is een cadeau wat echt stom is om zelf te kopen maar (vind ik) heel chill om te ontvangen.

Het kan ook zijn dat ik de enige ben die hier heel blij van zou worden overigens, dus misschien moet dit ook wel in het jammere cadeautjes topic worden geplaatst. :sweat_smile:

23 likes

Ik vind het een goed idee, zeker voor iemand die voor het eerst op zichzelf gaat. Mijn ouders deden me dat ook “cadeau” samen met mijn uitzet. Ik was 19 ik zou dat nooit zelf hebben gekocht.

2 likes

Is zo’n ding duur? Ik zou het wel in combinatie met een flesje wijn of plantje geven denk ik. Vind de combo wel leuk maar op zichzelf staand misschien een beetje meh.

2 likes

Namens een groep collega’s heb ik de taak om een kaartje te sturen naar een collega die een stilgeboorte heeft gehad. Ik denk dat het sturen van een kaartje het meest belangrijke is, anderen suggereren bijvoorbeeld van die droogbloemen uit een brievenbuspakketje erbij. Ik twijfel omdat ik die vaak niet zo mooi vindt en een beetje ielig, vooral zo’n reageerbuisje op was hout met dan van die kleine droogbloemen. Weten jullie iets om ‘mee’ te sturen met zo’n kaart?

2 likes

Moet het door de brievenbus gaan? Ik zou dan eerder een bos bloemen sturen. Vind droogbloemen niet heel gezellig.

7 likes

Nee hoeft niet per se, ik kan het ook even langsbrengen (en dan neerzetten).
We verwachten dat ze van allerlei mensen al bloemen krijgen en daarom twijfelden we daar aan.

Heeft de collega in kwestie een bepaalde hobby oid? Als je iets kan langsbrengen zou ik kijken of je dan niet een pakketje kan maken.
Thuisbezorgd-bon zodat ze eten kunnen bestellen ipv moeten nadenken over boodschappen en avondeten koken.

2 likes

Ik zou zoiets praktisch eerder doen dan bloemen eigenlijk. Iemand die ik ken is recent overleden en de echtgenoot gaf aan dat hij al die bloemen maar irritant vond, hele tafel stond vol en hij moest er voor zorgen (water geven) terwijl z’n hoofd daar totaal niet naar stond.

@tessel

9 likes

Ik vind dit altijd mooi voor zoiets: https://licht-puntjes.nl/webshop/troostcadeaus/gedenken-herinneringen/troostpakket-om-te-herinneren/

Sowieso een mooie site, wellicht vind je daar nog andere inspiratie

5 likes

Comfort food zoals brownies of chocolade?

1 like

Een mooie kaars? Eventueel met zo’n houten lont of geur.