Caronatopic #11

Mijn eerste vaccin gehad, (moest uitgesteld worden door combi gordelroos en zwangerschap)

Vond het best een ervaring.

Eerst nog even langs de arts voor dubbelcheck dat het een GO heeft.
Toen moest ik heel lang wachten met zwangere buik en mondkap in een rij, gelukkig net aan de beurt toen ik het benauwd kreeg. Gekletst met zo’n man, toch een beetje afleiding vind ik dan fijn, ondanks dat ik het niet spannend vond ofzo. De prik zelf vond ik best pijnlijk, van de kinkhoestvaccinatie voelde ik bijvoorbeeld echt niks. Nu 3 kwartier later voel ik het nog een lichte pijn op de plek waar geprikt is, hadden jullie dat ook? heb het idee dat dit ligt aan de manier van prikken, of ze wel of niet je vel vastpakken zeg maar.
Er zat een man achter mij de hele tijd te wrijven en zo’n ehbo’s moest telkens zeggen dat dat niet de bedoeling was, en er was een meisje aan de beurt die helemaal bang en paniekerig was met haar familie eromheen, heeft ongeveer een kwartier geduurt, (zolang ik zat te wachten) maar ik hoorde daarna de prikker zeggen: Goedzo ik ben trots! En toen schoot ik zelf ook vol (hormonen) dus ben ik ook maar gegaan voor men kwam vragen of alles wel goed gaat :joy:
Nou dat was mijn ervaring, nu afwachten maar.

4 likes

Wiehoeee, ik heb ook de 2e gehad net. :partying_face::partying_face:

8 likes

Ja die sensatie op de prikplek voelde ik ook wel nog een poosje erna. Bij mij was het wel maar oppervlakkig, dus heb uiteindelijk helemaal geen zware arm of spierpijn gekregen. Is normaal in ieder geval!

1 like

Haha ja, dat weet ik nog! Zo veel forummers op dezelfde dag. Ik ben morgen aan de beurt voor de tweede :smile:

1 like

Hey ja ik ga over een uurtje!

1 like

Vandaag mijn tweede prik gehad! Heb met trots ‘‘ik ben volledig gevaccineerd’’ aangeklikt :partying_face:

15 likes

Stukje uit het artikel

"Ik zal niet degene zijn die op de ic terechtkomt"

Jeff is op het moment van zijn besmetting niet gevaccineerd. Het lijkt hem niet nodig. “Na anderhalf jaar leek de kans me klein. Ik dacht: ik zal niet degene zijn die op de ic terechtkomt.” Jeff’s vriendin Isabelle heeft haar eerste prik al wel gehad. Haar tweede staat gepland op de dag dat Jeff naar het ziekenhuis gaat.

Inmiddels is hij wel van gedachten veranderd, mede dankzij het personeel van het ziekenhuis. “Zij hebben me goed uitgelegd hoe het vaccin werkt en wat het doet. Zij laten zich ook niet prikken met iets waar ze dood van gaan”, legt hij uit.

Gelukkig voor deze man is het goed afgelopen. Ik hoop maar dat vaccin twijfelaars/weigeraars die het niet hoeven “omdat ze toch jong en gezond zijn” dit lezen en het ze van gedachten kan laten veranderen.

13 likes

Net mijn 2e prik gehad. Was echt een heel stuk rustiger op de locatie!

Had deze keer mijn arm te veel aangespannen waardoor ik het meteen voelde. De stoel waar ik op zat had een armleuning wat niet optimaal was. Maar goed, zit erin!

6 likes

De 2de zit er bij mij ook in! Minder pijnlijk dan de eerste. Bij de eerste ging die vrouw met een collega praten terwijl ik aangaf het heel spannend te vinden. Daardoor was ik helemaal gefocust op die naald. Nu geen centje pijn. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee.

4 likes

Ja mijne deed ook pijn! Had ik niet verwacht omdat ik hier vooral las dat mensen niks voelde en mijn vriendin ook zei dat ze niks voelde.

Heb dinsdag de 2e dus ben benieuwd of het nog anders is

1 like

Hier voelde ik de eerste niet, tweede deed pijn. Verschilt toch per prikker/plek op je arm/geen idee waarom.

1 like

Ik krijg vanmiddag mijn tweede vaccinatie😍

14 likes

Omg I feel you mijn moeder en mijn hele gezin gaan niet vaccineren. Om diverse redenen, bang voor vaccinatie, geloven in complottheorieĂ«n of gewoon vanwege ‘het principe’. M’n moeder zei eerst dat ze niet wou weten dat ik wel ging vond ik ook stom maar later kwam ze er nog wel op terug. Maar ze weigeren wel ondanks dat ze dan bijv niet makkelijk naar hun geliefde Frankrijk kunnen

Ah ja zo naar is dat gevoel hù? Ze zei eerst ook steeds “je moet je inlezen. Kijk naar de NOS maar kijk ook eens naar andere kanalen” eh nee die kanalen die zij bedoelt wil ik helemaal niet zien want dat zijn allemaal hoax’. Nu heb ik maar gezegd dat ik het er niet meer over wil hebben, dat is dan maar het beste.

1 like

Mijn ouders en broer laten zich ook niet vaccineren en ik wel, wat een gedoe elke keer, ben die discussies zó zat


1 like

Ik vind het ook moeilijk. Zeker omdat ik al 1,5 jaar het verdriet en leed van dichtbij meemaakt. Mijn moeder en broer hebben meteen het vaccin gehaald toen ze voorrang kregen obv medische risico en leeftijd. Maar m’n broertje en halfzus zijn gewoonweg niet te overtuigen. Schaam mij er dan best wel voor. Hun eigen zus (ik) die al zolang bezig is met die patiĂ«nten, maar zelf houden ze nauwelijks aan de regels (alleen wanneer het hun uitkomt) en negeren het belang achter het vaccin.

4 likes

Eindelijk kan ik ook dubbel gevaccineerd stemmen! :partying_face:Afgelopen maandag m’n 2e dosis Pfizer gehad, en op een zere arm en beetje moe na geen last gehad!

3 likes

Net terug van mijn 2e prik, dit keer voelde ik wel een pijnlijke prik tijdens het prikken en werd direct misselijk en hoofdpijn, maar weet dus niet of dat door de zwangerschap komt of van het vaccin. Lig nu maar even rustig op de bank.

:tada: 2e prik, dus vaccinatiefeestje :joy:

Prik deed echt pijn, uur later zag het al blauw, dus die pijn was niet gek :joy:

(Wel een confronterend gesprek bij de arts gehad, ze was heel lief hoor, maar was al heel zenuwachtig voor de prik dat het ff binnenkwam allemaal)

4 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Caronatopic #11 (Deel 6).