Caronatopic #11

Ik snap wat je zegt. Maar vind het tóch heel erg. Ook dat het het dus niet meer met een negatieve test kan.

Edit: en met waar stopt het dan bedoel ik: straks ook voor de supermarkt? Je werk? (Google gaat dit al doen) Dat zijn geen privileges maar maar noodzakelijke dingen.

11 likes

Ik hoorde dit ook op de radio, vanochtend!

Toevallig gisteren ook melding van gedaan! Lang en hevig ongesteld geweest in de eerste stopweek na mijn 1e prik en daarna continu doorbraakbloedingen ondanks de pil… :sweat_smile: Heb ik normaal echt nooit last van. Deze week 2e prik, hopelijk is het daarna snel weer normaal :raised_hands:t3:

1 like

Ik zou het echt vrij bizar vinden als ik als gezonde twintiger in NL een derde booster zou krijgen als er op de wereld nog zoveel mensen niks gehad hebben die wel kwetsbaar zijn, met de kennis van nu

68 likes

Ik had echt de meest korte stopweek uit mijn leven (1 dag) en hoop het deze week met mijn vaccinatie weer mee te mogen maken :laughing: Wel echt goed dat ze het gaan onderzoeken!

Ik ben het met je eens maar ik denk niet dat het weigeren van een vaccin daarbij helpt tbh.

4 likes

Sommige mensen zijn echt bang. En sommige complotdenkers. Die mensen geloven dus echt dat een vaccinatie een kwaad iets is. Van deze mensen vind ik niet dat zij hun prioriteiten dan niet op orde hebben.

Voor de goede orde: ik ben ontzettend pro vaccinatie. Maar dit vind ik gewoon heel erg.

2 likes

Het is eigenlijk een beetje kiezen tussen twee kwaden de ‘bewegingsvrijheid’ inperken van andersdenkenden voor niet noodzakelijke zaken of de kans hebben dat we nog langer in deze misère zitten.

1 like

Ja, dat is zeker waar.

Ach dan voelen ze eens hoe het is als anderen geen rekening met je houden.

3 likes

Nu wellicht nog niet maar ik heb het dus over waar het stopt zoals bijvoorbeeld de supermarkt of het ov of je werk.

3 likes

Nee echt niet mee eens. Angst is niet altijd rationeel. Je zou het kunnen ondervangen door negatieve testen. Maar dat wordt dus ook afgeschaft.

1 like

Maar voor mensen die bang zijn zou je een campagne kunnen opzetten of desnoods dat ze (stiekem vanwege schaamte) via een bepaalde website ergens een afspraak kunnen maken in stilte. Waarbij extra benadrukt wordt hoe er met dit soort situaties wordt omgegaan en rekening wordt.

Maar die mensen die echt bang zijn voor vaccinaties zijn ook tegen testen en testmaatschappij en zullen er alles aan doen dat niet te hoeven doen (o.a. vervalsen). Daarnaast krijg je dan dus de vraag of mensen het zelf moeten betalen en of dat eerlijk is voor mensen die dan minder kunnen betalen.

Ik ben overigens niet voor dit indirect dwingen maar je moet er wel over nadenken als overheid. Ook of bedrijven zelf mogen bepalen of ze mensen mogen weigeren. Uiteindelijk is het ook een afweging tussen veiligheid/gezondheid van je mensen garanderen vs vrijheid en zelfbeschikking

Ik denk dat je de complotdenkers hier bijna niet mee om krijgt. Mijn moeder weigert bijvoorbeeld ook pertinent omdat ze denkt dat dit een voorloper is op de chip. Ik vind het heel erg dat mijn moeder zo denkt en ik schaam me er ook voor. Eerst wilde ze al niet maar later ging ze twijfelen omdat er onlangs een oom is overleden door corona. Toen ik vroeg ‘en ga je je laten vaccineren? Je gaf aan dat je twijfelde om toch te gaan?’ Zei ze ‘nee ik dacht niet goed na toen ik dat zei, ik ga me niet laten vaccineren.’ En erachteraan: ‘Ik heb ook een vraag voor jou. Zou jij er over na willen denken je 2e vaccinatie niet te nemen?’

Echt vreselijk. Deze mensen krijg je niet om want alle informatie hebben ze al maar weigeren dit te geloven.

Edit: @ferris mijn moeder wil best testen, heeft ze ook al 3 keer gedaan, maar niet vaccineren.

3 likes

Ik bedoelde vooral mensen die bang zijn voor een prik niet bang voor een chip etc. Maar dat had ik even moeten specificeren omdat mensen voor verschillende dingen bang zijn of het ene kunnen gebruiken voor het anderen.

2 likes

Hmm nee ik ook niet hoor, maar misschien als grote groepen weigeren misschien wel.

Maar goed, ik heb ook nog geen data gezien die mij er van overtuigd heeft dat m’n bescherming beter wordt hiervan, en die is nu al hartstikke goed waarschijnlijk dus hoeft ook nog niet echt te verbeteren. Zie de immunologische logica ook gewoon (nog) niet. Kan natuurlijk veranderen als er meer over bekend is, maar gezien ik ook nog steeds met mogelijke allergische reactie op m’n vorige vaccinatie loop, weet ik niet of ik sta te springen als ik het nut ook niet zien.

3 likes

Ja maar als wij weigeren gaan die vaccins heus niet opeens naar Afrika, zuid amerika of azië. Ben er helemaal voor dat de westerse wereld zich inzet om de landen die t niet voor elkaar krijgen te helpen/vaccins en middelen doneren. Maar als echt blijkt dat een 3e (en 4e, 5e 6e) prik nodig is doe ik dat. Ik ga eindelijk weer zonder angst naar de winkel en durf weer met mensen af te spreken. Eerlijk gezegd denk ik dat we naar een griepprik achtige situatie toe zullen gaan ooit. Als we daar al komen want momenteel weet ik t echt niet met al die varianten.

3 likes

De discussie over een derde prik hier versus geen prikken in sommige landen komt vanavond aan bod bij Nieuwsuur, voor de geïnteresseerden.

1 like

Ben dus benieuwd als die derde prik er komt of je QR code dan verdwijnt of dat je vrij bent om te kiezen of het bij 2 houdt.

2 likes